Näytetään tekstit, joissa on tunniste ruoanlaitto. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste ruoanlaitto. Näytä kaikki tekstit

29. lokakuuta 2011

leipuri hiiva

Uuniomenoita, taivaallisen herkullisia!

Tänään aamupäivällä autoin äitiä pihahommissa (joita vihaan) ja sitten tein lihapullia. Niistä tuli suussasulavan hyviä! Välipalaksi kaikille uuniomenoita ja vaniljakastiketta - nam nam :P Sain vielä inspiksen tehdä piparkakkutaikinaa pienen kokeilumäärän. Pesin myös koneellisen pyykkiä ja laitoin astianpesukoneen hurisemaan. Mitä seuraavaksi? 8)

Dan Brownin Kadonnut symboli. Nerokas kirja, I like. Sain sen eilen illalla
(lue: yöllä) loppuun.

4. huhtikuuta 2011

täällä ilman sua ei oo mitään

Tein juuri mielenkiintoisen havainnon. Taivas on vaaleanpunainen. Lumi näyttää imevän väriä itseensä.

Mutta tiedättekö mitä! Meitsi täytti tänään seitsemäntoista vuotta! Hurjaa :) Sen kunniaksi teimme äidin kanssa herkkuja! Paistettiin appelsiinibroileria ja lohkoperunoita. Sen lisukkeeksi tehtiin lemppariani, fetasalaattia. Sitten leivottiin vielä täytekakkua ja suklaapiirakkaa. Piirakka oli älyttömän helppo tehdä, yhdistettiin vain kuivat aineet keskenään ja lisättiin piimä ja sulatettu voi. En yleensä tykkää mistään piimäisistä leivoksista, mutta tuo oli todella hyvää! Onnistunut leipomus, siis! Täytekakku päällystettiin mansikoilla ja piirakka suklaakuorrutteella (aidolla sulatetulla suklaalla eikä millään kaakaojauho-tomusokeri-kahvimössöllä) sekä mariannemurskalla.

Appelsiinibroileria.

Parasta perunasta.


Kakunpäällinen murska-armeija, jos tajusitte.

Olen rakastunut Scandinavian Music Groupiin. Pidän etenkin biiseistä Katu päättyy aurinkoon ja Minne katosi päivät. Kummassakin on jotain tosi kesäistä. Myös Nils sanoi jag älskär dig ja 100 km Ouluun ovat ihania.


Tänään on ollut pitkä päivä. Kiireinen ja pitkä. Silti vieläkin tuntuu siltä, että voisin alkaa vaikkapa siivoamaan. Tekisi oikeastaan mieli siivota. Ai niin! Lahjat! :) Sain äidiltä niitä ihania Pentikin astioita, joita kerään. Sain myös sellaisen posliininuken joka seisoo tuen varassa. Rikoin omani kun olin pieni, sen posliiniset jalat katkesivat leikeissä ja minua harmitti ihan törkeästi, kun se nukke oli niin kaunis. Nyt sain ehjän (: Siskolta sain söpön naulakon, josta otin kuvan tänne. Sain myös ihania aamiaiskulhoja ja keltaisia ruusuja :)
Eräs ystäväni piipahti käymään ihan yllättäen (okei, hän oli soittanut mutta puhelimeni oli täällä yläkerrassa, enkä ollut paikalla) ja toi minulle vaaleanpunaisen gerberan ja kortin. Olin yllättynyt ja liikuttunut, siitä tuo minun Facebook-päivitykseni. Ja tosi moni facebookiton muisti! 


Söpisnaulakkoni :)


Kakkupäivä! Ni!


Tällä sanomalla on oikea asenne!

:)


P.S. Helppo elämä jatkuu taas! Tätä on odotettu!
P.P.S. Maailman suloisin pullukka hiiri kiipesi tänään keittiön ikkunan edessä olevan lintulaudan vartta pitkin ylös, mutta ei päässyt syömään. Raukalla on varmaan nälkä. Kyllä, itkin kun tuli niin sääli pientä. Jos mä saisin päättää niin antaisin niillekin ruokaa. Pienellä oli ihanat pallosimmut.