Näytetään tekstit, joissa on tunniste musiikki. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste musiikki. Näytä kaikki tekstit

29. marraskuuta 2014

20. toukokuuta 2014

yhden löysin, yhden kadotin

yhtä paljon tänään kaipasin
yhtä paljon tänään kuin eilenkin

Kolmas Nainen - Lautalla

18. huhtikuuta 2014

niin paljon sanottavaa

En tiedä kuka tässä blogissa asuu, mutta se en ole minä. Jotain uutta on siis tuleva tai tapahtuva. Olen ajatellut paljon viime aikoina - yksin asuessa ei ole mitään muuta kuin aikaa, etenkin jos osaa kätevästi vältellä tiskivuoria ja imuria, joka kuiskuttelee nimeäni kaapin uumenissa. Olen ajatellut vähän kaikkea, elämää ja itseäni ja sen sellaista. En ole vielä saavuttanut mitään mullistavaa, mutta joitain havahtumisia olen kai kokenut. Ehkä tämä pieni ihminen voi jopa oppia jotain matkastaan.

Nyt, kun olen muuttanut omilleni, on asioita joihin en voi enää palata. En voi palata kotiin asumaan (vitsit, mutta elämä olisikin helppoa jos ei tarvitsisi ottaa vastuuta itsestään), eikä mikään tule koskaan olemaan niin kuin se ennen oli. Minä vanhenen, kaikki vanhenevat. Minä tulen menemään eteenpäin. Uusiin asioihin. Sellaisiin, jotka toiset ovat jo kokeneet. Elämä on kummallista. Tänne tullaan ja täältä lähdetään. Ja vain kuolema tekee elämästä merkityksellisen.


"Pöydällä kyniä ja paperia
Keskeneräisiä lauseita
En niitä koskaan valmiiksi saa
Ei ole mitään sanottavaa
Silmät kiinni tyhjin ajatuksin
Kaiken todellisen kadotin
Myöhässä viikon on tuo kalenterikin

--

Tyhjää paperia kirjoitan
Ja kerron sinulle sen mitä tarkoitan
Etten lauseita valmiiksi saa
Kun on niin paljon sanottavaa"

Egotrippi - Unihiekkaa

4. huhtikuuta 2014

Arvaamatta tuuli kääntyy vastaan, varoita ei myrsky matkoistaan,
arvaamatta maailman tuulet lastaan riepottaa.
Toisiamme hetken saamme kantaa pitkin maailman pintaa karheaa,
hetken verran kohti taivaanrantaa kurkottaa.

Juha Tapio - Arvaamatta tuuli kääntyy vastaan

7. tammikuuta 2014

mä en tiedä mitä teen, olosuhteet minut saivat vangikseen

Kuulin tänään radiosta ensimmäistä kertaa Leevi and the leavingsien kappaleen Elina, mitä mä teen? Miten niin surullisia ja ahdistuksen täyttämiä lauluja kirjoitetaan?

Eikö elämässä riitä mikään
ei hellittäisi hetkeksikään mieletön kierre?
Mekin yritimme uskotella
että hankkisimme sähköhellan jääkaapin viereen

Eikö elämässä riitä mikään
eikö hellittäisi hetkeksikään jatkuva paine?
Kuinka usein täällä turpiin saakaan
Kuinka nopeasti kaikkoaakaan
rahat ja maine

15. joulukuuta 2013

Kauneimmat joululaulut

Sä tähdistä kirkkain nyt loisteesi luo
sinne Suomeeni kaukaisehen!
Ja sitten kun sammuu sun tuikkeesi tuo,
sa siunaa se maa muistojen!
Sen vertaista toista en mistään ma saa,
on armain ja kallein mull' ain Suomenmaa!
Ja kiitosta sen laulu soi Sylvian
ja soi aina lauluista sointuisimman.

Tämä saa mut aina miltei kyyneliin.

13. joulukuuta 2013

eilen hän huomasi ettei enää jaksa odottaa

Yksi ehkäpä kaikkein kauneimmista rakkauslauluista on mun mielestä Scandinavian Music Groupin Minne Katosivat Päivät, vaikka onkin surullisemmanpuoleinen laulu. Mutta silti rakkauslaulu, ja silti kaunis.

