Näytetään tekstit, joissa on tunniste ruoka. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste ruoka. Näytä kaikki tekstit

13. heinäkuuta 2013

sunny

Aurinkoa on riittänyt ja tällekin viikonlopulle ja alkuviikolle on luvattu yli 25 astetta. Kyllä kelpaa!
Suuntaan tänään au pair -kamun kanssa luultavasti rannalle ottamaan aurinkoa. Ah, meri!! Saa nähdä uskaltaudunko veteen asti :)



Sain terveisiä Suomesta...

...lakritsin kera! NJAMS!!

Tällä hetkellä tosin noi herkut ei innosta, katsottiin nimittäin eilen illalla kaverin kanssa yksi tosi outo leffa ja syötiin kumpikin yksi pizza, jäätelöä, karkkia ja juotiin kokista. Olin ihan räjähtämispisteessä sen jälkeen! Siis niin täynnä että oikein sattui mahaan.

Cheers Finland!

13. kesäkuuta 2013

humanoidien järvi

Viikonloppuna teimmä siinä siskon kanssa reissun saaristoon, Korppoon Ahvensaarelle. Yövyimme Sailan luona ihanassa vanhassa rintamamiestalossa. Saila kierrätti meitä saarella ja kävimme muun muassa uimassa vanhassa kalkkikaivoksessa, söimme törkeän hyvää salaattia ja namia nokkoskeittoa (parasta keittoa, mitä olen kuunaan syönyt!!), kuvasimme kalkkikaivoksen aikaisia rakennuksia ja vaelsimme saaren korkeimmalle kohdalle. Näköalat olivat upeat, uskomattomat. Kiitos Saila, det var jättefint att få besöka dig!!
Inhoan sanaa kuvaoksennus, mutta sellaisen tämä postaus taitaa sisältää.



Kateeksi käy. Oma vene ois aika makee.

Kurkistusreikä!

Oh, the glimmering water....


Matkalla vanhalle kalkkikaivokselle.
Puiden lehdet muodostivat ihanan katon jonka alla kulkea.


Vanha kalkkikaivos ensinäkemältä. Ei yhtään mitä odotin
- ei siis pelottava. Vesi oli tosi kirkasta ja näkyvyys hyvä.

Joku törppö ängennyt itsensä kuvaan...

Tää väri....

Toivottavasti tämä kuvaa antaa perspektiiviä järven kallioreunojen korkeudesta.

Turisteja. Huutavia turisteja.

Kalkkikaivoksen aikainen rakennus...

....aika Chernobyl Diaries -meininkiä...

...kuten myös tässä isossa piipussa. Kiersin tälle puolelle piippua yksin,
ja kun tuli hiljaista, tuli aavemaisen hiljaista. En kuullut toisten ääniä ollenkaan.

Mmmmm!!!!

Ihana venevaja!

....jonka laiturilla törmäsin erääseen saaristossa viihtyvään epämiellyttävään eliöön. Nimeä en sano, pelkkä ajatus värisyttää.

Tästä ei olisi hyötyä merihädässä?

P.S. Lähtö on ensi viikon lauantaina! Can't wait!!

29. huhtikuuta 2013

hyvää yötä, viimeinen mammutti

Tää terveellinen elämäntapa on nyt järkkynyt pahasti viime päivinä. Viime viikolla shoppailun jälkeinen nälkämys poistettiin mun painostuksesta heseaterialla, ja nimitin sitä ihan kertaluontoiseksi jutuksi. No, seuraavana päivänä menin sitten kaverin kanssa pizzeriaan. Eilen Englannista kotiutunut kaverini sai eteensä donitseja ja simaa ja sitä simaa juotiin sitten melkein koko pullo. Tänään oli töissä naamiaiset ja tietysti siellä oli tarjolla kaikkea herkkua ja mässyä. Ja ihan kaiken kukkuraksi mä syön tässä popcornia jota jäi yli ja huomenna on taas tarjolla herkkua kahdelle muulle ryhmälle. Huomenna on myös mun viimeinen työpäivä, oon vähän surullinen kieltämättä :\ Oon niin tottunut noihin lapsiin ja etenkin paria mun lempparimuksua tulee ikävä! Ne on vasta hyväksyneet sen, että oon siellä joka päivä ja että en oo ihan hirviö (miksei lapset koskaan tykkää uudesta ihmisestä heti?) ja nyt mä sitten lähden. Oon muuten huomannut, että kaikki mun lempparilapset on poikia! Oon aina ajatellut, että esimerkiksi itse haluaisin tyttölapsen mutta näköjään tykkään pojista enemmän. Vaik niillä on kyllä vähän rajut leikit toisinaan.

