Näytetään tekstit, joissa on tunniste elokuvat. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste elokuvat. Näytä kaikki tekstit

18. toukokuuta 2013

this is fucking awesome!

Tämä sää! Ah! Eilen käytiin kaupungissa kaverin kanssa ja olin tietty pukenut IHAN LIIKAA vaatteita. Mulla on joku pieni ongelma tän pukeutumisen kanssa - talvisin mulla on liian vähän päällä ja palelen, kevään tullen mulla on liikaa vaatteita. Viime kesänäkin menin aina tämän samaisen kaverin luo farkuissa ja topissa ja hikoilin siellä pihalla sitten. Mutta ei saa valittaa kun on näin kaunista ja lämmintä :) Sanonpahan vaan, että se tunne kun vetää hikiset farkut hikisiin jalkoihin.... hrr. The Great Gatsby oli oikeasti hirveän great!! Suosittelen katsomaan. Mä vaan inhoan surullisia loppuja :( Tää leffa oli tosi nerokas ja hyvin "kerrottu". Leonardo DiCaprio teki tosi hyvän roolisuorituksen!

Kävin myös vastaanottamassa onnittelut koululla ja hain yo-tulokseni ;) Lopullinen rivi näyttää siis tältä: äidinkieli E (pisteen päässä L:stä!!!!), pitkä englanti E, uskonto E, keskipitkä ruotsi M, maantiede M, historia M :)

Nätti rivi :) Happyhappy, tosi siistiä että on kolmoset kumpaakin, tietty L äidinkielestä olis ollut fucking awesome mutta näillä mennään :) Olen onnellinen!! Tässä keväällä ehdin jo katkerasti ja useaan otteeseen katua, että mun oli pakko kirjoittaa ne kuusi ainetta (itsepäisyys ja ylpeys taas kerran) mutta hyvin tässä kävi :)

14. toukokuuta 2013

take a chance on me

Oon vältellyt mun huonetta viime päivinä, täällä nimittäin näyttää ihan järkyttävältä. Veljen vanhassa huoneessa on pikku remppa meneillään ja tietysti mun huoneeseen on siirretty kaikkea tavaraa sieltä. Toi sänky tossa keskellä lattiaa rassaa kaikkein eniten. Nyt mä oon vihdoinkin myös maalannut tota isän tekemää kaappia (ollut keskeneräinen ties kuinka kauan, ainakin vuoden) enkä oo voinut nukkua täällä maalinkäryn takia plus että viereisestä huoneesta tulee ihana liisterin aromi. Nyt onneksi tää flunssa alkaa väistyä (koputan kiivaasti puuta!!) joten ees jotain valoa tunnelin päässä. Sisko, pliis tuu tapetoimaan toi huone loppuun että saan mun huoneen takaisin! Nyt mulla ei oo mitään viihtyisää pakopaikkaa!

Pyysin kaveria mun kanssa perjantaina katsomaan The Great Gatsby leffateatteriin, can't wait!! Jos oikeesti sais valita elokuvamaailman charmikkaimman, seksikkäimmän ja komeimman miehen niin mun valinta olis ehdottomasti Leonardo DiCaprio. Ja musta tuntuu että mitä vanhempi siitä tulee sitä hotimpi se on! Ja se on hei kohta jo 40. Kaikista leffoista joissa se on näytellyt (ja jotka oon nähnyt...) niin musta Blood Diamondissa se on kaikkein seksikkäin. Se ihana aksentti jolla se puhuu! Olisin myös halunnut nähdä Django Unchainedin :(

Sisustamisesta puheen ollen, me kun siskon kanssa täällä jo jaetaan perintöä niin se vie ihan kaiken käyttökelpoisen joka vois kunnostettuna näyttää hyvältä! Siis ihan kaiken, kaikki huonekalut. Edes tää mun työpöytä ei ole mun, se on täällä vaan varastossa. Just tuotiin varastosta lisää tuoleja mun juhlia varten ja katoin että vitsi nää ois kivoja kun laittais ja sanoin äidille että mä varaan nää sit niin ei käynyt kun rakas sisko oli ehtinyt jo väliin! Ihan USKOMATONTA. Oon saanut jopa kaks RUKKIA varattua. Jonain päivänä me varmasti tapellaan siitä kuuluisasta matonriekaleesta. No, onneks maailma on täynnä kirpputoreja ja vanhaa tavaraa jota ihmiset ei tajuu arvostaa. Olis vaan kiva kun niillä tavaroilla olis jokin tunnearvokin.

