Näytetään tekstit, joissa on tunniste tv. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste tv. Näytä kaikki tekstit

14. tammikuuta 2013

joey doesn't share food

Me and Joey from the tv series Friends are very much alike when this matter in concerned...
Mä ja Frendien Joey ollaan tässä suhteessa samanlaisia...:


5. tammikuuta 2013

science of babies

Vähän aikaa sitten Foxilta tuli tosi hyvä National Geographicin dokkari nimeltä Vauvatiedettä. Se oli ihan uskomaton! Mä kun tykkään vauvoista ja lapsista, niin se oli mulle kivaa katseltavaa. Kaikki ne asiat mitä siinä esitettiin olivat ihan uskomattomia. Ne kuulostavat ehkä pikkujutuilta, mutta musta se oli jotain aivan käsittämätöntä. Ihmisen biologian kurssin käyneenä tiedän myös miten älyttömän pienestä on kiinni että nainen voi edes tulla raskaaksi. Dokkarissa näytettiin muun muassa, miten vauvan pitää synnytyskanavassa kääntyä jotta se pääsee ulos.

Yksi asioista, mikä hätkähdytti, oli se miten ihmisvauvoja verrattiin apinavauvoihin. Kun vauva pelästyy, se levittää kätensä ja jalkansa - kuten apinavauvakin, jos se vaikka sattuu putoamaan puusta. Tällöin se saa otettua kiinni jostakin oksasta eikä putoa maahan asti. Ja kun vauvan kämmeneen koskettaa, seurauksena on tiukka ote aivan kuten apinavauvoillakin, joiden pitää tiukasti takertua äitiapinan karvoihin kiinni jotta se pysyy äidin selässä. Näitä esimerkkejä oli muitakin, mutta en nyt jaksa muistaa niitä. Tämä on musta tosi mielenkiintoista. Ihmisen ja simpanssin dna:n erokin on aivan järkyttävän pieni, joku muutama prosentti.

Vauva näkee syntyessään vain 30 senttimetrin päähän, mikä on juuri se etäisyys, missä äidin kasvot ovat kun hän imettää vauvaa. Viikon vanhalla lapsella on kävelemisrefleksi, mutta se häviää kuuden viikon ikään mentäessä. Tällöin vauvan jäsenet ovat jo niin painavia, ettei se jaksa nostaa jalkojaan. Mutta vedessä saman vauvan refleksi palaa, koska vesi kannattaa ja jalkojen nostelu on kevyempää.

Ja se on myös uskomatonta, miten ihmislapsi on syntyessään täysin avuton verrattuna muihin eläimiin, mutta siitä kasvaa yksi älykkäimmän lajin edustajista. Se on ihmeellistä.

14. joulukuuta 2011

obsessed, depressed at the same time, I can't even walk in a straight line

Olen näinä kolmena aamuna saanut herätä yhdeksältä eikä ole kahteen tuntiin mikään kiire. Saa rauhassa syödä ja pestä hiukset ja pukeutua ja ehtii katsomaan Tunteita ja tuoksujakin äidin kanssa :) Ihan luksusta. Kyllä myöhäiset aamut on mun juttu. En voi sietää aikaisia heräämisiä. Muutenkin jos mulla on puoli yhdeksän aamu, joudun heräämään kuudelta, koska bussit menee niin...

Katsottiin äsken äidin kanssa Salaisten kansioiden jakso Squeeze. Jälkeenpäin olen sitä mieltä ettei olisi pitänyt katsoa. Ihan yhtä kuvottava jakso oli kuin mitä muistin :(

Mulla oli aamulla ihan keväinen olo kun kävelin bussipysäkille, lumi oli sulanut taas ja paikoittain oli vielä jäätä ja loskaa - siis ihan kuin keväällä. Kevääseen kuuluu myös koulujen loppumisen odotus, ja sitäkin oli vähän ilmassa. Johtuu ehkä tulevasta lomasta. En malta odottaa että kouluu loppuisi ja tulisi kesä.

Toivon, että mulla on kesällä aikaa tehdä tätäkin.
Kuva: Weheartit

P.S. Voitteko uskoa että joulu on jo ensi viikolla? ::) JA siitä on jo seitsemän kuukautta (7) kun oon viimeksi laskenut matikkaa. Nyt on matikan kurssilla vähän (lue: suunnattomia) vaikeuksia muistaa yhtään mitään.