20. marraskuuta 2013

check out Guitar George, he knows all the chords


Huihui, perjantaina on eka tentti ja vähän jännittää millainen tulee olemaan! Mahtaako erota siitä mihin oon lukiossa tottunut? Niin ja pääsin pelätystä kirjallisesta ensiapukokeestakin läpi! En ole ikinä nähnyt koetta jossa olisi yhtä paljon kompakysymyksiä! Ihan tosi, jotain rajaa. Tänään oli melkein koko päivä aikaa lukea ja minä laiskuri istuin vain koneella ja katsoin telkkaria! Ja söin huonosti. Olisin edes voinut mennä lenkille...

Mm kohta alkaa joululoma! Tänä jouluna ostan kaikille tasan yhden lahjan ja siskolle ehkä kaksi :)

16. lokakuuta 2013

Avicii - Hey Brother

Hey brother, there’s an endless road to re-discover
hey sister, know the water's sweet but blood is thicker
oh if the sky comes falling down
for you, there’s nothing in this world I wouldn’t do

Hey brother, do you still believe in one another?
hey sister, do you still believe in love I wonder?
oh if the sky comes falling down
for you, there’s nothing in this world I wouldn’t do

What if I'm far from home?
oh brother I will hear you call
what if I lose it all?
oh sister I will help you out
oh if the sky comes falling down
for you, there’s nothing in this world I wouldn’t do

Hey brother, there’s an endless road to re-discover
hey sister, do you still believe in love I wonder?
oh if the sky comes falling down
for you, there’s nothing in this world I wouldn’t do

What if I'm far from home?
oh brother I will hear you call
what if I lose it all?
oh sister I will help you out
oh if the sky comes falling down
for you, there’s nothing in this world I wouldn’t do

13. syyskuuta 2013

you light the spark in my bonfire heart

Viime päivinä olen vaan kuunnellut James Bluntia repeatilla! Ah miten hyvä toi uusi Bonfire Heart onkaan! Siitä tulee samaan aikaan niin hyvä ja toisaalta haikea mieli. Opiskeluja ei olla kunnolla vieläkään aloitettu, en malta odottaa että uus opintojakso alkaa että päästään asiaan!! Kuten yks opiskelijoista tänään totesi, vielä ei yhtään tiedä mihin kouluun on tullut kirjoille kun mitään varsinaista ei olla aloitettu.

 Official amk

Missasin konttausmaratonin mutta ansaitsin nää ekat merkkini :D Mahtaakohan jäädä viimeisiksi...?

26. kesäkuuta 2013

♥♥♥♥♥♥♥♥


Kun ekan kerran kuulin tän biisin, mulle tuli siitä heti mun sisko mieleen.
Tää on niin totta ja tämä vois olla kirjoitettu just sulle, sister.

When life leaves you high and dry
I'll be at your door tonight
If you need help, if you need help
I'll shut down the city lights,
I'll lie, cheat, I'll beg and bribe
To make you well, to make you well

When enemies are at your door
I'll carry you away from war
If you need help, if you need help
Your hope dangling by a string
I'll share in your suffering
To make you well, to make you well

Give me reasons to believe
That you would do the same for me

And I would do it for you, for you
Baby, I'm not moving on
I love you long after you're gone
For you, for you
You would never sleep alone
I love you long after you're gone
And long after you're gone, gone, gone

When you fall like a statue
I'm gon' be there to catch you
Put you on your feet, you on your feet
And if your well is empty
Not a thing will prevent me
Tell me what you need, what do you need?

I surrender honestly
You've always done the same for me

So I would do it for you, for you
Baby, I'm not moving on,
I love you long after you're gone
For you, for you
You would never sleep alone
I love you long after you're gone
And long after you're gone, gone, gone

You're my back bone
You're my cornerstone
You're my crutch when my legs stop moving
You're my head start
You're my rugged heart
You're the pulse that I've always needed
Like a drum, baby, don't stop beating
Like a drum, baby, don't stop beating
Like a drum, baby, don't stop beating
Like a drum my heart never stops beating...

