Näytetään tekstit, joissa on tunniste eläimet. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste eläimet. Näytä kaikki tekstit

28. syyskuuta 2011

never fading with the sunset, when the rain set in

Nyt on jonkinlainen ihme tapahtunut :D Mun tekee mieli neuloa! Mun, joka nykyään vihaan käsitöiden tekoa. Jopas jotakin.

Paljon on tapahtunut sitten viime postauksen, tuntuukin että siitä on jo ikuisuus. Koiravanhus lähti kahdentoista ja puolen yhteisen vuoden jälkeen taivaan kotiin. Luopuminen on kamalaa, ja hyvästien sanominen vielä vaikeampaa. Kylmänä kouluaamuna kävin hyvästelemässä koiran ja silitin sitä viimeisen kerran. Ihan hirveää joutua sanomaan hyvästit, oli se sitten ihminen tai rakas lemmikki. Mulla on kamala ikävä. Onneksi on muistot.

Sitten onkin vähän iloisempia uutisia - tänään oli ensimmäinen koe. Uskonto oli kyseessä ja sehän meni vallan hyvin :) Essee uskonpuhdistuksesta ja sen seurauksista oli piece of cake. Oon nyt miettinyt että jos sittenkin kirjoittaisin uskonnonkin, kun sitä on enää pari kurssia jäljellä. Loppujen lopuksi mua kiinnostaa niin moni aine.
Huomenna on musiikin koe, johon mun pitäisi olla juuri nyt lukemassa. Perjantaina ruotsin koe. Itse koeviikollahan mä en ole koulussa koska lähden sunnuntaina Kreetalle lomailemaan ;) Kummeilta sain mukavan summan matkarahaa mukaan :) Sukulaiset on kivoja, hihi. Eikä vain rahallisesti siis, ihan vain selvennykseksi.

Mukavia aiheita tulossa tämän syksyn nuortenilloissa, vaikkakin ensi viikolla joudun skippaamaan Arkipäivän ihmeitä -illan matkan vuoksi :( Mutta kaikkea ei voi saada, vai mitä... Sitten ois Maata Näkyvissä -festarit, joille menon suhteen en ole vielä päättänyt. Siellä olisi mm. Skillet esiintymässä mutta jotenkin siellä on pikkuisen kökköä. Ehkä se on se väenpaljous, kun kymmenentuhatta festarikävijää sullotaan kahteen halliin.

Pakkauslista on valmiina ja matkalaukutkin odottamassa... vielä pitäis jaksaa pakata. Äh. Pitää muistaa kohtuus; viikko on kuitenkin aika lyhyt aika. Mut tarpeeks pitkä rentoutumiseen. Ja kaupungin koluamiseen, matkamuistojen ostoon, tuliaisien valkkaamiseen, auringonpalvontaan, uimiseen..... :))

Mukavaa viikonloppua <3

12. elokuuta 2011

a good good life!

Ulkona hämärä ja kauniin tummansininen taivas. Siskon kuisti ja OneRepublic, pikkukissa kyljessä kiinni. Toinen kissa löytynyt ja turvassa.

Levollinen ja ihana tunne. Tältä tuntuu onni, tältä tuntuu kiitollisuus.

8. kesäkuuta 2011

08/06/11

Nyt kävi niin, että isä ja kummisetä löysivät klapipinoa purkaessaan pari linnunpesää. Poikasten mutsi tuskin tulee enää näkymään pesässä ihmisten hajun vuoksi, joten näille poikasille kävi nyt kehnosti :(




Eilen näin ketun! Että se oli söpö :)


I'd like to see the world, for once,
all standing hand in hand
and hear them echo through the hills
for peace throughout the land

27. huhtikuuta 2011

ihana valo!

Pitää tulla nyt heti avautumaan kun vielä muistan millä tuulella olen! Eli siis tosi hyvällä tuulella :) Nyt tuntuu siltä, että elämä on taas valoisaa. Ehkä ne horoskoopit pitävätkin paikkansa, kuka tietää.


Tänään tulivat postissa vaatetilaukseni sekä valokuvat. Kauan ehdinkin niitä jo kaipailla... Vaatteiden lisäksi tilasin aurinkolasit ja nestemäisen eyelinerin. Saan nyt treenata sen käyttöä, kun yleensä suttaan koko naaman sillä vehkeellä.
Viime päivinä olen tutustunut erääseen ihanaan (kaveri)poikaan, joka osaa naurattaa. Ja kiusoitella.
Minulla on myös ihania ystäviä.



Nämä mainokset ovat niin suloisia, niin lutuisia että! Sydämeni sulaa. Halusin aina lapsena apinan, koska Peppi Pitkätossullakin oli.
18. A song that you wish you heard on the radio

6. huhtikuuta 2011

desolate hearts

Ensin hyvät asiat. Tänä aamuna pari minuuttia seitsemän jälkeen kun hiippailin ainoana maailmassa bussipysäkille, ilmassa tuoksui metsätöille ja märälle maalle. Tarkkaan ottaen tuoksui samalta kuin märkä hiekkalaatikko mun perhepäivähoitajan luona.