Ennen yo-juhlia hoidettavien asioiden lista lyhenee aina vaan, mutta ennen au pairiksi lähtöä -listalle ei ole tapahtunut mitään. Pitää kai hoitaa noi juhlat pois alta ennen kuin pystyn keskittymään siihen. Sitä paitsi nää hankinnat vaatii rahaa, mm. uudet lasit, tietokoneelle ulkoinen kovo, perheen tuliaiset plus koneen tuulettimelle pitää tehdä jotain. Jeez!! So much to do, so little time.

Nyt avaan telkkarin ja lyön äänet täysille ja alan katsoa Suomen peliä. Yhdeksältä tulis myös 10 Things I Hate About You, starring Heath Ledger. Why do all the best die young??

xoxo

9. kesäkuuta 2012

Aika historiantäyteinen viikko mulla takana! Oon nimittäin lukenut kaksi historian kirjaa ja aloittelin kolmatta, pääsin ensimmäiseen maailmansotaan asti. Oon lykännyt taka-alalle ahdistuksen siitä, etten oikein voi nauttia kesästä ja ottanut prioriteetikseni ylioppilaskirjoitukset. Mulla on kuitenkin tältä kesältä niin paljon odotettavaa että oon itselleni velkaa sen että jossain vaiheessa keskityn tähän touhuun todella, ja nyt on sen aika. Heinäkuussa mut palkitaan kahden viikon irtiotolla ja toivottavasti syyskuun jälkeen hyvillä arvosanoilla. Mut se vaatii pänttäämistä. Oon oikeastaan aika onnellinen että tein sen ratkaisun että kirjoitan myös historian syksyllä, sillä kolmen viikon lukuloma ennen kevään kirjoituksia on ihan liian vähän.


Tänään tulisi TV5:ltä Da Vinci -koodi, kattelisko sen noin tuhannen kerran? :)

18. maaliskuuta 2012

we were born and raised in a summer haze bound by the surprise of our glory days





Kävin perjantaina ystäväni kanssa katsomassa Härmän. Se oli ihan okei leffa mutta vähän turhan pitkä. Loppuratkaisua haettiin tosi pitkään, mä olisin asian ratkaissut aikoja sitten :D Mun makuun leffassa oli ihan liikaa väkivaltaa ja mätkimistä ja puukoilla söhimistä. Yksi hyviksistä oli ihanan symppis Kalle, jota näytteli Aku Hirviniemi. Liekö tarkoituksella valittu hänet orvon hölmöhkön hauskuuttajan rooliin, mutta ainakin joka kerta kun hänen naamansa tuli näkyviin, mua alkoi naurattaa ja ilmeisesti muitakin.
Ostin leffaa varten vahingossa miltei kahdeksan ja puolisataa grammaa irtokarkkeja ja jouduin pulittamaan ihan järkyttävän summan :D Nyt olen syönyt jäljellä jääneitä salmiakkeja niin että mahaan sattuu. Ja nyt pitäisi sitten mennä syömään.

