Näytetään tekstit, joissa on tunniste ystävät. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste ystävät. Näytä kaikki tekstit

15. helmikuuta 2013

don't you worry, don't you worry child

Mun jalat on niin muusia! Ja lisäks sattuu oudoista paikoista, alaselästä ja kyljistä. Mutta hauskaa oli, nimittäin keskiviikkona meillä oli potkiaiset ja torstaina eli eilen penkkarit! Oon tosi ylpeä abeista, sillä koulussa osattiin käyttäytyä tosi hyvin viimevuotiseen verrattuna. Silloin kaikki abit olivat järkyttävässä humalassa koulussakin. Sarianna, oli kivaa tanssia sun kanssa! Mennään joskus toistekin :) Ja kiitos, kun yritit opettaa mua tanssimaan :D Sori että se oli vähän toivotonta :D

Penkkarit oli niin uskomaton kokemus. Olin tosi onnellinen ja ylpeä. Tuntui hienolta lähteä koulun pihasta kaikkien hurratessa meidän rekoille. Abiristeilylle en mennyt eikä yhtään haittaa :)

Yks tosi mahtava juttu oli se, että me sovittiin yhden mun kaverin kanssa "riita". Vaikkei se tavallaan ollut riita. Mutta kuitenkin.

Kuuntelutkin menivät tosi hyvin, ruotsin kuunteluissa meni kolme (KOLME!!!!!) 25:stä väärin. En olisi hurjimmissa unelmissanikaan haaveillut moisesta. En oo nimittäin ruotsissa yhtään niin hyvä kuin englannissa. Kuten aikaisemmin kirjoitinkin, musta kuuntelu oli tosi helppo. No, näköjään olikin. Pitää vielä toivoa, ettei se vaikuta pisterajoihin.

Englannin kuuntelussa mulla meni kaksi 25:stä väärin, oon tyytyväinen :) Syksyllä meni kolme väärin. Musta englannin kuuntelukin oli tosi helppo! Ärsyttää, että ne avot tuli taas vaan yhden kerran. Syksyllä siitä tuli kauhea haloo ja YTL vastasi, että "helpot tulevat vain kerran". Yeah, olkoon nyt vain miten helppo, mutta on hiton vaikeaa keskittyä kirjoittamaan ensimmäistä kohtaa ja samalla yrittää kuunnella, miten nauha jatkuu.

After all, happy.
XOXO

28. joulukuuta 2012

I'm on my way so don't close that gate

Joka kerta kun mä ajattelen Suomen tai koko maailman taloudellista tilannetta, mua alkaa ahdistaa aivan älyttömästi. En tiedä onko se ihan normaalia ottaa asiat niin raskaasti. Mä näen tulevaisuuden Suomessa todella huonona ja pelkään sitä. Viimeinen naula arkkuun tuli tänä aamuna, kun kuulin että jokainen yli 18-vuotias on velvoitettu maksamaan Yle-veroa. Siis uskomatonta. Mua se ei onneksi koske sillä olen opiskelija eikä mulle ole muita tuloja kuin mahdolliset kesätyötulot. Mutta ihan tosi! Eikö se riitä, että yksi kotitalous maksaa? Ei, jokainen taloudessa asuva tienaava täysi-ikäinen. Mä melkein huusin ääneen kun kuulin sen uutisen.
Musta Suomessa tehdään niin idioottimaisia ratkaisuja ja kaikki ajetaan alas. Suomeen jääminen ei ole mitenkään houkutteleva vaihtoehto mulle enää. Surullista. Ja se STX:n telakkajuttu. Well handled!

Toisaalta musta tuntuu oudolta kirjoittaa tällaista koska olen kuitenkin niin nuori ja tuskin ymmärrän politiikkaa tarpeeksi, mutta kyllä mä hitto soikoon tiedän miltä musta itsestäni tuntuu! Ahdistaa, ahdistaa joka kerta kun ajattelen tätä asiaa. Luin jostain jonkin tutkimuksen että suomalaisnuoret näkevät tulevaisuuden epävarmana ja mä mietin silloin itsekseni että yhdyn tähän kyllä hiljaa itse mielessäni.... nyt voin sanoa sen ääneen. Mulle jotenkin tuli mitta niin täyteen. Toivottavasti auttaa vähän mun tuntoihini että kirjoitan sen tänne. Yleensä se helpottaa, kun saa asian sanottua. Mulla on tapana miettiä kaikkia asioita yksin ja padota niitä sisälleni. Tietyistä asioista en puhu koskaan ystäville tai kenellekään. En esimerkiksi koskaan puhu kenellekään peloistani enkä yleensä mistään ahdistuksen tunteista, sellaisista isommista kuten tämä. Mietin niitä vain yksin pienessä päässäni päätymättä koskaan mihinkään ratkaisuun. Kaikki vain ahdistaa.

Ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin. Eilen juteltiin Englannin-vieraan kanssa yhteen yöllä kunnes hän lopulta joutui lähtemään kotiin. Parannettiin maailma ja pohdittiin syntyjä syviä. Mun haluni lähteä au pairiksi vain vahvistui. Kirjoittelin joku päivä kunnon liudan au pair -hakemuksia. Keep your fingers crossed.

Noustessani portaita yläkertaan mulla soi päässä Lana del Reyn biisi, jossa lauletaan jotenkin sopivasti

come on, let's ride
we can escape to the great sunshine
I know your wife and she wouldn't mind
we made it out to the other side
we made it out to the other side
we made it out to the other side...

ja joka kerta kuunnellessani tätä biisiä ajattelen lähtemistä.

7. tammikuuta 2012

pyhää vihaa ja suurta rakkautta





Aamulla aurinko pilkisteli ihanasti puiden välistä, joten kävin kuvailemassa. Sain myös mahdollisuuden kokeilla mun toista, isoa objektiivia. Se on teleobjektiivi, joten se vaatii satojen metrien etäisyyden kuvattavaan kohteeseen. Se on sopiva vaikkapa luonto- ja urheilukuvaukseen. Pitää alkaa bongailla lintuja ;D Kirjoittelen tosta kamerasta vielä joskus lisää.

Päivällä menin ystävän luo, ja me leivottiin rocky road cookieseja, jotka näyttivät kyllä ihan avaruuskekseiltä :D Siis tosi epäilyttäviltä. Mulla on kännykässä niistä epämääräisiä suttuisia kuvia. Sitten syötiin sipsejä kunnes ne alkoivat maistua pahalta, juotiin maitoa päälle ja syötiin vähän lisää keksejä. Ja katsottiin Gilmoren tyttöjä <3 Sekä tietysti kuolattiin Joel Kinnamania Cosmopolitanista!

Tulin viimeisellä bussilla kotiin ja oikaisin metsän läpi, jota valaisi ihanasti miltei täysi kuu. Oli pakko pysähtyä matkalla ihailemaan kuuta ja metsää, ja puiden raidoittamaa valkeaa hankea. Jotain tosi kaunista, I must say. Kylmyys ja nenän melkein-tunnottomuus eivät haitanneet yhtään. Mulle tulivat mieleen ala-aste ja Pikku vampyyri -kirjat, joita rakastin ihan täysillä. Siinä teille kunnon vampyyritarinoita :)
Toivoin että mulla olisi ollut kamera siinä tilanteessa. Huomenna tai maanantaina mulla on vielä suunnitelmissa kuvata kuuta mun teleobjektiivilla. Saas nähdä miten onnistuu.

Mukavia viikonloppuja!

2. joulukuuta 2011

time goes by

Tällä viikolla: lomaalomaalomaa, mantsan ja englannin kokeisiin lukemista, pyykkien pesua, ihania uutisia ystävältä, musiikkia.... Eilen ja tänään olivat siis mun koeviikon ainoat kokeet, ja meni vallan mainiosti :) Oli helpot kokeet kummatkin. Tänään lähden jouluostoksille siskon kanssa! Miten siinä kävikään niin että vannoin ostavani ajoissa joululahjat (okei, ei vielä ole myöhäistä, mutta mun piti jo maaliskuussa ostaa lahjat) koska ostan ne aina tosi myöhään eikä se ole kivaa, ja nyt sitten on jo joulukuu :)
Illemmalla S tulee meille ja ties mitä kivaa keksitään! Pitäisi varmaan ostaa jotain hyvää syötävää :) Sitten pidennetyn viikonlopun viettoon :----)

Mulla on aika tarkka visio jo lahjoista, joten: you better watch out, you better not cry...

13. marraskuuta 2011

my, my, time flies

Me juhlistettiin eilen Saran synttäreitä urheiluteeman merkeissä! Oli tosi hauskaa, kiitos paljon synttärisankarille :) Annoin lahjaksi kirjapäiväkirjan, jonka paketoin ihanaan mustavalkokultaiseen paperiin.


Halusin korttiin jonkin aforismin ja löysin tämän. Musta se on aika hyvin sanottu.

Happy b-day, friend!

Mitä tykkäätte uudesta layoutista? En oo ihan varma tykkäänkö tästä väristä. Halusin jotain vähän talvisempaa ilmettä... :)

Hyvää isänpäivää!

7. heinäkuuta 2011

I got fever runnin' like a fire

30. Your favorite song at this time last year

Huh. Ehkäpä tämä olisi yksi niistä, en tosin muista milloin aloin Villa Nahia kuunnella. Silloin, kun näin ensimmäisen kerran Damagesin mainoksen. Siinä soi tämä biisi.


