Tämä sää! Ah! Eilen käytiin kaupungissa kaverin kanssa ja olin tietty pukenut IHAN LIIKAA vaatteita. Mulla on joku pieni ongelma tän pukeutumisen kanssa - talvisin mulla on liian vähän päällä ja palelen, kevään tullen mulla on liikaa vaatteita. Viime kesänäkin menin aina tämän samaisen kaverin luo farkuissa ja topissa ja hikoilin siellä pihalla sitten. Mutta ei saa valittaa kun on näin kaunista ja lämmintä :) Sanonpahan vaan, että se tunne kun vetää hikiset farkut hikisiin jalkoihin.... hrr. The Great Gatsby oli oikeasti hirveän great!! Suosittelen katsomaan. Mä vaan inhoan surullisia loppuja :( Tää leffa oli tosi nerokas ja hyvin "kerrottu". Leonardo DiCaprio teki tosi hyvän roolisuorituksen!
Kävin myös vastaanottamassa onnittelut koululla ja hain yo-tulokseni ;) Lopullinen rivi näyttää siis tältä: äidinkieli E (pisteen päässä L:stä!!!!), pitkä englanti E, uskonto E, keskipitkä ruotsi M, maantiede M, historia M :)
Nätti rivi :) Happyhappy, tosi siistiä että on kolmoset kumpaakin, tietty L äidinkielestä olis ollut fucking awesome mutta näillä mennään :) Olen onnellinen!! Tässä keväällä ehdin jo katkerasti ja useaan otteeseen katua, että mun oli pakko kirjoittaa ne kuusi ainetta (itsepäisyys ja ylpeys taas kerran) mutta hyvin tässä kävi :)
Näytetään tekstit, joissa on tunniste sää. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste sää. Näytä kaikki tekstit
18. toukokuuta 2013
7. lokakuuta 2012
ultra bran vesireittejä olisi täydellinen otsikko
Kävin eilen aamulla kuvaamassa pienimuotoista järveä vähän matkan päässä.
Tiekin oli poikki parista kohtaa vielä aamulla. Jos katsoo tarkkaan niin näkee toisella puolen pyöräilijän kameroineen.
Kaunis aamuaurinko....
7. joulukuuta 2011
"we'll start with forever"
Back to school, ja tuntuu niin masentavalta istua taas pulpetissa 75 min kerrallaan. Vielä kun on niin tylsiä aineita, ja seitsemän koodia pitkästä aikaa. Jotenkin neljään asti koulussa oleminen ei kuitenkaan ollut hirveän vaikeaa, ja ystävien samaistuminen ja kannustus auttoivat :) Päivällä satoi ihanasti lunta. Katselin luokan ikkunasta pyörteilevää lumimyräkkää. Ah<3
Neljältä hämärsi jo voimakkaasti. Bussiin kävellessäni mietiskelin, että nytkö se talvi sitten päätti tulla. Juuri kun olin ajatellut pärjätä rikki menneillä lempparitennareillani joulualeihin asti.... :D Kotinurkilla bussista noustuani huomasin, että alikulku oli suljettu koska se lainehti vedestä, ja katuvalot olivat pimeänä. Miten mukavaa.
Twilightin neljäs tuotos, Aamunkoi, oli muuten aivan järkyttävää katseltavaa! Koko leffan ajan ajattelin mielessäni "ei voi olla totta... you gotta be kidding me..." Aluksi leffa oli vain naurettava ja tunsin syvää myötähäpeää, enkä voinut olla nauramatta. Sitten elokuvasta tuli tosi oksettava ja kuvottava, ja siinä oli aivan liian paljon verta mun makuuni. Pidättelin jossain vaiheessa oksennusta, niin paljon kuvotti. Bellan anorektinen, kuihtunut olemus oli jotain niin sairasta katseltavaa. Jos Twilight ei tähän mennessä ole mennyt pilalle, niin nyt se kyllä on :D
Leimautuminen lapseen on kyllä aika läppä juttu :D Toivoin edelleen että Bella ymmärtäisi rakastavansa Jacobia, mutta minkäs sille voi kun valitsee väärin :) Huomauttaisin vielä että EN ole Twilight-fani, olen vain nähnyt muutkin nuo leffat niin pitäähän päätöskin nähdä.
Neljältä hämärsi jo voimakkaasti. Bussiin kävellessäni mietiskelin, että nytkö se talvi sitten päätti tulla. Juuri kun olin ajatellut pärjätä rikki menneillä lempparitennareillani joulualeihin asti.... :D Kotinurkilla bussista noustuani huomasin, että alikulku oli suljettu koska se lainehti vedestä, ja katuvalot olivat pimeänä. Miten mukavaa.
