Näytetään tekstit, joissa on tunniste au pair. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste au pair. Näytä kaikki tekstit
4. kesäkuuta 2014
23. kesäkuuta 2013
just follow my lead, repeat after me
HERE I AM!!! Vastaanotto oli tosi ihana ja tunnen olevani tervetullut :) Alkumetrien ahdistus ja sellainen on jo suurelta osin selätetty. Hoitomuksunikin on aika söppänä vaikka on kuulemma uhmaiässä (ja sen huomaa! :D), mutta ei se mua pelota. Tää talo on tosi nätti ja naapurusto ja oikeastaan koko kaupunki AIVAN IHANA! En oo käynyt koskaan näin kauniissa kaupungissa. Talot on ihania ja tietty tuhat komeaa brittimiestä jo bongattu! ;) Maasto on ihan superkumpuilevaa, en olis kuvitellut ja kun ollaan kerta ihan rannikolla vielä! Täällä on nää South Downs -nummet joille jo suunnittelin meneväni lenkkeilemään :D saas nähdä onko liian kunnianhimoinen hanke mulle kun en sieltä urheilullisimmasta päästä ole. Korkeuserot on niin suuret että kun ajellaan autolla niin mulla menee korvat lukkoon. Saattaa myös johtua siitä että täällä ajetaan ihan sairaan lujaa, ja niissä mäissä se tuntuu.
Eka siisti fiilis oli kun laskeuduttiin yhtä jyrkkää mäkeä kohti Hovea ja kaukaisuudessa näkyi meren vaahtopäät. Ah, meri! Gatwickin kentälle ajelee täältä siis noin puoli tuntia tai 45 minsaa. Eilen vietettiin suomalaista juhannusta muiden Brightonin suomalaisten kanssa ja vaikka kaikki olivat mua paljon vanhempia niin mä viihdyin oikeesti tosi hyvin. Oon aina viihtynyt vanhempien ihmisten kanssa, heillä on sellainen oikea asenne ja hyvä huumorintaju. Etenkin pidin eräästä jo eläkeikäisestä(?) naisesta jonka äiti oli suomalainen. Hän lupasi ehdottaa tyttärelleen että vie mut jonnekin ulos täällä. Se olis hienoa!! :)
Kaikkien vaikeinta oli jättää sisko♥ rakastan sua!!
p.s. no pictures yet.... I'm working on it!
MY AU PAIR BLOG tervetuloa :) muokkaus on kyllä vielä kesken
Ystävän tekemä jäähyväiskakku, ihana! Oli myös hyvää :)
Eka siisti fiilis oli kun laskeuduttiin yhtä jyrkkää mäkeä kohti Hovea ja kaukaisuudessa näkyi meren vaahtopäät. Ah, meri! Gatwickin kentälle ajelee täältä siis noin puoli tuntia tai 45 minsaa. Eilen vietettiin suomalaista juhannusta muiden Brightonin suomalaisten kanssa ja vaikka kaikki olivat mua paljon vanhempia niin mä viihdyin oikeesti tosi hyvin. Oon aina viihtynyt vanhempien ihmisten kanssa, heillä on sellainen oikea asenne ja hyvä huumorintaju. Etenkin pidin eräästä jo eläkeikäisestä(?) naisesta jonka äiti oli suomalainen. Hän lupasi ehdottaa tyttärelleen että vie mut jonnekin ulos täällä. Se olis hienoa!! :)
Kaikkien vaikeinta oli jättää sisko♥ rakastan sua!!
p.s. no pictures yet.... I'm working on it!
MY AU PAIR BLOG tervetuloa :) muokkaus on kyllä vielä kesken
20. kesäkuuta 2013
hold on to me as we go, as we roll down this unfamiliar road
Täällä matkalaukut loikoilee lattialla ja kaikki paikat repsottaa! Vitsi, oon kyllä niin järjestelmällinen ihminen ettei mitään rajaa! Ei mitään huolta tästä pakkaamisen etenemisestä vaikka lähden lauantaina :D Meinaan, että pakkasin jo pari päivää sitten kokeeksi ja nyt kaikki tavara on jo kulkeutunut laukuista takaisin käyttöön. Pitäis tässä alkaa keräillä niitä... oon suunnitellut että tänään teen kaiken valmiiksi ja huomenna sit vaan tarkistan et mulla on kaikki ja keskityn ihan muuhun.
Tein comebackin Facebookiin ja mua alkoi heti ärsyttää. En taida hirveesti siellä kuluttaa aikaani.