LÄHETYSJUHLAT, olen aivan unohtanut kertoa: siellä oli mahtavaa! Mieletön yhteenkuuluvuuden tunne. Sitä ei saa oikeastaan missään muualla. Tuli oikein ikävä sinne. Joitakin tuttujakin näin siellä ollessani :) Mukana oli myös Janne Kataja talkshow, me likey.

Perjantaina (ehkä) tiedossa partyt! :) Muksaa. Kamujakin olisi suunnitelmissa nähdä viikonvaihteessa.






Kauan odotettu Yves Rocherin paketti saapui! 

Kauneudenhoitoa.

Laila Hirvisaaren 450-sivuinen Sonja luettu! Ikinä en ole lukenut yhtä hyvää kirjaa, ja nälkähän tunnetusti kasvaa syödessä. Ykkösosaa ahmin ilta toisensa perään. Sarjan toinen kirja Valkoakaasiat odottaa jo.

Ja jestas miten tämä soi päässä!

22. kesäkuuta 2011

I didn't like the world

Tänään oli kaivattu kyläily- ja ystäväpäivä :) Ensin ajelin yhden kamutsin uutta kämppää katsomaan ja sitten lähdin pelailemaan pesistä tositosi kivojen ihmisten kanssa! :) Oli ihan sikamahtavankivaa, jollei oteta huomioon tapaturma-alttiutta :\ Moni sai pallosta ruumiinosiinsa ja jopa naamaan. Yksi kaatui skootterilla. Tähän asti meitsi on säilynyt vammoitta, mutta enpä nuolaise ennen kuin tipahtaa. Kuitenkin kaadun portaissa ja katkon jalkani. Vannon, etten tänään enää juokse portaissa.

Näitä illanviettoja lisää! Sain muuten kerran kopin, eli tein haavan! Kyllä mäkin jotain osaan. Ja osuin mailalla palloonkin. Ja hyvällä porukalla hauskaa pitäessä liikunta voi oikeasti olla hauskaa! Todettu tänään. Siten opastin vielä yhtä kamua nappaamaan pallon räpsään.

Nyt mun kädet haisee ällöttäviltä hikisiltä räpylöiltä.


Olen ihan rakastunut tämän artistin musiikkiin.

17. kesäkuuta 2011

when my back is turned my bruises shine

Viime viikkoina on ollut aikaa miettiä sitä mitä haluan elämältä. Yksi isoimmista mielessä pyörineistä ajatuksista on ollut jatkokoulutus. Kerron lisää myöhemmin, jos näistä mun suunnitelmista tulee jotain.

Tänään kesän ensimmäinen nuortenilta. Uidaan ja grillaillaan. Palautan kavereille parit leffat ja tapaan muutaman ystävän joita en ole taas nähnyt pitkään aikaan!

Mun uudenvuodenlupaushan oli että näen enemmän ystäviäni. Jotenkin en vain jaksaisi lähteä kotoa. Miksi sekin voi olla niin vaikeaa?

Nyt soi taas Amy MacDonald.


3. toukokuuta 2011

go lions!

Inhottavan kipeä olo. Aikaisemmin oli niin kylmä että suurin piirtein tärisin, ja torkkujen jälkeen tuli paha olo.

Listaan piristeeksi päivän hyvät jutut!

Jumppapallo. Ostin sen vihdoinkin! Siirsin tietokonetuolin kokonaan pois ja tasapainottelen tässä samalla. Nyt pystyn tekemään kivuttomasti vatsa-ja selkälihaksia. Selkä sattuu aina kun teen vastalihaksia, eikä siis vain lihaksista. Lisäksi mulla on isot lonkkaluut jotka nekään eivät tykkää (vatsa)lihasten tekemisestä.
12,90€, Sokos.

Äitienpäivä. Ostin äidille ehkä parhaimmat lahjat ikinä! :) Ei niistä sen enempää ;)

Ystävät. Täytyykö tätä edes selittää?

Jääkiekko. Suomi voitti Latvian rankkareissa! Kyllä huudettiin ja hurrattiin! Viiden minuutin jatkoajan jälkeen Immonen veti rankkareissa ensimmäisenä Latvian maaliin, kukaan latvialaisista ei onnistunut ujuttamaan kiekkoa Lassilan taakse. Pelissä Lassila ei vaikuttanut hääviltä maalivahdilta mutta kyllä se maalin lopulta peitti :) Seuraavaksi - huomenna - Suomi pelaa Tsekkiä vastaan 

Silmätarkastus & piilolinssit. Olin maanantaina optikolla vuosittaisessa kontrollitarkastuksessa, koska mulla on ollut piilarit jo noin vuoden. Simmut on hyvässä kunnossa ja näen ihan yhtä hyvin kuin ennenkin! Thank God for that.

