Näytetään tekstit, joissa on tunniste lahjat. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste lahjat. Näytä kaikki tekstit

28. joulukuuta 2013

Christmas 2013


16. joulukuuta 2012

Ei mitään yletöntä joulufiilistä kuin silloin lapsena,


kun joulua odotti kuukausia ennen.


Mutta ehkä kenties antamisen iloa sitäkin enemmän.

24. marraskuuta 2012

holidays are coming

Kuukausi jouluun. Tänään tein ensimmäiset jouluostokset, en kuitenkaan konkreettisesti vaan nettikaupasta.
Rakastan jouluostosten tekoa ja lahjojen antamista. Tykkään käydä Pentikissä etenkin joulun alla. Voisin ostaa (ja saada omat) lahjani kaikki sieltä.
Joulun varma merkki ovat myös Coca-Colan joulumainokset tv:ssä


Katselin kuvia viime joululta, kun sain lahjaksi järkkärin.
Osa kuvista on huonosti kohdistettu ja muutenkin niistä näkee, että ihme vempaimen käyttö on täysin tuntematonta.


Nämäkin kuvat ovat viime talvelta, vanhalla Canonin pokkarilla otettuja.

28. joulukuuta 2011

lahjontaa 24/12/11

Heipsan! Täällä ois yksi tosi onnellinen lomailija :--) Tässä vähän kollaasia saamistani joululahjoista. En jaksanut kuvata kaikkia mutta olkaapa hyvät :)

Kuolaamani kokkikirja Nigellalta. Rakastan julkkiskokkeja! Myös Jamie Oliveria ja Gordon Ramsayta :---)

Rakastan Pentikin tuotteita ihan yli kaiken. Tämän sisällä oli vielä itsetehtyjä ja kaupan herkkuja :)
Pentik on aivan takuuvarma paikka jos etsii mulle lahjaa :----) <3

Yllätyksiä, yllätyksiä.

Olen menettänyt sydämeni täysin Muurlan emalimukeille. Ne ovat niin symppiksiä, muistuttavat lapsuudesta.
Toinen muki on Nalle Puh-muki :) Kummatkin eri ihmiseltä, aika oiva valinta ;) Tavallisista Muumi-mukeista en sitten pidäkään.

Siskolta saatu lyhty pääsi heti käyttöön :)

Sain just sellasta, mitä toivoinkin. Eli sisustustavaraa. Käytännöllistä ja tunnelmallista, kaunista ja ihanaa. Oon joko tosi hyvin ohjeistanut tai sitten joku vaan tuntee mut tosi hyvin :) Musta on myös tosi mukavaa antaa lahjoja, ja toivon että kaikki pitivät lahjoistani.
Joulupukki (lue: äiti) toi myös upouuden järjestelmäkameran. Siitä lisää sitten kun jaksan kirjoittaa! ;)

Mulla alkaa aina joulun jälkeen kevään odotus, ja musta talvi on jo väistymässä kun uusi vuosi alkaa. Vaihdoin innostuneena blogin ulkoasua hieman raikkaammaksi taas. TULISIPA JO KEVÄT! :)

16. joulukuuta 2011

looking to find a good thing in life

Huaaah, what a day! Mutta myös kivaa on ollut :) Mulla oli tänään matematiikan pikkukoe ja selvitin sen sitten lopulta! Opettaja näytti missä olin laskenut väärin ja miten piti laskea, ja se auttoi selvittämään monta matemaattista probleemaa :) Hassua sinänsä, että osasin laskea vaikean tehtävän mutta en niitä helppoja... :D Ruotsin sanakoekin meni hyvin vaikka ehdin lukea tosi vähän - mutta onneksi mulla on sellainen pää että heti jää sanat mieleen.

Olen tällä hetkellä tosi happy vaikka kiirettä riittää - huomenna tulee vieraita ja pitää siivota ja leipoa, mutta ei se mitään. Lempiserkkuja on aina ihanaa nähdä (tai tässä tapauksessa siis yhtä serkkua). Paketoin juuri heille lahjan ja onnistuin rikkomaan toisen teippirullapidikkeen viikon sisällä. Puristanko niitä liikaa vai miten ne aina hajoaa mun käsissä?

Illalla olen lähdössä joulutunnelmissa nuorteniltaan, ja vaihdan parin ystävän kanssa lahjoja. Rakastan lahjojen antamista - ehkä jopa enemmän kuin niiden saamista :) Olen kyllä ihan laittoman paljon pistänyt lahjoihin rahaa, en tarkoituksella mutta niin vain kävi. Mistä tulikin mieleeni - sain Kelalta kirjeen. Mun opintotuki nousee! Thank God! Yksi kaveri sai myös vastaavanlaisen tiedon, mutta hänellä laski :\

Tänään kun tulin bussilla kotiin, käännyimme pikatiellä mutkasta ja suoraan edessä aukeneva taivaanranta oli kuin liekehtivä oranssi raita. Tosi kaunis ja hetken jopa henkeäsalpaava näky.

En koskaan väsy katselemaan lentokoneita ja niiden lentoa.
Musta niissä on jotain tosi kaunista.
En myöskään pysty ymmärtämään miten ne pysyvät ilmassa.
Mulle on turha selittää sitä koska en vaan ymmärrä.

Kuvat: Weheartit

Mulle tuli äsken mieleen, miten ihanaa lapsena oli leikkiä paperinukeilla, siis niillä paperista leikatuilla "ihmisillä" joille leikattiin paperista hienoja vaatteita. Muistan, että mulla (tai mulla ja siskolla) oli Alpen -myslipaketin kartongista leikattu nukke :--) Se on jäänyt mieleen.