Ideahan alun perinkin oli se, että saan pidettyä helposti yhteyttä niihin ihmisiin, joihin haluan pitää.
Mutta nyt yritän häippästä tästä koneelta ja sitä myöhäistä aamupalaa vois syödä...cheers!
5. kesäkuuta 2013
there's no need to complicate, our time is short
mahdollisimman paljon halusin tehdä itse, kuvan suklaakakku ja juustokakku sekä ylioppilaat mun käsialaa,
sisko teki kuvassa näkyvän porkkanakakun - oikeesti....tajuttoman hyvää!!!
suurimman osan kuvista otti sisko
1.6. oli ihana päivä! Koululla vielä jännitti, mutta kun nousin ja menin lavalle niin kaikki hermostuneisuus oli kaikonnut. Vitsit oli helppo hymyillä kun sai käteen niin mahtavan todistuksen!! Sain stipendinkin, 200€:n lahjakortin Suomalaiseen Kirjakauppaan. Taistelin koululla moneen kertaan kyyneleitä vastaan, etenkin erään upean lauluesityksen ja Suvivirren aikana. Kotona kaikki oli kyllä hirveetä häkkärää ja kiirettä ainakin aluksi, ja yritin olla kaikkien vieraiden kanssa mahdollisimman paljon tasapuolisesti. Päivä meni ihan liian nopeasti ohi! Oli ihanaa nähdä kaikki sukulaiset pitkästä aikaa, ja oli hauskaa että kaikki lapset oli valjastettu antamaan ruusu vaikka he vähän ujostelivatkin. Kuvia kertyi monta sataa ja pistin äsken kuvatilauksen menemään. Sisko otti kotona myös mun kiitoskorttikuvat. Musta ne onnistuivat täydellisesti ja olivat just sellaisia kuin toivoinkin. Thänks sis!! Next up: kiitoskorttiurakka.
Sain tänään hoideltua taas muutamia au pair -asioita alta ja to do -lista sen kun lyhenee. Pakkauslistakin alkaa olla koossa, vaikka väkersin sen tosi lyhyessä ajassa. Tuntuu, että vaatteet sillä listalla ovat pienimmässä osassa. Mutta ihan hyvä vaan, sillä pian pääsen shoppailemaan Primarkkiin! :):):) Lähtöön on kaksi ja puoli viikkoa! JEE!
mun sängyn yllä on tämä vanhoista valokuvista kokoamani kuvakollaasi,
jonka päällä riippui siskon ostama unisiepparikoru....
....nyt mulla on oikea unisieppari! Sain tämän ystävältä yo-lahjaksi.
Tunnearvo on sanoinkuvaamaton!♥♥ tämä lähtee mukaan Englantiin!
♥
Tunnisteet:
au pair,
juhlat,
leipominen,
tulevaisuus,
valokuvat,
ylioppilaskirjoitukset
22. toukokuuta 2013
like a drum baby don't stop beating
Jotkut biisit muistuttaa ihmisistä tai paikoista, ajanjaksoista ja tapahtumista. Mä niin tiedän mistä tulen muistamaan
Phillip Phillipsin levyn The World From The Side Of The Moon. 32 päivää Suomessa jäljellä!
Tunnisteet:
au pair,
musiikki,
phillip phillips,
tulevaisuus,
valokuvat
14. toukokuuta 2013
take a chance on me
Oon vältellyt mun huonetta viime päivinä, täällä nimittäin näyttää ihan järkyttävältä. Veljen vanhassa huoneessa on pikku remppa meneillään ja tietysti mun huoneeseen on siirretty kaikkea tavaraa sieltä. Toi sänky tossa keskellä lattiaa rassaa kaikkein eniten. Nyt mä oon vihdoinkin myös maalannut tota isän tekemää kaappia (ollut keskeneräinen ties kuinka kauan, ainakin vuoden) enkä oo voinut nukkua täällä maalinkäryn takia plus että viereisestä huoneesta tulee ihana liisterin aromi. Nyt onneksi tää flunssa alkaa väistyä (koputan kiivaasti puuta!!) joten ees jotain valoa tunnelin päässä. Sisko, pliis tuu tapetoimaan toi huone loppuun että saan mun huoneen takaisin! Nyt mulla ei oo mitään viihtyisää pakopaikkaa!