12. joulukuuta 2011

the truth is out there

Oon aivan totaalinen Salaiset kansiot -fanaatikko, se on paras sarja mitä koskaan on tehty. Mitkään Supernaturalit ei pärjää sille ollenkaan. Tästä ei voi väitellä mun kanssa - kuten ei silti monesta muustakaan asiasta. Voisin puhua sarjasta loputtomiin, mutta kuka jaksais kuunnella :D Tilasin Discshopista ekan ja tokan tuotantokauden, ja tänään mun paketti vihdoin tuli! Mua harmittaa nyt vaan nää uudistuneet kannet. Ne vanhat oli sata kertaa paremmat. Ärrrr....





Jo tunnari laittaa vilunväreet menemään mun selässä:

19. lokakuuta 2011

bridge over troubled water

Endless beach!



Fish treat.

Platanias Palace <3

And the view<3

Täällä viimassa ja kylmyydessä tekee ihan mieli takaisin lomalle! Kaupanpäällisiksi flunssa iski taas, mur. Lääkettä nassuun ja villikset jalkaan ja Glee Cast laulamaan mulle! Sinnittelen näillä syyslomaan asti.
Kävin eilen muuten allergiatestissä, siis otattamassa verta :( Vasta siinä kättä ojentaessa paniikki pyrki rintaan. Pelkään piikkejä ihan törkeästi, mutta tää oli nopea toimitus, neula sisään ja miltei saman tien ulos. Kysyinkin hoitajalta että no joko se nyt on ohi? :D Yksi positiivinen kokemus siis, vaikka se kyllä sattuikin.

P.S. Tänään tulee Greyn anatomia! Don't miss :)

* Tervettä loppuviikkoa :) *

16. elokuuta 2011

sex and the city


:D


Mr. Big ♥ Abso-fuckin'-lutely!


Musta Sarah Jessica Parker on todella kaunis.





Kaikki kuvat: Weheartit

25. heinäkuuta 2011

sweet reunion, Jamaica and Spain

Juustokakkua, mmm. Mun bravuurini :P

Marenkitorttua. Hyvää ja sotkuista.

Kesäistä mansikkakakkua.

Omia mansikoita.

Herkkuleipiä.

Varpaat on musta todella ällöttäviä, mutta laitan kuitenkin tämän kynsilakka-farkkukuvan.

My babies 


P.S. Tää rupeis ehkä pikapuoliin maalaamaan tota ainoaa tapetitonta seinää! Plus äiti tilaa mulle yhden törkeän hienon jutun, siitä lisää myöhemmin ;)

4. huhtikuuta 2011

täällä ilman sua ei oo mitään

Tein juuri mielenkiintoisen havainnon. Taivas on vaaleanpunainen. Lumi näyttää imevän väriä itseensä.

Mutta tiedättekö mitä! Meitsi täytti tänään seitsemäntoista vuotta! Hurjaa :) Sen kunniaksi teimme äidin kanssa herkkuja! Paistettiin appelsiinibroileria ja lohkoperunoita. Sen lisukkeeksi tehtiin lemppariani, fetasalaattia. Sitten leivottiin vielä täytekakkua ja suklaapiirakkaa. Piirakka oli älyttömän helppo tehdä, yhdistettiin vain kuivat aineet keskenään ja lisättiin piimä ja sulatettu voi. En yleensä tykkää mistään piimäisistä leivoksista, mutta tuo oli todella hyvää! Onnistunut leipomus, siis! Täytekakku päällystettiin mansikoilla ja piirakka suklaakuorrutteella (aidolla sulatetulla suklaalla eikä millään kaakaojauho-tomusokeri-kahvimössöllä) sekä mariannemurskalla.

Appelsiinibroileria.

Parasta perunasta.


Kakunpäällinen murska-armeija, jos tajusitte.

Olen rakastunut Scandinavian Music Groupiin. Pidän etenkin biiseistä Katu päättyy aurinkoon ja Minne katosi päivät. Kummassakin on jotain tosi kesäistä. Myös Nils sanoi jag älskär dig ja 100 km Ouluun ovat ihania.


Tänään on ollut pitkä päivä. Kiireinen ja pitkä. Silti vieläkin tuntuu siltä, että voisin alkaa vaikkapa siivoamaan. Tekisi oikeastaan mieli siivota. Ai niin! Lahjat! :) Sain äidiltä niitä ihania Pentikin astioita, joita kerään. Sain myös sellaisen posliininuken joka seisoo tuen varassa. Rikoin omani kun olin pieni, sen posliiniset jalat katkesivat leikeissä ja minua harmitti ihan törkeästi, kun se nukke oli niin kaunis. Nyt sain ehjän (: Siskolta sain söpön naulakon, josta otin kuvan tänne. Sain myös ihania aamiaiskulhoja ja keltaisia ruusuja :)
Eräs ystäväni piipahti käymään ihan yllättäen (okei, hän oli soittanut mutta puhelimeni oli täällä yläkerrassa, enkä ollut paikalla) ja toi minulle vaaleanpunaisen gerberan ja kortin. Olin yllättynyt ja liikuttunut, siitä tuo minun Facebook-päivitykseni. Ja tosi moni facebookiton muisti! 


