25. huhtikuuta 2011

today is the day

Rakastan tätä kevättä! Ja tiedättekö mitä, sain rusketusraidat! Olen ottanut joka päivä aurinkoa pihalla monta tuntia. Vähän se kostautui, paloin inan rintakehästä ja olkapäistä, mutta hällä väliä. Kesä tulee, se on fakta ;)

Nyt on taas hirmuisa sisustusvaihde päällä. Olen suunnitellut kaikenlaista mun huoneeseen. Ihan sama, vaikka koko taloa ei voidakaan kerralla remontoida. Tehdään kaikki ajallaan, eikä kaiken tarvitsekaan olla heti valmista. Remontoiminen on siistiä.

Olen kaavaillut seuraavanlaista mun huoneeseen...

Kiinteät kirjahyllyt. Tuo vanha valkoinen kirjahylly on jo nähnyt hyvät päivänsä. Sen reunassa on jotain idioottimaisia tarroja, osa revitty irti. Haluan tuohon savupiipunviereiselle seinälle valkoiset, kiinteät hyllyt. Niihin tulevat huomaamattomat hyllynkannattimet. Hyllyt tehdään sen verran korkealle että niiden alle mahtuu yhä samaan paikkaan nojatuolini. Olen jo pitkään himoinnut kiinteitä hyllyjä, en vain ole tiennyt minne sijoittaa ne.




Senkki/lipasto. En oikein tiedä miksi sitä pitäisi kutsua. Siihen tulee kolme hyllyä, jokaiseen yksi ruskea rottinkikori. Senkki ja sen hyllytilat mitoitetaan täsmälleen rottinkikorien mukaan. Se tulee oven viereen synttärilahjanaulakkoni alle. Maalaan senkin joko mustaksi tai todella tummanruskeaksi.



Uusi pöytä. Pöydän malli on napattu Kannustalon Rauhala -esitteestä - sisko on tällaista kuolannut :P Pöytä näyttää tältä:


Mun pöytään ei tule lasilevyä, vaan taso tulee olemaan ihan puinen. Pöytä maalataan myös valkoiseksi. Tuoliksi haen piharakennuksesta jonkun vanhan ihanan tuolin.

Kokovartalopeili. Tuon vanhan peilini tilalle haluan mitoitetun, pelkistetyn kokovartalopeilin. Siinä ei tarvitse edes välttämättä olla kehyksiä.

Lampaantalja.

Kuva: Ikea
Taulut. Ne tehdään kuvista ja noista mahtavista tapettimallipaloista - siskon idea -, joita mulla on.

Lattia. Lattiasta revitään sininen muovimatto pois ja tilalle tulee kuulkaas valkoinen puulattia!

Sänky. Olen aina ihaillut tällaisia ihania sohvasänkyjä, ja sellainen myös hankitaan:

Kuva: Ellos

Näiden lisäksi isän tekemä kaappi maalataan valkoiseksi. Kaappi näyttää nyt tältä:


Esittelin kaikki ideani jo isälle, ja isä suostui! :) Mulla on paras isä, ja kaiken lisäksi vielä lahjakas huonekalujen tekijä ♥ Pöydällä ei ole vielä kiire koska säästän rahaa kannettavaan tietokoneeseen, joten pöytä tulee kuvioihin vasta kun läppäri on hankittu. Nyt mulla on tylsä kuvastotietsikkapöytä. Sängylläkään ei ole kiire, se hankitaan kai joskus touko-kesäkuussa.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Jag tycker! :))
Sorry olin tänää vähä omis maailmois, taino ollu täs aika kauanki koko aja mut siltiii... oot tärkee<3

J kirjoitti...

Nii.... no joskus täytyy olla :D Eipä haittaa mitään! :) Hyvä et tyksit :>

Pionimetsän Tiina kirjoitti...

Komiaa!!

J kirjoitti...

On :)