7. joulukuuta 2011

"we'll start with forever"

Back to school, ja tuntuu niin masentavalta istua taas pulpetissa 75 min kerrallaan. Vielä kun on niin tylsiä aineita, ja seitsemän koodia pitkästä aikaa. Jotenkin neljään asti koulussa oleminen ei kuitenkaan ollut hirveän vaikeaa, ja ystävien samaistuminen ja kannustus auttoivat :) Päivällä satoi ihanasti lunta. Katselin luokan ikkunasta pyörteilevää lumimyräkkää. Ah<3
Neljältä hämärsi jo voimakkaasti. Bussiin kävellessäni mietiskelin, että nytkö se talvi sitten päätti tulla. Juuri kun olin ajatellut pärjätä rikki menneillä lempparitennareillani joulualeihin asti.... :D Kotinurkilla bussista noustuani huomasin, että alikulku oli suljettu koska se lainehti vedestä, ja katuvalot olivat pimeänä. Miten mukavaa.

Twilightin neljäs tuotos, Aamunkoi, oli muuten aivan järkyttävää katseltavaa! Koko leffan ajan ajattelin mielessäni "ei voi olla totta... you gotta be kidding me..." Aluksi leffa oli vain naurettava ja tunsin syvää myötähäpeää, enkä voinut olla nauramatta. Sitten elokuvasta tuli tosi oksettava ja kuvottava, ja siinä oli aivan liian paljon verta mun makuuni. Pidättelin jossain vaiheessa oksennusta, niin paljon kuvotti. Bellan anorektinen, kuihtunut olemus oli jotain niin sairasta katseltavaa. Jos Twilight ei tähän mennessä ole mennyt pilalle, niin nyt se kyllä on :D
Leimautuminen lapseen on kyllä aika läppä juttu :D Toivoin edelleen että Bella ymmärtäisi rakastavansa Jacobia, mutta minkäs sille voi kun valitsee väärin :) Huomauttaisin vielä että EN ole Twilight-fani, olen vain nähnyt muutkin nuo leffat niin pitäähän päätöskin nähdä.

Eilen katseltiin Linnan pukuloistoa (johon olin tosi pettynyt. Kun Karpela jäi pois niin ei ole mitään odotettavaa pukujen suhteen. En tiedä onko se nykyään Karpela vai mikä mutta mulle se on aina Karpela!) eli itsenäisyyspäivän vastaanottoa ja syötiin After Eight -suklaata. Jenni Vartiaisella oli muuten upea kampaus ja aika hieno vaikkakin epätavallinen oranssi iltapuku. Hän näytti ihan arabiprinsessalta.

Joululoma, tule pian!

2. heinäkuuta 2011

kaikki kulkee mun matkassa

Koko tämänpäiväisten Monacon ruhtinaskunnan häiden ajan mietin kuumeisesti, ketä Charlene Wittstock muistuttaa. Häiden jälkeen tulin googlettelemaan koneelle. Kävin läpi kaikki lempparitv-sarjani hahmot, kunnes sitten muistin. Hän oli eräs malli jonkin vaateliikkeen tv-mainoksesta. Taas vähän lisää googlettelua. Ja kyllä löytyi. Carmen Kass, tuttu kasvo Lindexin mainoksista.

Charlene Wittstock.
Carmen Kass.
Kummatkin kuvat haettu Googlesta.

Nyt katselemaan Apocalyptoa. Mahtava leffa (vaikkakin raakalaismainen), suosittelen.

23. toukokuuta 2011

it's times like these I forget what I miss

Tänään:

Säästössä 97,60€. Olen aika päättäväinen säästäjä kun sille tuulelle satun!
Haluan katsoa ufoleffoja.
Haluaisin elokuviin muuten vaan.
Toivon, että jostain vielä ilmaantuu kesätöitä.
Kuuntelen Eric Claptonia  ja The Clashia hurmoksessa.
Unelmoin tulevasta - siitä lisää myöhemmin.
Mietin miksi kaikki parit eroavat.
Himoitsen englanninkielisiä kirjoja.
Stressaan huomisesta kokeesta. Valmistautuminen jäi taas vähän viime tippaan.
Mietin, mitä kirjoitan kahden vuoden kuluttua. Hermoilen niistäkin.
Odotan inspiraatiota.
Valokuvailen.
Rakastuin seuraavaan kappaleeseen.