Pyysin kaveria mun kanssa perjantaina katsomaan The Great Gatsby leffateatteriin, can't wait!! Jos oikeesti sais valita elokuvamaailman charmikkaimman, seksikkäimmän ja komeimman miehen niin mun valinta olis ehdottomasti Leonardo DiCaprio. Ja musta tuntuu että mitä vanhempi siitä tulee sitä hotimpi se on! Ja se on hei kohta jo 40. Kaikista leffoista joissa se on näytellyt (ja jotka oon nähnyt...) niin musta Blood Diamondissa se on kaikkein seksikkäin. Se ihana aksentti jolla se puhuu! Olisin myös halunnut nähdä Django Unchainedin :(
Sisustamisesta puheen ollen, me kun siskon kanssa täällä jo jaetaan perintöä niin se vie ihan kaiken käyttökelpoisen joka vois kunnostettuna näyttää hyvältä! Siis ihan kaiken, kaikki huonekalut. Edes tää mun työpöytä ei ole mun, se on täällä vaan varastossa. Just tuotiin varastosta lisää tuoleja mun juhlia varten ja katoin että vitsi nää ois kivoja kun laittais ja sanoin äidille että mä varaan nää sit niin ei käynyt kun rakas sisko oli ehtinyt jo väliin! Ihan USKOMATONTA. Oon saanut jopa kaks RUKKIA varattua. Jonain päivänä me varmasti tapellaan siitä kuuluisasta matonriekaleesta. No, onneks maailma on täynnä kirpputoreja ja vanhaa tavaraa jota ihmiset ei tajuu arvostaa. Olis vaan kiva kun niillä tavaroilla olis jokin tunnearvokin.
Ennen yo-juhlia hoidettavien asioiden lista lyhenee aina vaan, mutta ennen au pairiksi lähtöä -listalle ei ole tapahtunut mitään. Pitää kai hoitaa noi juhlat pois alta ennen kuin pystyn keskittymään siihen. Sitä paitsi nää hankinnat vaatii rahaa, mm. uudet lasit, tietokoneelle ulkoinen kovo, perheen tuliaiset plus koneen tuulettimelle pitää tehdä jotain. Jeez!! So much to do, so little time.
Nyt avaan telkkarin ja lyön äänet täysille ja alan katsoa Suomen peliä. Yhdeksältä tulis myös 10 Things I Hate About You, starring Heath Ledger. Why do all the best die young??
xoxo
Pyysin kaveria mun kanssa perjantaina katsomaan The Great Gatsby leffateatteriin, can't wait!! Jos oikeesti sais valita elokuvamaailman charmikkaimman, seksikkäimmän ja komeimman miehen niin mun valinta olis ehdottomasti Leonardo DiCaprio. Ja musta tuntuu että mitä vanhempi siitä tulee sitä hotimpi se on! Ja se on hei kohta jo 40. Kaikista leffoista joissa se on näytellyt (ja jotka oon nähnyt...) niin musta Blood Diamondissa se on kaikkein seksikkäin. Se ihana aksentti jolla se puhuu! Olisin myös halunnut nähdä Django Unchainedin :(
Sisustamisesta puheen ollen, me kun siskon kanssa täällä jo jaetaan perintöä niin se vie ihan kaiken käyttökelpoisen joka vois kunnostettuna näyttää hyvältä! Siis ihan kaiken, kaikki huonekalut. Edes tää mun työpöytä ei ole mun, se on täällä vaan varastossa. Just tuotiin varastosta lisää tuoleja mun juhlia varten ja katoin että vitsi nää ois kivoja kun laittais ja sanoin äidille että mä varaan nää sit niin ei käynyt kun rakas sisko oli ehtinyt jo väliin! Ihan USKOMATONTA. Oon saanut jopa kaks RUKKIA varattua. Jonain päivänä me varmasti tapellaan siitä kuuluisasta matonriekaleesta. No, onneks maailma on täynnä kirpputoreja ja vanhaa tavaraa jota ihmiset ei tajuu arvostaa. Olis vaan kiva kun niillä tavaroilla olis jokin tunnearvokin.
Ennen yo-juhlia hoidettavien asioiden lista lyhenee aina vaan, mutta ennen au pairiksi lähtöä -listalle ei ole tapahtunut mitään. Pitää kai hoitaa noi juhlat pois alta ennen kuin pystyn keskittymään siihen. Sitä paitsi nää hankinnat vaatii rahaa, mm. uudet lasit, tietokoneelle ulkoinen kovo, perheen tuliaiset plus koneen tuulettimelle pitää tehdä jotain. Jeez!! So much to do, so little time.