For you, for you
Baby, I'm not moving on
I love you long after you're gone
For you, for you
You would never sleep alone
I love you long after you're gone
For you, for you
Baby, I'm not moving on,
I love you long after you're gone
For you, for you
You would never sleep alone
I love you long, long after you're gone

Like a drum, baby, don't stop beating
Like a drum, baby, don't stop beating
Like a drum, baby, don't stop beating
Like a drum my heart never stops beating for you

And long after you're gone, gone, gone
I love you long after you're gone, gone, gone

I love you sister 

22. toukokuuta 2013

like a drum baby don't stop beating


Jotkut biisit muistuttaa ihmisistä tai paikoista, ajanjaksoista ja tapahtumista. Mä niin tiedän mistä tulen muistamaan
Phillip Phillipsin levyn The World From The Side Of The Moon. 32 päivää Suomessa jäljellä!

9. toukokuuta 2013

kun valot sammuvat, sinut nään

Ihanan kaunis päivä taas tulossa! Aamulla oli satanut, mutta nyt paistaa aurinko ja ilma tuoksuu niin raikkaalta. Tuuli puhaltaa koko ajan mun pöydällä olevat paperit lattialle. Ulkona on aivan mielettömän kaunista. Suomen luonto! Ja nää lintujen äänet! Tätä tulee niin ikävä.
Oletteko muuten kuulleet Stellan On maailma meille avoinna?  Se on kaunein kappale pitkään aikaan.

Tällaista luvassa 1.6.!

Nyt jatkan sopivan äitienpäivärunon metsästystä :)

29. huhtikuuta 2013

hyvää yötä, viimeinen mammutti

Tää terveellinen elämäntapa on nyt järkkynyt pahasti viime päivinä. Viime viikolla shoppailun jälkeinen nälkämys poistettiin mun painostuksesta heseaterialla, ja nimitin sitä ihan kertaluontoiseksi jutuksi. No, seuraavana päivänä menin sitten kaverin kanssa pizzeriaan. Eilen Englannista kotiutunut kaverini sai eteensä donitseja ja simaa ja sitä simaa juotiin sitten melkein koko pullo. Tänään oli töissä naamiaiset ja tietysti siellä oli tarjolla kaikkea herkkua ja mässyä. Ja ihan kaiken kukkuraksi mä syön tässä popcornia jota jäi yli ja huomenna on taas tarjolla herkkua kahdelle muulle ryhmälle. Huomenna on myös mun viimeinen työpäivä, oon vähän surullinen kieltämättä :\ Oon niin tottunut noihin lapsiin ja etenkin paria mun lempparimuksua tulee ikävä! Ne on vasta hyväksyneet sen, että oon siellä joka päivä ja että en oo ihan hirviö (miksei lapset koskaan tykkää uudesta ihmisestä heti?) ja nyt mä sitten lähden. Oon muuten huomannut, että kaikki mun lempparilapset on poikia! Oon aina ajatellut, että esimerkiksi itse haluaisin tyttölapsen mutta näköjään tykkään pojista enemmän. Vaik niillä on kyllä vähän rajut leikit toisinaan.

Kerhotädit tosiaan pukeutuivat myös naamiaisiin ja mä olin maalari isän sinisissä työhaalareissa maalipensseli ja työhanskat rinnustaskuista pilkottaen :) Haalarit vaan olivat isän kokoa, ja koska oon isää pidempi niin kyykistellessä ja istuessa vähän krinnasi tietyistä paikoista. Isä oli vain huolissaan etten unohda hänen pensseliään tai hanskojaan minnekään :D Yhdellä lapsella oli pellen naamari ja nyt ymmärrän kyllä tosi hyvin miten jotkut ihmiset voivat pelätä klovneja tai pellejä. Sehän oli kammottava! Sain siitä niin inhottavia viboja etten pystynyt kuin tuijottamaan sanattomana :S Otsikon biisi on yhdeltä lastenlevyltä jota levyraadissa kuunneltiin, ja vitsit miten ihana kappale se on! Tosi surullinen myös, kun miettii noita sanoja.