Twilightin neljäs tuotos, Aamunkoi, oli muuten aivan järkyttävää katseltavaa! Koko leffan ajan ajattelin mielessäni "ei voi olla totta... you gotta be kidding me..." Aluksi leffa oli vain naurettava ja tunsin syvää myötähäpeää, enkä voinut olla nauramatta. Sitten elokuvasta tuli tosi oksettava ja kuvottava, ja siinä oli aivan liian paljon verta mun makuuni. Pidättelin jossain vaiheessa oksennusta, niin paljon kuvotti. Bellan anorektinen, kuihtunut olemus oli jotain niin sairasta katseltavaa. Jos Twilight ei tähän mennessä ole mennyt pilalle, niin nyt se kyllä on :D
Leimautuminen lapseen on kyllä aika läppä juttu :D Toivoin edelleen että Bella ymmärtäisi rakastavansa Jacobia, mutta minkäs sille voi kun valitsee väärin :) Huomauttaisin vielä että EN ole Twilight-fani, olen vain nähnyt muutkin nuo leffat niin pitäähän päätöskin nähdä.
Eilen katseltiin Linnan pukuloistoa (johon olin tosi pettynyt. Kun Karpela jäi pois niin ei ole mitään odotettavaa pukujen suhteen. En tiedä onko se nykyään Karpela vai mikä mutta mulle se on aina Karpela!) eli itsenäisyyspäivän vastaanottoa ja syötiin After Eight -suklaata. Jenni Vartiaisella oli muuten upea kampaus ja aika hieno vaikkakin epätavallinen oranssi iltapuku. Hän näytti ihan arabiprinsessalta.
Joululoma, tule pian!
6. joulukuuta 2011
onnea itsenäinen Suomi!
Ulkona alkaa näyttää talvisemmalta - ensilumi satoi! Mun tekisi mieli päästä hiihtämään ja luistelemaan, mikä on kai vähän hassua näihin keleihin ja lämpötiloihin verrattaessa :D Eikä mulla kyllä suksiakaan enää ole :(
Rauhallista ja onnellista itsenäisyyspäivää!
14. toukokuuta 2011
uomo universale
Ihan ensimmäiseksi - mieletön eilinen Suomen peli Venäjää vastaan! Voitettiin Venäjä jo toisen kerran näissä kisoissa, ja Venäjälle tuli nollapeli. On syytä olla ylpeä. Mikael Granlund teki mielettömän ilmaveivimaalin... hänestäkin sietää olla ylpeä :) Granlund on väläytellyt uskomattomia taitoja näissä otteluissa.
Kaiken lisäksi Petri Vehanen torjui jokaisen Venäjän maalintekoyrityksen.
Toiseksi - olen jo aloittanut kokeisiin lukemisen. Luin historia kakkosen koetta varten jo antiikin ja keskiajan kokonaan, mikä on mun kokeisiinlukemismotivaatiollani hirvittävän paljon. Luin ne noin tunnissa.
Löysin kivan lauseen kirjasta: "viisaus on siis oman tiedon rajallisuuden tunnustamista". Tämä oli Sokrateen oivallus, ja hemmetin hyvä sellainen.
Eilen oli tosi kiva päivä. Voitokkaan pelin jälkeen tuli hyvä uni kun huoneessakin oli melko viileää. Näin paljon hurjia unia. Pakenemisunet ovat kauheita. Missään ei ole turvassa ja koko ajan on etsittävä piiloa. En muista keitä unessa pakenin mutta kyllä monesta paikasta hain turvaa. Lisäksi näin unta joka näytti siltä kuin olisin ollut vanhaa elokuvaa kuvaava kamera. Tavallaan siis ikuistin niitä tapahtumia kameramaisin liikkein. Muistan unesta miehen joka seisoi punaisten verhojen takana piilossa, mutta hänen musta iso kenkänsä näkyi verhon alta. Kukaan muu unessa sitä ei huomannut. Taisin panna sen merkille siksi, että olin se kamera. Mies oli niin pitkäkin että hänen tumma tukkansa näkyi verhon ylälaidasta vähän.
Ja arvatkaapa mitä! Minä ryhdyin Planin kuukausilahjoittajaksi :)
P.S. Musta sadekin on ihanaa kuumien ilmojen jälkeen. Sadepäivissä on jonkinlaista harvinaista tunnelmaa. Silloin saa löhöillä sisällä ilman syyllisyyttä kauniiden aurinkoista päivien tuhlaamisesta - ja silloin on hyvää aikaa ottaa ne koulukirjat esiin.
