Näytetään tekstit, joissa on tunniste luonnonkosmetiikka. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste luonnonkosmetiikka. Näytä kaikki tekstit

2. tammikuuta 2014

natural cosmetics

Postin tuomaa, en malta odottaa että pääsen kokeilemaan uutuuksia! Puuteri ja ripsari vanhoja tuttuja, luottotuotteita! Ylävasemmalla pari yllätystä tilaajalle. Cattier yläoikealla pääsee testaukseen viimeistään huomenna.

Keväällä ostin kokeiluun yhden kehutun Flow-sarjan palasaippuan joka oli hiusten pesuun tarkoitettu. Paketissa varoiteltiin, että hiukset saattavat aluksi tuntua tahmaisilta. Varsinaista tahmaisuutta en huomannut ainakaan kuivissa hiuksissa, mutta suihkussa hiukset takertuivat toisiinsa inhottavasti. Pesin kuitenkin rohkeasti joka kerta palasaippualla ja toivoin, että ilmiö häviää ajan kuluessa. Vaan ei hävinnyt. Edes hoitoaineen laittaminen ei auttanut takertumiseen. Paketissa myös neuvottiin vaahdottamaan hiukset kahteen kertaan ja tein niin joka kerta, kunnes aloin epäillä sen pesevän liikaa ja ryhdyin vaahdottamaan vain kerran. Hiusten harjaaminen oli ihan tuskaa sekä märkänä että kuivana, takkuja oli ihan järjettömästi ja multa lähti hiuksia tuplaten sen verran mitä aiemmin oli lähtenyt. Mun harja oli ihan pallo tosi nopeasti. Saippua kyllä antoi luvattua nostetta mutta hiukset menivät huonoon kuntoon. Myös mun parturi huomautti hiusten kunnon rapistuneen, ja se sai mut jättämään palasaippuakokeilun. Parturi joutui turvautumaan tangle teezeriin selvittääkseen mun hiukset vaikka oli pessyt kampaamotuotteilla ja laittanut hoitoainettakin. Mulla oli kova luotto tähän saippuaan kaiken Flow'n saaman positiivisen palautteen vuoksi. Ne odotukset kyllä karisivat aika nopeasti. Ainoa plussat, jotka saippualle annan, ovat sen vaahtoavuus ja palasaippualla pesemisen helppous. Vaikka vaahtoavuus ei sinänsä ole mikään hyvän pesun merkki, mä tykkään siitä että se vaahtoaa. Osa luonnonkosmetiikan shampoista on hyvin vaahtoamattomia, joten se voi tuntua vähän oudolta jos siihen ei ole tottunut.

Parhain luonnonkosmetiikan shampoo tähän mennessä on ollut Santen kiiltoshampoo. Mádara on tosi hyvä merkki, mutta sillä mun hiukset jäivät rasvaisiksi. Luonnonkosmetiikassa yksi parhaimmista jutuista ovat tuoksut, ne ovat täysin aitoja ja muistan tuoksujen olleen tottumattomalle tosi rajuja. Etenkin muistan nuo Mádaran shampoot jotka tuoksuivat tosi vahvasti päärynältä. Niihin tottuu kuitenkin nopeasti.

Markettishampoihin en enää koskaan palaa, en itse asiassa tule koskaan käyttämään mitään muuta kuin luonnonkosmetiikkaa. En halua enää palata mihinkään kemikaalipommeihin, kun on olemassa niin helppo ja hyvä tapa vähentää sekä ympäristön kuormitusta että omalle kropalle aiheutuvaa vahinkoa.

On muutamia asioita, joista voisin puhua vaikka ikuisuuden, ja luonnonkosmetiikka on ehdottomasti yksi niistä. Musta on tosi hienoa, että se on aina vain tunnetumpaa ja että mun käyttämiä tuotteita löytyy nykyisin tavarataloistakin. Useimmiten kuitenkin tilaan kaiken nettikaupoista. Samaan aikaan mä painin näiden asioiden kanssa, kun ajattelen sitä miten länsimaissa pohditaan omaa kauneutta ja hyvinvointia kaiken yltäkylläisyyden keskellä kun samaan aikaan toisella puolella maapalloa nähdään nälkää. Tuntuu tosi itsekkäältä ja hullulta, että meillä on aikaa miettiä jotain mustapäitä tai näppylöitä, kun toisilla ei ole syötävää. Kyllä se herättää ajattelemaan.
Ainakin mulle tulee parempi omatunto, kun tiedän, etteivät mun käyttämät kosmetiikat pilaa tai saastuta vesiä tai luontoa. Koska ihan yhtä lailla kuin välitän kehitysmaiden köyhistä, samalla tavalla ympäristöaiheet koskettavat mun sydäntä. Loppuun yksi hieno ajatus...

"Two things define you: your patience when you have nothing and your attitude when you have everything."

13. huhtikuuta 2013

I dream a little dream of ya


Tuntui kivalta herätä aamulla litinään ja lotinaan - olen aina pitänyt sadepäivistä olipa sitten mikä vuodenaika tahansa.


Hain eilen postista uudet kosmetiikkatuotteeni ja sormet syyhyävät jo testaamaan niitä. Ostin tämän Logonan kasvovoiteen ja Flow'n olut-munashampoopalan. Flow'n tuotteen ovat niin kehuttuja että mun oli pakko kokeilla. Sitä paitsi olut ja kananmuna tekevät tosi hyvää hiuksille. Mä ostin myös vihreää savea jotta voin sitten tehdä kaikenlaisia naamioita ja hoitoja hiuksille ja iholle.
Tuota kasvovoidetta ehdinkin jo eilen illalla kokeilla. Se tuntui hassulta, se oli niin rasvaista! Mutta iho kyllä kiitti ja näytti aamulla tosi hyvältä.

Mä olen jo yli vuoden verran käyttänyt pelkästään sertifioitua luonnonkosmetiikkaa. Se on paljon parempaa sekä ympäristölle että itselle. Musta on hienoa, että nykyään luonnonkosmetiikkaa löytyy joidenkin kauppojenkin hyllyiltä ja se on yhä tunnetumpaa. Shampoon vaihdoin kylläkin tavalliseen (vaikkakin vähemmän haitalliseen kuin markettishampoot) vähän aikaa sitten, mutta se ei auttanut mun hiusongelmiin. Täytyy katsoa, josko tämä shampoopala tekisi jotain vaikutusta.

Mä tiedän nyt myös Englannin-lähtöpäivän, pian pitää varata lento! Vähän kyllä jännittää. Mulle on usein tullut sellainen olo, etten sittenkään halua lähteä ja haluan olla Suomessa koko kesän, kun Suomen kesä on niin kaunis. Mulla on yksi inspiraatioblogi jota kirjoittaa eräs au pair Englannista, käyn aina lukemassa sen blogia jos iskee masennus. Sitten olen taas yhtä innoissani kun aina aiemminkin.

Olin ihan yllättynyt, kun kuulin että tuo otsikon New Way Home -biisi on suomalaisen teinitähti Isac Eliotin. Musta se on tosi hyvä biisi! Stone by stone. Päiväkerhossa töissä ollessa olen saanut Fröbelin Palikoista yliannostuksen ja mulla soi koko eilisen päivän päässä Täilaulu. Nyt mulla soi koko ajan päässä meidän laivassa, meidän laivassa siinä on iso reikä pohjassa.... :D