12. elokuuta 2012

erämaa

Mulla on jo tuskallisen pitkään soinut päässä Tuure Kilpeläisen Erämaa, alan hiljalleen saada siitä tarpeekseni. Just nyt mulla on ihan järjetön flunssa ja pää täynnä räkää. Tän viikon lukemiset ovat menneet ihan penkin alle kaiken kipeilyn ja motivaation puutteen vuoksi. Kirsikkana kakun päällä: mun tekee ihan hirveästi mieli jonnekin lämpimään! Eksyin katselemaan kuvia Kreetan-matkalta ja se oli kyllä virhe. Laitoin yhden ihanan luolasaarikuvan taustakuvaksi ja muistelin lämmöllä kaikkea hyvää ruokaa ja ruskettuneita ihmisiä sekä etenkin aurinkoa ja seikkailua pitkin meidän lomakylää. Lämpö oli siellä erilaista kuin täällä, ei pistävää mutta kokonaisvaltaista ja ihanaa. Platanias oli hurmaava.

Rannassa kahlailu, tai pikemminkin ihmistä voimakkaampia aaltoja vastaan kamppailu uikkarit miltei kintuissa,
polvet naarmuilla ja nenä täynnä suolaistakin suolaisempaa merivettä. Ja joo, osaan uida.
Valkoiset talot ja niiden katoilla loputon aurinkopaneelien ja -keräinten meri korkeuksista katsottuna.
Karu ja kaunis luonto, huimat korkeusvaihtelut etenkin yläkylään kiivetessä.
Kauniit ravintolat ja suussasulava ruoka. Plus ranskalaiset :)
Tietenkin mun on ihan turha haaveilla mistään aurinkomatkasta nyt, kun olin juuri Dublinissa.... :D Oon ottanut periaatteekseni "matkalle kerran vuodessa", mutta seuraava reissu mun pitää kyllä itse rahoittaa. Mutta seuraava kohde saattaa olla joku aivan muu kuin aurinkomatka tai loma ylipäätään.... ;)

2 kommenttia:

Pionimetsän Tiina kirjoitti...

Siis mitä! Mullakin soi päässä toi erämaaerämaaerämaaaaaaa.....

J kirjoitti...

Ei voi olla totta :D edessä ankara erämaa...