Söpisnaulakkoni :)


Kakkupäivä! Ni!


Tällä sanomalla on oikea asenne!

:)


P.S. Helppo elämä jatkuu taas! Tätä on odotettu!
P.P.S. Maailman suloisin pullukka hiiri kiipesi tänään keittiön ikkunan edessä olevan lintulaudan vartta pitkin ylös, mutta ei päässyt syömään. Raukalla on varmaan nälkä. Kyllä, itkin kun tuli niin sääli pientä. Jos mä saisin päättää niin antaisin niillekin ruokaa. Pienellä oli ihanat pallosimmut.

18. maaliskuuta 2011

all the lost souls

Alan vähän kyllästyä tähän kipeänä olemiseen. En saa toisinaan henkeä, se tässä kaikkein pahinta onkin. Kurkkukipu on myös aika mahtava. Pää tuntuu turvonneelta, aivan kuin sata ampiaista olisi pistänyt. Mutta normaalin kokoinen se on, kun katson peiliin.



Aikani kuluksi olen sortunut pahoihin tapoihin - herkkuihin ja ostoskanavaan. Joskus kulutin paljonkin aikaa tuijottamalla jatkuvia mainoksia. Kulutin kauniita kesäpäiviä niin. Taisin kyllä viime kesänäkin viihtyä sisällä. Olen jo onnistunut vieroittamaan itseni tv:stä, eikä sieltä enää edes tule mitään hyvää katsottavaa. Ennen niitä sarjoja tuli niin paljon ettei tiennyt mitä katsoa.

Parhaimmat tv-sarjat ikinä:

Salaiset kansiot (The X Files) - magiaa. En osaa edes kuvailla tätä. Tiivistyneenä kaikki mitä haluan nähdä - hyvännäköinen miesnäyttelijä, salaliittoja, jännitystä, utopiaa, ufoja, erikoiskykyisiä ihmisiä. I want to believe.
Siskoni on noita (Charmed) - lapsuuden lemppareita. Kultaisia klassikkoja. Tätä katsottiin lauantai-iltaisin kun muut olivat saunassa ja auringonlasku värjäsi keittiön ikkunan kautta olohuoneenkin.
Greyn anatomia (Grey's Anatomy) - kaunis kertomus ihmisistä ja heidän elämästään. Ammuskelujakso oli todella koskettava.
Gilmoren tytöt (Gilmore Girls) - toinen lapsuuden favoritti. Ihmettelin ja ihailin, miten Lorelai ja Rory osasivat puhua niin nopeasti ja ironisesti. Halusin itsekin oppia puhumaan yhtä nopeaan tahtiin.
Californication - David Duchovny, pitääkö muuta sanoa?
Skins - vetoaa varmasti kaikkiin teineihin. En siis ryhdy selittelemään.
MacGyver - "MacGyver ei voi olla homo, vaikka onkin ihmemies!"
Good Wife - Ihastuin tämän ohjelman mainokseen kauan ennen kuin sarja edes alkoi Nelosella. Mainoksessa soi Melanie Fionan Give It To Me Right. Julianna Margulies on harvemmin nähty, lahjakas näyttelijä. Komea Chris Noth oli Sinkkuelämää -sarjassa Carrien pitkäaikainen rakastus/ihastus - ja suosikkini.
Friends (Frendit. Vihaan suomenkielistä nimeä.) - vihasin tätä lapsena yli kaiken. En ymmärtänyt hahmojen huumoria ja koko sarja oli tylsä. Eipä ole enää.
Late Night with Conan O'Brien - vihasin tätäkin. Nykyään minulla on suurempi maailmankuva ja itse asiassa ymmärrän Conanin vitsejä.
Nurse Jackie - erilainen? Kaksoiselämää elävä hoitaja, sairaalan henki. Popsii pillereitä kuin karkkia.

Tiistaina menen katsomaan Black Swan, jonka traileri aiheutti ahdistusta heti ensinäkemällä. Leffa on kuitenkin kuulemma hyvä, joten ehdottomasti haluan nähdä sen!

Tervettä viikonloppua kaikille! : )

HUOM! TÄMÄN POSTAUKSEN KUVA EI OLE OMANI! KLIKKAAMALLA KUVAA PÄÄSET ALKUPERÄISELLE SIVULLE.