Kerhotädit tosiaan pukeutuivat myös naamiaisiin ja mä olin maalari isän sinisissä työhaalareissa maalipensseli ja työhanskat rinnustaskuista pilkottaen :) Haalarit vaan olivat isän kokoa, ja koska oon isää pidempi niin kyykistellessä ja istuessa vähän krinnasi tietyistä paikoista. Isä oli vain huolissaan etten unohda hänen pensseliään tai hanskojaan minnekään :D Yhdellä lapsella oli pellen naamari ja nyt ymmärrän kyllä tosi hyvin miten jotkut ihmiset voivat pelätä klovneja tai pellejä. Sehän oli kammottava! Sain siitä niin inhottavia viboja etten pystynyt kuin tuijottamaan sanattomana :S Otsikon biisi on yhdeltä lastenlevyltä jota levyraadissa kuunneltiin, ja vitsit miten ihana kappale se on! Tosi surullinen myös, kun miettii noita sanoja.

P.S. Passenger - Let Her Go what a heartbreaking, beautiful beautiful song

14. huhtikuuta 2013

I can't go wrong as long as I remember where I'm from

Päivät menee hurjaa vauhtia. Vielä alkuviikosta olin superväsynyt koko touhuun kerhossa ja lasten riehumiseen ja odotin vaan viikonloppua - jas kas vain, nyt on sunnuntai. Kohta pitäisi alkaa tehdä huomisia eväitä. Syömisistä puheen ollen, olen kehittänyt itselleni uuden addiktion - Porin Leivän perunalimpun! Pari limppupalaa ja lasi maitoa, mmm mikä makunautinto. Mä tykkäsin pienenä tosi paljon limpuista ja sitten ne ei yhtäkkiä maistunut mulle enää enkä syönyt niitä pitkään aikaan. Nyt olen löytänyt ne uudelleen ja rakastan kaikkia makeita limppuja.

Pinkillä on muuten tosi hyvää uutta musiikkia, tykkään erityisesti biisistä Just Give Me a Reason, huomaa että se osaa tehdä koskettavaa ja herkempääkin musiikkia. Mulla on myös uudelta artistilta uusi lempparibiisi, nimittäin Phillip Phillipsin (kuka nimeää lapsensa näin) Can't Go Wrong ♥ Voittiko se Idolsin vai ei?

Aika muuten tosiaan juoksee. Olen enää kymmenen viikkoa Suomessa. Kun sitä ajattelee kuukausina, se tuntuu pidemmältä ajalta. Kymmenen viikkoa... apua! JA HARTAASTI ODOTETTU J. KARJALAISEN KEIKKA ON IHAN KÄSILLÄ - ENSI VIIKOLLA!!

Time is really the only capital that human being has, and the only thing he can't afford to lose. -Thomas Edison

2. huhtikuuta 2013

couldn't resist


Eilen oli lounaaksi ihanaa salaattia, jossa oli myös keitettyjä kananmunia. Jopa minä, kananmunavihaaja, tykkäsin! What a success.
Illalla tein itselleni vielä yhden satsin salaattia mutta se ei maistunut ollenkaan yhtä hyvältä kuin äidin tekemä :(
Ja jottei menisi liian terveelliseksi...


...löysin pahaksi onnekseni nämä kaapissa olevat bilarit, joita en vaan voi vastustaa! Pääsiäinen tuli huonoon saumaan herkkulakon kannalta, kun on ollut vähän lupakin nautiskella kaikkea epäterveellistä. Mämmiä, suklaata, hedelmäkarkkeja.... Kompensoin sitten tätä herkkumäärää käymällä taas juoksemassa.

