3. syyskuuta 2013

empire state of mind


Hahhah, tekispä mieli melkein sanoa että what goes around, comes around! Nimittäin minä tänään opiskelin matematiikkaa oikein kunnon tukiopetussessiossa. Minä, joka lukiosta päästyäni vannoin ja huokailin helpotuksesta että matematiikka, hyvästi ikuisiksi ajoiksi! No, ne haamut ovat nyt palanneet vainoamaan mua :D Lääkelaskentaa tulee nimittäin olemaan joka vuosi ja jokaisesta lääkelaskennan kokeesta on päästävä virheettä läpi. Alkaa näyttää lupaavalta tämä mun valmistuminen :D Ei vaan, ihan hyvin se laskeminen meni. Sitä se vaan on, kun vuosiin ei ole käyttänyt kuin laskinta ja on unohtanut miten kerrotaan allekkain tai miten käytetään jakokulmaa. Ensin mua vitutti tää päässä laskeminen ja järkeily aivan suunnattomasti, mut kyllä sen nyt ymmärtää, että näin sen pitää ollakin. Ihan kuten opettajat sanoi, matemaattinen ajattelu lähtee pääkopasta eikä laskimesta. Ja vaikka mua ei ole minkäänlaisilla matemaattisilla lahjoilla siunattu niin oon tähän asti pärjännyt ihmeen hyvin! Melkein pääsin lähtötasotestistäkin läpi :D Mut kyl se niin totta on, et ihmisen pitää osata laskea päässään ja osata kertotaulut ja tietää matikan perusasiat yleissivistyksenkin vuoksi. Ajattelin mennä nyt vähän laskemaan, joten.... adios :) HUOMENNA VAPAAPÄIVÄ, toiset sitten tuskailevat englannin perusteiden kurssilla jonne en tietenkään joutunut :)

Ei kommentteja: