Tänä vuonna ajattelin vähän kierrättää ja hyödyntää vanhoja joulupapereita joulukorttien teossa.
Tykkään näistä korteista tosi paljon! Noiden helmien kanssa oli pieni väkertäminen kieltämättä... :)
Mutta jos kerran vuodessa jotain luovaa tekee käsillään niin sitten saa kyllä vähän väkertääkin!
Puuhellan reunalla on pitkä rivi tuikkuja, ja äiti on laitellut tunnelmavaloja ympäri taloa. Ihanaa! Ja aamulla oli satanut lunta, ja sitä pyrytti melkein koko päivän kunnes se muuttui vesisateeksi. Ensilumi on aina yhtä ihanaa ja jännittävää ♥
Lisää Ikeaa tiedossa! Yritän täällä parantua ärsyttävästä syysflunssasta, ja toivon että äiti tuo kaupasta jäätelöä, et olis vähemmän tukala olla. Ajankuluksi valikoin muutaman lempparin Ikean keittiöaiheisista kuvista! Nauttikaa :)
Ihana ruokailutila, joskin vähemmän ihana miesihminen pilaamassa kuvaa :D
Aivan ihania kalusteita. Olen tykästynyt tummiin ja jopa mustiin huonekaluihin. Yhdessä Kannustalon messutalossa Kokkolan asuntomessuilla oli mustat keittiökaapit. Se oli todella näyttävä.
Lisää tummia kalusteita.
Tulee nälkä katsellessa.
En malta odottaa että mulla on oma talo ja saan kutsua päivällisvieraita <3
Kävin Ikean sivuilla kuolaamassa ihanien huoneiden perään. Nämä uutuudet pistivät silmään positiivisella tavalla.
Tässä keittiössä on jotain, mistä pidän. Lattia on ihanan värinen, samoin altaan yläpuolella olevat kaapit.
Jollakin tapaa keittiö on kuitenkin liian moderni.
Ihana ruokailu-/olohuone. Voisin hyvin kuvitella asuvani tällaisessa kämpässä. Ihania värejä. Kauniisti sisustettu erkkeri on plussaa. Siellä kelpaa loikoilla hyvän kirjan kanssa.
Isot ikkunat ja isot valkoiset sohvat = ihastus.
Sisustuksen huolettomuus ja maanläheiset värit luovat ihanan kutsuvan tunnelman. Täälläkin voisin ihan hyvin asua! :)
Ah, ihana sade. Rakastan sateen ropinaa kattoa vasten. Iltaisin on ihanaa maata sängyssä katonlappeen alla ja kuunnella sateen ääniä.
Liittyen tulevaisuudensuunnitelmiin, olen suunnitellut unelmieni taloa. Se on joku Kannustaloista ehdottomasti, pienillä muutoksilla ja ratkaisuilla maustettuna. En ole ihan varma mikä sisustustyyli on mua itseäni, mutta pidän valoisuudesta, väreistä ja kontrasteista. Esimerkiksi tummat puulattiat, ja nimenomaan aidot puulattiat, ei laminaattia tai parkettia, ovat mun juttu. Pidän etnisistä vaikutteista ja tietyistä itämaisista vivahteista.
Rakastan yksinkertaisuutta, ja joskus vähemmän on enemmän. Pidän selkeistä tilaratkaisuista ja inhoankin talopiirrustuksissa turhia monimutkikkuuksia. Haluan että omassa talossani on tarpeeksi säilytystilaa. Iso vessa täytyy olla. Alakerrassa pitää olla erillinen tv-huone. Haluan työhuoneen yläkertaan, ja sieltä pitää olla käynti parvekkeelle. Yläkerrassa on oltava myös tarpeeksi iso aula tv:n katselemiseen sohvalta.
Rakastan vanhoja puutaloja. Olisi mahtavaa ostaa joku vanha, terverakenteinen talo ja kunnostaa se. Vanhoissa taloissa on sitä jotain.
Inhoan rinnetaloja. En siis koskaan tule muuttamaan rinnetontille. Never say never, aye?
Nostalgiaa tältä vuodelta. Olen tämän vuoden aikana laajentanut musiikkimakuani rajusti. Tästä biisistä on hyviä muistoja, sateisia kotimatkoja bussissa. Hämäriä aamuja matkalla lukioon. And I'm loving it.
Ja edellisessä bloggauksessa mainitsemani (vielä) supersalaiset suunnitelmat muotoutuvat ja edistyvät! Saattaa olla että kuulette niistä hyvinkin pian. Saanen pitää pientä jännitystä yllä?
Tänään olin tosi ihanilla sisustuskutsuilla! Sisustuskutsujen emännän, Sanna-Riikan, koti oli ihana, vanha remontoitu talo. Tunnistin talon "vanhuuden piirteet" koska ne näkyvät samanlaisina meidän talossamme - tietyt ajalle tyypilliset elementit. Ihastuin talon keittiöön. Pikkunaposteltavat olivat sekä ruokaa silmille että suussasulavia :)
Onko koskaan tuntunut siltä, ettet jaksa elää? Ihmisen mieli on mitä sekopäisin keksintö. Sen labyrinttejä tai kiemuroita ei kukaan tule koskaan selvittämään. Yhtenä iltana tunnet olosi niin surulliseksi ja yksinäiseksi että haluat kuolla ja seuraavana suunittelet tulevaisuuden taloasi.
Olen kyllästynyt ihmisiin. Mutta arvatkaapa mistä sain energiaa? 1) Sisustuslehden (Toivekoti) kauniisti remontoidusta talosta. Kyseessä on 1800-luvulla rakennettu ihana tammisaarelainen koti. Perhe teki valtavan työn käydessään 80-luvulla uudelleenpinnoitetun talon kimppuun. Pinnat oli silloin siis päällystetty muovimatoilla ja lastulevyillä, kuten jutussa sanottiin.
En ole koskaan ollut puunväristen huonekalujen fani, mutta tämän jutun ansiosta suorastaan rakastuin niihin. Talon keittiö on todella kaunis. Kerrankin joku todella tietää, mitä tekee. Tuo eteiseen esiin kaivettu ja puhdistettu hirsiseinä on kaunis, vaikken yleensä niistä pidäkään. Olohuoneen vihreä, alkuperäinen kakluuni on hurmaava. Päämakuuhuoneessa on ihana rottinkinojatuoli. Rakastan rottinkisia huonekaluja. Talo on kokonaisuudessaan yksinkertaisen kaunis.
2) Vaatteet. Löysin Elloksen alennuksista ihania kesävaatteita, taas. Jep, olen materialisti ainakin jossain määrin.