Nimimerkillä Aloitin päiväni Bilar-vaahtokarkeilla

14. tammikuuta 2013

joey doesn't share food

Me and Joey from the tv series Friends are very much alike when this matter in concerned...
Mä ja Frendien Joey ollaan tässä suhteessa samanlaisia...:


25. heinäkuuta 2011

sweet reunion, Jamaica and Spain

Juustokakkua, mmm. Mun bravuurini :P

Marenkitorttua. Hyvää ja sotkuista.

Kesäistä mansikkakakkua.

Omia mansikoita.

Herkkuleipiä.

Varpaat on musta todella ällöttäviä, mutta laitan kuitenkin tämän kynsilakka-farkkukuvan.

My babies 


P.S. Tää rupeis ehkä pikapuoliin maalaamaan tota ainoaa tapetitonta seinää! Plus äiti tilaa mulle yhden törkeän hienon jutun, siitä lisää myöhemmin ;)

20. heinäkuuta 2011

my heart will be broken

Huuh, kirjoituskärpänen on kyllä surissut korvan juuressa mutta ei ole puraissut. Häirinnyt vain ininällään. Hämmentävää on se, että eiväthän kärpäset pure? Hyttyset vain. Joten pitäisikö puhua kirjoitushyttysestä...?

Tällä viikolla tehtyä: mansikkakakku, pestohyrriä, epämuodostuneita kinkkumuffineita (en tee niitä enää ikinä), pizza, suklaa-vaniljajuustokakku ja huomenna teen vielä suklaamuffineja. Syynä epätavallisen suuri määrä vierailuja yhdelle viikolle. Naistenviikko. Mun nimipäivä. Ja niin edelleen. Tein myös suklaakahvia, mikä sinänsä ei ole suuri kulinaristinen saavutus... Otin äsken juustokakun uunista ja tuoksu oli huumaava :---) Hain myös järrrrkyttävän kulhollisen mansikoita pihalta. Kesä!

Kokkolan asuntomessuilla pyörähdin siskon kanssa, oli mahtavaa! Messukohteista sai paljon inspiraatiota, vaikka niitä halvan ja äkkiä kyhätyn näköisiäkin oli joukossa aika monta. Suosikkini olivat Heikius-Talon Villa Marina - ihanan merellinen koti -, Port Victoria - joka muuten muistutti hämmentävän paljon Kannustalon Long Islandia! -, sekä tietenkin iki-ihanat suosikkini; Kannustalot. Kannustaloja oli messuilla kolme: Venla, Helmi ja Aarre. Aarre oli kivitalo joten se ei ollut kovin korkealla asemalla lempparilistassani, mutta pohjaratkaisu oli kiva. Nyt on sitten tullut nähtyä ihka aito Kannustalo omin silmin. Hieman pieniltä nuo messutalot vaikuttivat, mutta ehkä se oli vain layoutin syy.
Haluaisin nähdä messuvoittaja Rauhalan, Vihervaaran ja Onnelankin itse.
Lisää messuista täällä: Tina's

Vielä sopii ajatella että lomaa on jäljellä kuukausi. Yritän olla ajattelematta kouluun palaamista. Toisaalta odotan innolla, toisaalta haluan lykätä sinne paluuta niin pitkälle kuin mahdollista. Ristiriitaista, kuten aina lomilla.

Tilasin juuri ison kasan vaatteita Lisäksi tällä viikolla pitäisi saapua Mullan alla -sarjan ensimmäinen ja toinen tuotantokausi, Supernaturalin ensimmäinen tuotantokausi sekä Siskoni on noidan ensimmäinen tuotantokausi.

Hämmentävää, miten paljon ihmisille tapahtuu kaikkea. Toiset saavat lapsia ja tulevat raskaaksi ja muuttavat pois kotoa ja asuvat poikaystävänsä kanssa ja lähtevät pääkaupunkiseudulle opiskelemaan. Se on vain hämmentävää. Lukion jälkeen kaikki kaveriporukat hajoavat omiin suuntiinsa.