P.S. Passenger - Let Her Go what a heartbreaking, beautiful beautiful song

23. huhtikuuta 2013

you gotta seek everything you love before it's gone away

Viime aikoina olen pohtinut useasti Reilua kauppaa, ja rakastunut aina vain syvemmin Phillip Phillipsin musiikkiin - olen soittanut sitä ihan repeatilla. Kiitettävästi olen myös stressaillut tulevia juhlia ja tulevaa lähtöä (9 viikkoa Suomessa!! Kohta enää kaksi kuukautta!), mutta äiti on varmaankin tehnyt suurimman osan stressailusta, sillä mähän olen juhlakalu eli en tee mitään koko päivänä kun taas toiset raatavat tukka putkella kantamaan kakkua pöytään ja kaatamaan kahvia kuppeihin. Menu alkaa olla selvillä, ja vaikka äiti haluaakin tilata jotakin valmiina niin haluan tehdä mahdollisimman paljon itse.


Olen saanut enemmän kuin tarpeekseni väkivaltaisista lapsista. Miksi lapset eivät ymmärrä, ettei toisia saa lyödä vaikka harmittaisi miten paljon? Toivon tosiaan, etten mä ollut yhtä hirveä haastava lapsena.


Niin ja hei, mulla on ehkä maailman söpöimmät matka- ja lentolaukku! Laitan niistä kuvaa myöhemmin, kun valo on suotuisa :D

20. huhtikuuta 2013

"kohta rokataan"

J. Karjalainen oli just niin mieletön kuin olin kuvitellutkin! Aivan uskomaton keikka! Ovet aukesivat yhdeksältä torstai-iltana ja katseltiin siinä jonossa että okei meitä on jopa kymmenen ihmistä. Jukka ja bändi kävivät siinä meitä moikkaamassa. Kun keikka alkoi, Kino oli ääriään myöten täynnä ja tunnelma oli katossa! Osa biiseistä oli tosi koskettavia ainakin mulle because of muistot ja meininki oli niin mahtava, yleisö lauloi mukana ja ulvoi kohdassa jossain kuulen koiran haukkuvan ;) Ne soitti kiitettävästi vanhojakin biisejä, ja just ne joita toivoinkin. Telepatiaa sekin ;) Nyt sisko ilmoitti menevänsä jazzeille taas katsomaan ja olen niin kateellinen! Haluan ehdottomasti vielä joskus Karjalaisen keikalle uudelleen!

Niin ja SE KOSKETTI MUA!!! Thank you so much, truly had a blast! Man, you're good!

14. huhtikuuta 2013

I can't go wrong as long as I remember where I'm from

Päivät menee hurjaa vauhtia. Vielä alkuviikosta olin superväsynyt koko touhuun kerhossa ja lasten riehumiseen ja odotin vaan viikonloppua - jas kas vain, nyt on sunnuntai. Kohta pitäisi alkaa tehdä huomisia eväitä. Syömisistä puheen ollen, olen kehittänyt itselleni uuden addiktion - Porin Leivän perunalimpun! Pari limppupalaa ja lasi maitoa, mmm mikä makunautinto. Mä tykkäsin pienenä tosi paljon limpuista ja sitten ne ei yhtäkkiä maistunut mulle enää enkä syönyt niitä pitkään aikaan. Nyt olen löytänyt ne uudelleen ja rakastan kaikkia makeita limppuja.

Pinkillä on muuten tosi hyvää uutta musiikkia, tykkään erityisesti biisistä Just Give Me a Reason, huomaa että se osaa tehdä koskettavaa ja herkempääkin musiikkia. Mulla on myös uudelta artistilta uusi lempparibiisi, nimittäin Phillip Phillipsin (kuka nimeää lapsensa näin) Can't Go Wrong ♥ Voittiko se Idolsin vai ei?