Nyt avaan telkkarin ja lyön äänet täysille ja alan katsoa Suomen peliä. Yhdeksältä tulis myös 10 Things I Hate About You, starring Heath Ledger. Why do all the best die young??
xoxo
Tunnisteet:
au pair,
elokuvat,
jääkiekko,
remontti,
sisustaminen
14. huhtikuuta 2013
I can't go wrong as long as I remember where I'm from
Päivät menee hurjaa vauhtia. Vielä alkuviikosta olin superväsynyt koko touhuun kerhossa ja lasten riehumiseen ja odotin vaan viikonloppua - jas kas vain, nyt on sunnuntai. Kohta pitäisi alkaa tehdä huomisia eväitä. Syömisistä puheen ollen, olen kehittänyt itselleni uuden addiktion - Porin Leivän perunalimpun! Pari limppupalaa ja lasi maitoa, mmm mikä makunautinto. Mä tykkäsin pienenä tosi paljon limpuista ja sitten ne ei yhtäkkiä maistunut mulle enää enkä syönyt niitä pitkään aikaan. Nyt olen löytänyt ne uudelleen ja rakastan kaikkia makeita limppuja.
Pinkillä on muuten tosi hyvää uutta musiikkia, tykkään erityisesti biisistä Just Give Me a Reason, huomaa että se osaa tehdä koskettavaa ja herkempääkin musiikkia. Mulla on myös uudelta artistilta uusi lempparibiisi, nimittäin Phillip Phillipsin (kuka nimeää lapsensa näin) Can't Go Wrong ♥ Voittiko se Idolsin vai ei?
Aika muuten tosiaan juoksee. Olen enää kymmenen viikkoa Suomessa. Kun sitä ajattelee kuukausina, se tuntuu pidemmältä ajalta. Kymmenen viikkoa... apua! JA HARTAASTI ODOTETTU J. KARJALAISEN KEIKKA ON IHAN KÄSILLÄ - ENSI VIIKOLLA!!
Time is really the only capital that human being has, and the only thing he can't afford to lose. -Thomas Edison
Pinkillä on muuten tosi hyvää uutta musiikkia, tykkään erityisesti biisistä Just Give Me a Reason, huomaa että se osaa tehdä koskettavaa ja herkempääkin musiikkia. Mulla on myös uudelta artistilta uusi lempparibiisi, nimittäin Phillip Phillipsin (kuka nimeää lapsensa näin) Can't Go Wrong ♥ Voittiko se Idolsin vai ei?
Aika muuten tosiaan juoksee. Olen enää kymmenen viikkoa Suomessa. Kun sitä ajattelee kuukausina, se tuntuu pidemmältä ajalta. Kymmenen viikkoa... apua! JA HARTAASTI ODOTETTU J. KARJALAISEN KEIKKA ON IHAN KÄSILLÄ - ENSI VIIKOLLA!!
Time is really the only capital that human being has, and the only thing he can't afford to lose. -Thomas Edison
Tunnisteet:
aika,
au pair,
j. karjalainen,
musiikki,
ruoka,
tulevaisuus
13. huhtikuuta 2013
I dream a little dream of ya
Tuntui kivalta herätä aamulla litinään ja lotinaan - olen aina pitänyt sadepäivistä olipa sitten mikä vuodenaika tahansa.
Hain eilen postista uudet kosmetiikkatuotteeni ja sormet syyhyävät jo testaamaan niitä. Ostin tämän Logonan kasvovoiteen ja Flow'n olut-munashampoopalan. Flow'n tuotteen ovat niin kehuttuja että mun oli pakko kokeilla. Sitä paitsi olut ja kananmuna tekevät tosi hyvää hiuksille. Mä ostin myös vihreää savea jotta voin sitten tehdä kaikenlaisia naamioita ja hoitoja hiuksille ja iholle.
Tuota kasvovoidetta ehdinkin jo eilen illalla kokeilla. Se tuntui hassulta, se oli niin rasvaista! Mutta iho kyllä kiitti ja näytti aamulla tosi hyvältä.
Mä olen jo yli vuoden verran käyttänyt pelkästään sertifioitua luonnonkosmetiikkaa. Se on paljon parempaa sekä ympäristölle että itselle. Musta on hienoa, että nykyään luonnonkosmetiikkaa löytyy joidenkin kauppojenkin hyllyiltä ja se on yhä tunnetumpaa. Shampoon vaihdoin kylläkin tavalliseen (vaikkakin vähemmän haitalliseen kuin markettishampoot) vähän aikaa sitten, mutta se ei auttanut mun hiusongelmiin. Täytyy katsoa, josko tämä shampoopala tekisi jotain vaikutusta.