Tänään katsoin Gilmoren tyttöjen ensimmäisen tuotantokauden loppuun. Pakko saada niitä lisää. Rakastan Gilmoren tyttöjä. Uskon taas ihmisyyteen. Olin muuten kuusivuotias, kun Gilmoren tytöt tuli tv:stä ja katsoin niitä siskoni kanssa. Aika pieni katsomaan telkkaria, mutta mitä sitten? Katsoinhan Salkkareitakin aina, salaa ja siskon luvalla.

Tämä siksi että se tuli tänään radiosta. Sopii myös tämänhetkiseen mielialaan.

7. kesäkuuta 2011

speak to me

Huh hellettä! +31°C varjossa! 

Tänään on ollut ohjelmassa mm. kokkailua, matematiikan uusintaan valmistautumista tehtävien kera, päänsärkyä, huimausta ja pitkään nukkumista ja räjähtäneen huoneen siivousta. Aamulla heräsin siihen, että naapurissa hoitolapset metelöivät ja lällättelevät (tiedättekö, lällällällällieruu....) ja huusivat nimeltä heidän perhepäivähoitajaansa, jonka luona myös meitsi on ollut kaitsettavana pienenä! Lasten metelöinti häiritsi myös sen jälkeen, kun sain uudelleen unta. Kuulin heidät unen läpi...se oli todella rasittavaa. Sitten kun kiljunta ja huuto loppui, heräsin enkä saanut enää unta. Joten kiitos siitä


En tiedä mitkä taikakädet isällä on, mutta kun laitoin televisioni päälle ja isä alkoi painella kaukosäätimen näppäimiä, se yhtäkkiä toimikin. Uskomatonta. Se kaukkari on ollut jo monta viikkoa toimintakyvyttömänä. No, eipä tarvitse maksaa kolmeakymppiä uudesta :)

Nauttikaa kesästä :)

25. toukokuuta 2011

she's a good girl, crazy 'bout Elvis

Iltapalani. Kyllä, siinä on melko paljon ruokaa yhdelle vatsalle.
Nuo kököt spagetin päällä eivät ole lihapullia, vaan punaista
pestoa
♥ Taivaallisen hyvää!
Tyhjä masu kiittää!





Anteeksipyyntöjä suttuisista kuvista. Tässä valossa kuvat aina tuppaavat heilahtamaan. Tänään nukuin pitkään ja lähdin ruotsin valmistelutunnille. Eilen menin seitsemältä illalla nukkumaan. Heräsin jossain kolmen maissa ja aloin kuunnella että mitä ääniä oikein kuulen. Olin jättänyt yöksi ikkunan auki. Aikamoinen laulukonsertti oli lintusilla menossa :) Se oli siistin kuuloista. Tuntui siltä kuin olisin ainoa maailmassa, ja ainoa kuulemassa tämän kauniin sävelmän. Tiesittekö muuten, että jos ihminen herää kahden kolmen aikaan yöllä, hänellä on yksinäisempi olo kuin jos hän heräisi johonkin muuhun aikaan yöllä. Silloin kuvittelee helposti olevansa yksin ja ainoa maailmassa. Kuulemma.
Joka tapauksessa, näin hirveän paljon unia ja näin unta mm. käärmeestä, taas kerran. Jep, yök, hyi. Pelkään käärmeitä ihan hillittömästi. Saan pienen paniikkikohtauksen kun vain mainitaankin käärme. Tämä uni olikin erilainen... se käärme näytti samalta kuin ne madot Worms-pelissä, oletteko pelanneet sitä? Meillä ainakin hakattiin Wormsia aina kun olin pieni :P Sillä käärmeellä oli vihreä armeijakypärä päässä. Hullua, eikö totta. Tänään oli ohjelmassa kauppareissu ja ruotsin kokeeseen lukemista! Huh.

Mua on hirveästi pyörryttänyt viime päivinä. Vähän aikaa sitten terveystarkastuksessa selvisi, että mulla on matala verenpaine, joten en ihmettele. Päätäkin on taas särkenyt joka päivä enemmän tai vähemmän.
Mutta! Viimeinen lukiotunti tältä vuodelta kärsitty ja takanapäin, edessä vielä muutama koe joihin suuntaan luottavaisin mielin - myös matematiikkaan, jota olen tämän toisen opettajan kanssa ymmärtänyt muchos paremmin. Joten olen happy.