P.P.S. Huomenna kannustetaan Suomi MM-kultaan!
Kaiken lisäksi Petri Vehanen torjui jokaisen Venäjän maalintekoyrityksen.
Toiseksi - olen jo aloittanut kokeisiin lukemisen. Luin historia kakkosen koetta varten jo antiikin ja keskiajan kokonaan, mikä on mun kokeisiinlukemismotivaatiollani hirvittävän paljon. Luin ne noin tunnissa.
Löysin kivan lauseen kirjasta: "viisaus on siis oman tiedon rajallisuuden tunnustamista". Tämä oli Sokrateen oivallus, ja hemmetin hyvä sellainen.
Eilen oli tosi kiva päivä. Voitokkaan pelin jälkeen tuli hyvä uni kun huoneessakin oli melko viileää. Näin paljon hurjia unia. Pakenemisunet ovat kauheita. Missään ei ole turvassa ja koko ajan on etsittävä piiloa. En muista keitä unessa pakenin mutta kyllä monesta paikasta hain turvaa. Lisäksi näin unta joka näytti siltä kuin olisin ollut vanhaa elokuvaa kuvaava kamera. Tavallaan siis ikuistin niitä tapahtumia kameramaisin liikkein. Muistan unesta miehen joka seisoi punaisten verhojen takana piilossa, mutta hänen musta iso kenkänsä näkyi verhon alta. Kukaan muu unessa sitä ei huomannut. Taisin panna sen merkille siksi, että olin se kamera. Mies oli niin pitkäkin että hänen tumma tukkansa näkyi verhon ylälaidasta vähän.
Ja arvatkaapa mitä! Minä ryhdyin Planin kuukausilahjoittajaksi :)
P.S. Musta sadekin on ihanaa kuumien ilmojen jälkeen. Sadepäivissä on jonkinlaista harvinaista tunnelmaa. Silloin saa löhöillä sisällä ilman syyllisyyttä kauniiden aurinkoista päivien tuhlaamisesta - ja silloin on hyvää aikaa ottaa ne koulukirjat esiin.
P.P.S. Huomenna kannustetaan Suomi MM-kultaan!
30. huhtikuuta 2011
I've done you so wrong, treated you bad
Sateiset terveiset kaikille! :)
Jep, täällä tosiaan alkoi ihan yhtäkkiä sataa rakeita lujaa taivaalta. Rakastan äkillisiä sadekuuroja. Siistimpiä ne olisivat, jos sataisi vettä eikä rakeita... mutta silti. Peltikatto ropisee ihanasti mun huoneessa :) Nyt ulkona välillä paistaa ja välillä menee pilveen. Pidän tällaisestakin säästä. Tuuli kiskoo puiden oksia. Mukavaa vaihtelua näihin kuumiin päiviin, joista en tosiaan valita! :)
Sara tulee tänään meille ekaa kertaa ever ja arvatkaa olenko siivonnut kuin hullu :D Vastaus on: kyllä. Imuroin mun ja veljen huoneen, portaat, eteisen ja kuistin ja pesin portaat ja veljen huoneen lattian. Siivosin lattialla olevat epämääräiset koulukirja-kuvasto-tuloste-mainos-koulupaperikasat ja laitoin koulupaperit täyteen koulukansiooni. Järjestelin paikat uuteen uskoon ja pyyhin pölyt. Mun ikkunan välissä oli kauhea määrä kuolleita pörriäisiä - en voi käsittää miten ne pääsevät ikkunan väliin.
Nyt alkoi sataa ja lujaa! Ihana viileys käy ikkunasta :) Toivon usein ukkosta, vaikka pelkään sitä. Se on jotenkin niin eksoottista, kun täällä ei enää oikein kunnolla ukkosta. Ukkosessa on jotain tosi kiehtovaa.
Kuuntelin äsken pitkästä aikaa Maroon 5:a, mutta nyt kuuntelen mieluummin sadetta.
Vapun kunniaksi Sara siis tulee meille. Aluksi ajattelin että voidaan ottaa aurinkoa mutta ei tässä säässä oikein voi... Sitten mennään Saralle - asuu noin viiden kilsan päässä - ja saunotaan ja grillataan ja tehdään tyttöjen juttuja ja jos saan tahtoni läpi, katsotaan myös Suomi-Tanska -peliä :D Rakastan mm-tason jääkiekkoa, just so you know.
Tästä biisistä sai bloginikin nimensä.
Tunnisteet:
huone,
jääkiekko,
ruoka,
siivoaminen,
sisustus,
sää,
tyttöjen ilta,
ukkonen,
ystävät
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)