Aika muuten tosiaan juoksee. Olen enää kymmenen viikkoa Suomessa. Kun sitä ajattelee kuukausina, se tuntuu pidemmältä ajalta. Kymmenen viikkoa... apua! JA HARTAASTI ODOTETTU J. KARJALAISEN KEIKKA ON IHAN KÄSILLÄ - ENSI VIIKOLLA!!

Time is really the only capital that human being has, and the only thing he can't afford to lose. -Thomas Edison

13. huhtikuuta 2013

I dream a little dream of ya


Tuntui kivalta herätä aamulla litinään ja lotinaan - olen aina pitänyt sadepäivistä olipa sitten mikä vuodenaika tahansa.


Hain eilen postista uudet kosmetiikkatuotteeni ja sormet syyhyävät jo testaamaan niitä. Ostin tämän Logonan kasvovoiteen ja Flow'n olut-munashampoopalan. Flow'n tuotteen ovat niin kehuttuja että mun oli pakko kokeilla. Sitä paitsi olut ja kananmuna tekevät tosi hyvää hiuksille. Mä ostin myös vihreää savea jotta voin sitten tehdä kaikenlaisia naamioita ja hoitoja hiuksille ja iholle.
Tuota kasvovoidetta ehdinkin jo eilen illalla kokeilla. Se tuntui hassulta, se oli niin rasvaista! Mutta iho kyllä kiitti ja näytti aamulla tosi hyvältä.

Mä olen jo yli vuoden verran käyttänyt pelkästään sertifioitua luonnonkosmetiikkaa. Se on paljon parempaa sekä ympäristölle että itselle. Musta on hienoa, että nykyään luonnonkosmetiikkaa löytyy joidenkin kauppojenkin hyllyiltä ja se on yhä tunnetumpaa. Shampoon vaihdoin kylläkin tavalliseen (vaikkakin vähemmän haitalliseen kuin markettishampoot) vähän aikaa sitten, mutta se ei auttanut mun hiusongelmiin. Täytyy katsoa, josko tämä shampoopala tekisi jotain vaikutusta.

Mä tiedän nyt myös Englannin-lähtöpäivän, pian pitää varata lento! Vähän kyllä jännittää. Mulle on usein tullut sellainen olo, etten sittenkään halua lähteä ja haluan olla Suomessa koko kesän, kun Suomen kesä on niin kaunis. Mulla on yksi inspiraatioblogi jota kirjoittaa eräs au pair Englannista, käyn aina lukemassa sen blogia jos iskee masennus. Sitten olen taas yhtä innoissani kun aina aiemminkin.

Olin ihan yllättynyt, kun kuulin että tuo otsikon New Way Home -biisi on suomalaisen teinitähti Isac Eliotin. Musta se on tosi hyvä biisi! Stone by stone. Päiväkerhossa töissä ollessa olen saanut Fröbelin Palikoista yliannostuksen ja mulla soi koko eilisen päivän päässä Täilaulu. Nyt mulla soi koko ajan päässä meidän laivassa, meidän laivassa siinä on iso reikä pohjassa.... :D

19. maaliskuuta 2013

kuin kulkuri matkaa uutta laulua teen

J. Karjalaisen uusin levy on lumonnut mut! Kuuntelin sen heti perjantaina, ilmestymispäivänä. Aluksi olin hieman epäileväinen, ja mietin mahtaako uusi levy yltää siihen, mitä aikaisempi tuotanto on ollut. J. Karjalaisen kaikki sanoitukset ovat aina olleet niin kovin kiehtovan mutkattomia ja samalla älykkäitä. Olen nyt kuunnellut kaikki kappaleet muutamaan otteeseen ja oikein pohdiskellut ja pureksinut kuulemaani. Olen tyytyväinen ja positiivisesti yllättynyt. En suuresti usko comebackeihin, mutta tästä olen iloinen. On tärkeää tehdä sellaista musiikkia, josta aidosti pitää, eikä yrittää tehdä paluuta sellaisen musiikin varjolla, mistä yleisö kulloinkin pitää. Kun nauttii musiikistaan ja on rohkeasti omanlaisensa, silloin muutkin siitä pitävät. Uskon, että se on J. Karjalaisenkin salaisuus.