Raha. Viimeinen lapsilisä tulla tupsahti tilille viime viikolla ja lähipäivinä tulee ensimmäinen opintotuki, wuhuu! Niistä maksetaan silmätarkastus ja uudet piilolinssit.

Löydöt. Löysin Sokokselta pari ihanaa laukkua, kummallakin hintaa noin 35€. Mulla ois sinne 50€ lahjakortti mutta en oo ihan varma, mihin haluan sen käyttää. H&M:llä taas olis myynnissä ihania rantakassityyppisiä laukkuja, arvoltaan 20€. Väreinä sinivalko-, keltavalko- ja oranssivalkoraidat.

Tulevaisuus. Aloitan syksyllä ehkä hiphopin tanssimisen! Jees, olen todella innoissani. Kausihintakin on aika halpa. Olen aina luullut että tuollaiset harrastukset ovat kalliita.

P.S. Tänään terveystiedon tunnilla mulle selvisi, että terveysliikunta on ihan eri asia kuin urheileminen. Tipahti tavallaan taakka pois harteilta - ei mun tarvitsekaan olla hirveän hyvä, ei mun tarvitse puurtaa älyttömiä määriä päivässä. Noin kolme tuntia viikossa riittää, oli se sitten lenkkeilyä, pyöräilyä tai hyötyliikuntaa.

30. huhtikuuta 2011

I've done you so wrong, treated you bad

Sateiset terveiset kaikille! :)

Jep, täällä tosiaan alkoi ihan yhtäkkiä sataa rakeita lujaa taivaalta. Rakastan äkillisiä sadekuuroja. Siistimpiä ne olisivat, jos sataisi vettä eikä rakeita... mutta silti. Peltikatto ropisee ihanasti mun huoneessa :) Nyt ulkona välillä paistaa ja välillä menee pilveen. Pidän tällaisestakin säästä. Tuuli kiskoo puiden oksia. Mukavaa vaihtelua näihin kuumiin päiviin, joista en tosiaan valita! :)

Sara tulee tänään meille ekaa kertaa ever ja arvatkaa olenko siivonnut kuin hullu :D Vastaus on: kyllä. Imuroin mun ja veljen huoneen, portaat, eteisen ja kuistin ja pesin portaat ja veljen huoneen lattian. Siivosin lattialla olevat epämääräiset koulukirja-kuvasto-tuloste-mainos-koulupaperikasat ja laitoin koulupaperit täyteen koulukansiooni. Järjestelin paikat uuteen uskoon ja pyyhin pölyt. Mun ikkunan välissä oli kauhea määrä kuolleita pörriäisiä - en voi käsittää miten ne pääsevät ikkunan väliin.

Nyt alkoi sataa ja lujaa! Ihana viileys käy ikkunasta :) Toivon usein ukkosta, vaikka pelkään sitä. Se on jotenkin niin eksoottista, kun täällä ei enää oikein kunnolla ukkosta. Ukkosessa on jotain tosi kiehtovaa.

Kuuntelin äsken pitkästä aikaa Maroon 5:a, mutta nyt kuuntelen mieluummin sadetta.

Vapun kunniaksi Sara siis tulee meille. Aluksi ajattelin että voidaan ottaa aurinkoa mutta ei tässä säässä oikein voi... Sitten mennään Saralle - asuu noin viiden kilsan päässä - ja saunotaan ja grillataan ja tehdään tyttöjen juttuja ja jos saan tahtoni läpi, katsotaan myös Suomi-Tanska -peliä :D Rakastan mm-tason jääkiekkoa, just so you know.

Tästä biisistä sai bloginikin nimensä.

27. huhtikuuta 2011

ihana valo!

Pitää tulla nyt heti avautumaan kun vielä muistan millä tuulella olen! Eli siis tosi hyvällä tuulella :) Nyt tuntuu siltä, että elämä on taas valoisaa. Ehkä ne horoskoopit pitävätkin paikkansa, kuka tietää.


Tänään tulivat postissa vaatetilaukseni sekä valokuvat. Kauan ehdinkin niitä jo kaipailla... Vaatteiden lisäksi tilasin aurinkolasit ja nestemäisen eyelinerin. Saan nyt treenata sen käyttöä, kun yleensä suttaan koko naaman sillä vehkeellä.
Viime päivinä olen tutustunut erääseen ihanaan (kaveri)poikaan, joka osaa naurattaa. Ja kiusoitella.
Minulla on myös ihania ystäviä.



Nämä mainokset ovat niin suloisia, niin lutuisia että! Sydämeni sulaa. Halusin aina lapsena apinan, koska Peppi Pitkätossullakin oli.
18. A song that you wish you heard on the radio