Mä tiedän nyt myös Englannin-lähtöpäivän, pian pitää varata lento! Vähän kyllä jännittää. Mulle on usein tullut sellainen olo, etten sittenkään halua lähteä ja haluan olla Suomessa koko kesän, kun Suomen kesä on niin kaunis. Mulla on yksi inspiraatioblogi jota kirjoittaa eräs au pair Englannista, käyn aina lukemassa sen blogia jos iskee masennus. Sitten olen taas yhtä innoissani kun aina aiemminkin.
Olin ihan yllättynyt, kun kuulin että tuo otsikon New Way Home -biisi on suomalaisen teinitähti Isac Eliotin. Musta se on tosi hyvä biisi! Stone by stone. Päiväkerhossa töissä ollessa olen saanut Fröbelin Palikoista yliannostuksen ja mulla soi koko eilisen päivän päässä Täilaulu. Nyt mulla soi koko ajan päässä meidän laivassa, meidän laivassa siinä on iso reikä pohjassa.... :D
Tunnisteet:
au pair,
kauneus,
lapset,
luonnonkosmetiikka,
musiikki,
tulevaisuus,
työ,
valokuvat
3. huhtikuuta 2013
miljoona miljoona vuotta oon onnellinen
Today has been really good! Vaikka aamupäivä olikin odottelua ja tylsistymistä, niin se palkittiin, kun istahdin kosmetologin tuoliin (jossa oli lämmitys!!) ja hän teki mulle kasvohoidon. Hintakaan ei ollut paha. Se tuntui ihanalta, mutta tietysti se pitäisi uusia pari kertaa jotta se tehoaa kunnolla, yksi hoitokerta ei toimi kuin taikaiskusta. Mutta mun iho hehkuu ja näyttää terveeltä! Taidan tosiaan mennä vielä uudelleen ennen lakkiaisia maksimoimaan vaikutuksen. Kasvohoidon jälkeen mentiin siskon kanssa shoppailemaan ja parannettiin maailmaa purkamalla kaikki ärsytyksenaiheet. Jaettu murhe on puolitettu murhe vai miten se nyt menee.
Asia, josta olen kaikkein eniten ecstatic on se, että mulla on nyt au pair -perhe Englannissa! ♥♥♥
Joo, mun piti hakea Amerikkaan, mutta kun törmäsin perheeseen mun unelmakaupungissa niin oli pakko hakea!
America can wait ;)
14. kesäkuuta 2012
525,000 journeys to plan
Mä uskallan vihdoin riemuita edessä olevasta matkasta, sillä lentoliput ja hotelli on tilattu! Enää jäljellä kuumeinen odotus....
Koko kevät ollaan kaverin kanssa suunniteltu matkaa Irlantiin, ja jo vuosi sitten siitä sovittiin. Aluksi kohteena oli Lontoo, mutta kaikki käyvät siellä ja se on jotenkin vähän persoonaton valinta. Sitten me tutustuttiin Dubliniin netin välityksellä ja ihan mieletön matkakuume syntyi. Dublinissa on sitä jotain! Lentolippuja varatessa mun kädet tärisivät ihan hillittömästi, niin pahasti tätä matkaa ollaan odotettu ja nyt se toteutuu! Lähtö on heinäkuun puolivälissä :) Jotenkin hirveän vaikea uskoa, että sinne tosiaan ollaan menossa! Tähän asti se on ollut sellainen pelätty ja odotettu juttu. Että mitä jos ei päästäkään sinne... Onneksi saatiin suorat lennot, sinne lentäessä kun useimmissa tapauksissa joutuu vaihtamaan konetta (vain Aer Lingus lentää suoraan Helsingistä sinne) eikä se ole kivaa, etenkään kun toisen korvat eivät kestä jatkuvia nousuja ja laskuja.
Oon niin onnellinen! Oon haaveillut Dubliniin pääsystä niin kauan. Lukion jälkeen, kun lähden au pairiksi,
oon miettinyt Irlantia sen ihanan kulttuurin ja kauniiden maisemien vuoksi. Pitää nyt silti katsoa ja miettiä, minne haluan.
Tunnisteet:
au pair,
dublin,
irlanti,
lentokoneet,
lentokonespottaus,
matkustelu,
tulevaisuus,
valokuvat
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)