Mukavaa viikonloppua!

2. joulukuuta 2011

time goes by

Tällä viikolla: lomaalomaalomaa, mantsan ja englannin kokeisiin lukemista, pyykkien pesua, ihania uutisia ystävältä, musiikkia.... Eilen ja tänään olivat siis mun koeviikon ainoat kokeet, ja meni vallan mainiosti :) Oli helpot kokeet kummatkin. Tänään lähden jouluostoksille siskon kanssa! Miten siinä kävikään niin että vannoin ostavani ajoissa joululahjat (okei, ei vielä ole myöhäistä, mutta mun piti jo maaliskuussa ostaa lahjat) koska ostan ne aina tosi myöhään eikä se ole kivaa, ja nyt sitten on jo joulukuu :)
Illemmalla S tulee meille ja ties mitä kivaa keksitään! Pitäisi varmaan ostaa jotain hyvää syötävää :) Sitten pidennetyn viikonlopun viettoon :----)

Mulla on aika tarkka visio jo lahjoista, joten: you better watch out, you better not cry...

25. lokakuuta 2011

materialisti tykkää

Tänään oli tyttöjen shoppailupäivä! Koluttiin nimittäin sisustusliikkeitä siskon kanssa :) Käytettiin lahjaksi saadut lahjakortit ja mun korttini oli Airiolle, seuraavanlaista löytyi!

Aivan ihastuttava, iso Kellogg's-peltipurkki! Hintaa 14,90€


Pienempi Kellogg's-purkki, 3,90€

Ja koska lahjakortin rahasumma ei täyttynyt, piti ottaa vielä jotain. Kaikki oli tietty
älykallista eikä ylimääräiseen ollut varaa, joten otin tämän ruman sirottimen jota en tarvitse :D
1,90€

Tämä löytyi kun eksyttiin Valintataloon, heh. Sopii mun aiemmin ostamaan
cola-aiheiseen peltipurkkiin. 3,99€

Koristekivivalot, 80 lamppua. Kodin Terrasta, 10€

Jotain pientä lahjapaketteihin ;)

En malta odottaa että pääsen ostamaan joululahjoja! Mitä kaikkea mahdankaan keksiä... just wait :---)

4. huhtikuuta 2011

täällä ilman sua ei oo mitään

Tein juuri mielenkiintoisen havainnon. Taivas on vaaleanpunainen. Lumi näyttää imevän väriä itseensä.

Mutta tiedättekö mitä! Meitsi täytti tänään seitsemäntoista vuotta! Hurjaa :) Sen kunniaksi teimme äidin kanssa herkkuja! Paistettiin appelsiinibroileria ja lohkoperunoita. Sen lisukkeeksi tehtiin lemppariani, fetasalaattia. Sitten leivottiin vielä täytekakkua ja suklaapiirakkaa. Piirakka oli älyttömän helppo tehdä, yhdistettiin vain kuivat aineet keskenään ja lisättiin piimä ja sulatettu voi. En yleensä tykkää mistään piimäisistä leivoksista, mutta tuo oli todella hyvää! Onnistunut leipomus, siis! Täytekakku päällystettiin mansikoilla ja piirakka suklaakuorrutteella (aidolla sulatetulla suklaalla eikä millään kaakaojauho-tomusokeri-kahvimössöllä) sekä mariannemurskalla.

Appelsiinibroileria.

Parasta perunasta.


Kakunpäällinen murska-armeija, jos tajusitte.

Olen rakastunut Scandinavian Music Groupiin. Pidän etenkin biiseistä Katu päättyy aurinkoon ja Minne katosi päivät. Kummassakin on jotain tosi kesäistä. Myös Nils sanoi jag älskär dig ja 100 km Ouluun ovat ihania.


Tänään on ollut pitkä päivä. Kiireinen ja pitkä. Silti vieläkin tuntuu siltä, että voisin alkaa vaikkapa siivoamaan. Tekisi oikeastaan mieli siivota. Ai niin! Lahjat! :) Sain äidiltä niitä ihania Pentikin astioita, joita kerään. Sain myös sellaisen posliininuken joka seisoo tuen varassa. Rikoin omani kun olin pieni, sen posliiniset jalat katkesivat leikeissä ja minua harmitti ihan törkeästi, kun se nukke oli niin kaunis. Nyt sain ehjän (: Siskolta sain söpön naulakon, josta otin kuvan tänne. Sain myös ihania aamiaiskulhoja ja keltaisia ruusuja :)
Eräs ystäväni piipahti käymään ihan yllättäen (okei, hän oli soittanut mutta puhelimeni oli täällä yläkerrassa, enkä ollut paikalla) ja toi minulle vaaleanpunaisen gerberan ja kortin. Olin yllättynyt ja liikuttunut, siitä tuo minun Facebook-päivitykseni. Ja tosi moni facebookiton muisti! 


Söpisnaulakkoni :)


Kakkupäivä! Ni!


Tällä sanomalla on oikea asenne!

:)


P.S. Helppo elämä jatkuu taas! Tätä on odotettu!
P.P.S. Maailman suloisin pullukka hiiri kiipesi tänään keittiön ikkunan edessä olevan lintulaudan vartta pitkin ylös, mutta ei päässyt syömään. Raukalla on varmaan nälkä. Kyllä, itkin kun tuli niin sääli pientä. Jos mä saisin päättää niin antaisin niillekin ruokaa. Pienellä oli ihanat pallosimmut.