Huomenna menen parturiin ja sitten S:n luo laskemaan matematiikkaa! Pitäkäähän peukkuja huomiseen svenska provettiin!


Tämä biisi on soinut päässä tänään.

25. A song that makes you laugh


30. huhtikuuta 2011

I've done you so wrong, treated you bad

Sateiset terveiset kaikille! :)

Jep, täällä tosiaan alkoi ihan yhtäkkiä sataa rakeita lujaa taivaalta. Rakastan äkillisiä sadekuuroja. Siistimpiä ne olisivat, jos sataisi vettä eikä rakeita... mutta silti. Peltikatto ropisee ihanasti mun huoneessa :) Nyt ulkona välillä paistaa ja välillä menee pilveen. Pidän tällaisestakin säästä. Tuuli kiskoo puiden oksia. Mukavaa vaihtelua näihin kuumiin päiviin, joista en tosiaan valita! :)

Sara tulee tänään meille ekaa kertaa ever ja arvatkaa olenko siivonnut kuin hullu :D Vastaus on: kyllä. Imuroin mun ja veljen huoneen, portaat, eteisen ja kuistin ja pesin portaat ja veljen huoneen lattian. Siivosin lattialla olevat epämääräiset koulukirja-kuvasto-tuloste-mainos-koulupaperikasat ja laitoin koulupaperit täyteen koulukansiooni. Järjestelin paikat uuteen uskoon ja pyyhin pölyt. Mun ikkunan välissä oli kauhea määrä kuolleita pörriäisiä - en voi käsittää miten ne pääsevät ikkunan väliin.

Nyt alkoi sataa ja lujaa! Ihana viileys käy ikkunasta :) Toivon usein ukkosta, vaikka pelkään sitä. Se on jotenkin niin eksoottista, kun täällä ei enää oikein kunnolla ukkosta. Ukkosessa on jotain tosi kiehtovaa.

Kuuntelin äsken pitkästä aikaa Maroon 5:a, mutta nyt kuuntelen mieluummin sadetta.

Vapun kunniaksi Sara siis tulee meille. Aluksi ajattelin että voidaan ottaa aurinkoa mutta ei tässä säässä oikein voi... Sitten mennään Saralle - asuu noin viiden kilsan päässä - ja saunotaan ja grillataan ja tehdään tyttöjen juttuja ja jos saan tahtoni läpi, katsotaan myös Suomi-Tanska -peliä :D Rakastan mm-tason jääkiekkoa, just so you know.

Tästä biisistä sai bloginikin nimensä.

23. huhtikuuta 2011

korkeella vaeltavat poutapilvet

Näin tällaisen talon unessani. En muista koko taloa, vain eteisen, olohuoneen ja keittiön. Keittiö oli englantilaistyylinen ja tuo keittiön ulko-ovi oli vihreä ja siinä oli iso ikkuna.
Tänään olin siskon apuna pihahommissa - kyllä, ihan itse tarjouduin! Vai pitäisikö sanoa että tuppauduin? Löydettiin kaikkea siistiä, sisustamishyödyntämiskelpoista autotallista! En edes tiennyt niiden kaikkien olemassaolosta. En ole ikinä pistänyt merkille mitään, se on isän valtakuntaa ja se tietää - tai sitten ei - missä kaikki on ja miten niiden pitää olla. Autotallissa on aina hyvä tuoksu. Yläasteella kemiassa opettaja pisti kaikkia mömmöpurkkeja kiertämään ja niitä piti nuuhkaista. Tunnistin silloin sen tuoksun, jolta autotallissa tuoksuu. Voisiko se olla paloöljy? Hitto kun en muista.

Siskon kanssa kammettiin yksi vanha, iso punaherukkapensas ylös. Sen juuret olivat tiukassa. Mutta Suomalaisella Sisulla se kuitenkin saatiin ylös ;D Kasvihuonettakin vähän laiteltiin.
Iltapäivällä leivoin marenkipiiraan ja saunan jälkeen tein vielä mannapuuroa ja mustikkasoppaa :) Namnam.