Hyvä asia numero kaksi: se sinnikäs hiirulainen kiipeili taas tänään lintulaudalle - ja se pääsi sisälle! Meidän lintulauta on siis kuin pieni hirsimökki (pitkän maassa olevan kepin päässä), jonka sivuilla on tarpeeksi tilaa lintujen syödä. Ja hiirethän pääsevät melkein mistä tahansa raosta. Veli oli menossa hätyyttelemään sitä ja ties mitä muita raakuuksia tekemään pikku hiirelle, mutta minä poru kurkussa estin! Lopulta isäkin myöntyi, että annetaan sen olla.

Kolmas ehdottoman hyvä juttu: kello on jo tämän verran ja valoisaa on silti! Tietkin ovat melkein sulaneet. Ah! :)

Nyt on kritiikin paikka. En voi käsittää nuorten - tai oikeastaan kenenkään jokaviikonloppuista alkoholinkäyttöä. Se on ihan järjetöntä. Tänään kävellessäni kotiin mietin, että mikseivät ikäiseni nuoret ymmärrä että alkoholi voi aiheuttaa lapsettomuutta? Ei sillä, en väitä että kaikki haluaisivat lapsia, mutta osa haluaa jossain vaiheessa elämäänsä.
Sattumoisin en ihannoi sitä viinahuurujen täyteistä elämää joka nykyisin on muotia. Tekeekö se musta jotenkin huonomman ihmisen?

13. A song that is a guilty pleasure



Tämä biisi on ehdottomasti "guilty pleasure", koska kukaan muu ei tunnu tästä hirveästi pitävän :D
Okei, ehkä mun ikäiset tästä pitävät. Tämä nyt vain kuuluu sellaiseen kategoriaan..

Hetkinen, onko multa jäänyt kohta 11 välistä? No, laitan sen nyt tähän:

11. A song from your favorite band/artist


(Yksi niistä monista lemppareista)

4. huhtikuuta 2011

täällä ilman sua ei oo mitään

Tein juuri mielenkiintoisen havainnon. Taivas on vaaleanpunainen. Lumi näyttää imevän väriä itseensä.

Mutta tiedättekö mitä! Meitsi täytti tänään seitsemäntoista vuotta! Hurjaa :) Sen kunniaksi teimme äidin kanssa herkkuja! Paistettiin appelsiinibroileria ja lohkoperunoita. Sen lisukkeeksi tehtiin lemppariani, fetasalaattia. Sitten leivottiin vielä täytekakkua ja suklaapiirakkaa. Piirakka oli älyttömän helppo tehdä, yhdistettiin vain kuivat aineet keskenään ja lisättiin piimä ja sulatettu voi. En yleensä tykkää mistään piimäisistä leivoksista, mutta tuo oli todella hyvää! Onnistunut leipomus, siis! Täytekakku päällystettiin mansikoilla ja piirakka suklaakuorrutteella (aidolla sulatetulla suklaalla eikä millään kaakaojauho-tomusokeri-kahvimössöllä) sekä mariannemurskalla.

Appelsiinibroileria.

Parasta perunasta.


Kakunpäällinen murska-armeija, jos tajusitte.

Olen rakastunut Scandinavian Music Groupiin. Pidän etenkin biiseistä Katu päättyy aurinkoon ja Minne katosi päivät. Kummassakin on jotain tosi kesäistä. Myös Nils sanoi jag älskär dig ja 100 km Ouluun ovat ihania.


Tänään on ollut pitkä päivä. Kiireinen ja pitkä. Silti vieläkin tuntuu siltä, että voisin alkaa vaikkapa siivoamaan. Tekisi oikeastaan mieli siivota. Ai niin! Lahjat! :) Sain äidiltä niitä ihania Pentikin astioita, joita kerään. Sain myös sellaisen posliininuken joka seisoo tuen varassa. Rikoin omani kun olin pieni, sen posliiniset jalat katkesivat leikeissä ja minua harmitti ihan törkeästi, kun se nukke oli niin kaunis. Nyt sain ehjän (: Siskolta sain söpön naulakon, josta otin kuvan tänne. Sain myös ihania aamiaiskulhoja ja keltaisia ruusuja :)
Eräs ystäväni piipahti käymään ihan yllättäen (okei, hän oli soittanut mutta puhelimeni oli täällä yläkerrassa, enkä ollut paikalla) ja toi minulle vaaleanpunaisen gerberan ja kortin. Olin yllättynyt ja liikuttunut, siitä tuo minun Facebook-päivitykseni. Ja tosi moni facebookiton muisti! 


Söpisnaulakkoni :)


Kakkupäivä! Ni!


Tällä sanomalla on oikea asenne!

:)


P.S. Helppo elämä jatkuu taas! Tätä on odotettu!
P.P.S. Maailman suloisin pullukka hiiri kiipesi tänään keittiön ikkunan edessä olevan lintulaudan vartta pitkin ylös, mutta ei päässyt syömään. Raukalla on varmaan nälkä. Kyllä, itkin kun tuli niin sääli pientä. Jos mä saisin päättää niin antaisin niillekin ruokaa. Pienellä oli ihanat pallosimmut.