17. A song that you hear often on the radio

21. huhtikuuta 2011

might cross my mind, but that's where it stops

Teen pannaria! Sit sitä vedellään naamariin hillon ja maidon kera, nam. Joudun muuten uusimaan geometrian kokeen... sain siitä 4½ :D Säälittävää, myönnän. Jos en pääse uusintakokeesta läpi, käyn koko halvatun kurssin uudelleen. Että näin tällä kertaa, en oikeasti tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.


Sitten vielä musahaaste loppuun: 16. A song that you used to love but now hate

Anssi Kela - 1972. Tämä biisi herättää aina tavallaan haikeita muistoja, mutta on kuitenkin niin loppuunkulutettu että vain inhoan sitä. Nyt menen ottamaan pannarin uunista ja syömään :)

Sydämellisen ihanaa pääsiäistä!

4. huhtikuuta 2011

täällä ilman sua ei oo mitään

Tein juuri mielenkiintoisen havainnon. Taivas on vaaleanpunainen. Lumi näyttää imevän väriä itseensä.

Mutta tiedättekö mitä! Meitsi täytti tänään seitsemäntoista vuotta! Hurjaa :) Sen kunniaksi teimme äidin kanssa herkkuja! Paistettiin appelsiinibroileria ja lohkoperunoita. Sen lisukkeeksi tehtiin lemppariani, fetasalaattia. Sitten leivottiin vielä täytekakkua ja suklaapiirakkaa. Piirakka oli älyttömän helppo tehdä, yhdistettiin vain kuivat aineet keskenään ja lisättiin piimä ja sulatettu voi. En yleensä tykkää mistään piimäisistä leivoksista, mutta tuo oli todella hyvää! Onnistunut leipomus, siis! Täytekakku päällystettiin mansikoilla ja piirakka suklaakuorrutteella (aidolla sulatetulla suklaalla eikä millään kaakaojauho-tomusokeri-kahvimössöllä) sekä mariannemurskalla.

Appelsiinibroileria.

Parasta perunasta.


Kakunpäällinen murska-armeija, jos tajusitte.

Olen rakastunut Scandinavian Music Groupiin. Pidän etenkin biiseistä Katu päättyy aurinkoon ja Minne katosi päivät. Kummassakin on jotain tosi kesäistä. Myös Nils sanoi jag älskär dig ja 100 km Ouluun ovat ihania.


Tänään on ollut pitkä päivä. Kiireinen ja pitkä. Silti vieläkin tuntuu siltä, että voisin alkaa vaikkapa siivoamaan. Tekisi oikeastaan mieli siivota. Ai niin! Lahjat! :) Sain äidiltä niitä ihania Pentikin astioita, joita kerään. Sain myös sellaisen posliininuken joka seisoo tuen varassa. Rikoin omani kun olin pieni, sen posliiniset jalat katkesivat leikeissä ja minua harmitti ihan törkeästi, kun se nukke oli niin kaunis. Nyt sain ehjän (: Siskolta sain söpön naulakon, josta otin kuvan tänne. Sain myös ihania aamiaiskulhoja ja keltaisia ruusuja :)
Eräs ystäväni piipahti käymään ihan yllättäen (okei, hän oli soittanut mutta puhelimeni oli täällä yläkerrassa, enkä ollut paikalla) ja toi minulle vaaleanpunaisen gerberan ja kortin. Olin yllättynyt ja liikuttunut, siitä tuo minun Facebook-päivitykseni. Ja tosi moni facebookiton muisti! 


Söpisnaulakkoni :)


Kakkupäivä! Ni!


Tällä sanomalla on oikea asenne!

:)


P.S. Helppo elämä jatkuu taas! Tätä on odotettu!
P.P.S. Maailman suloisin pullukka hiiri kiipesi tänään keittiön ikkunan edessä olevan lintulaudan vartta pitkin ylös, mutta ei päässyt syömään. Raukalla on varmaan nälkä. Kyllä, itkin kun tuli niin sääli pientä. Jos mä saisin päättää niin antaisin niillekin ruokaa. Pienellä oli ihanat pallosimmut.