Näytetään tekstit, joissa on tunniste kosmetiikka. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kosmetiikka. Näytä kaikki tekstit

2. tammikuuta 2014

natural cosmetics

Postin tuomaa, en malta odottaa että pääsen kokeilemaan uutuuksia! Puuteri ja ripsari vanhoja tuttuja, luottotuotteita! Ylävasemmalla pari yllätystä tilaajalle. Cattier yläoikealla pääsee testaukseen viimeistään huomenna.

Keväällä ostin kokeiluun yhden kehutun Flow-sarjan palasaippuan joka oli hiusten pesuun tarkoitettu. Paketissa varoiteltiin, että hiukset saattavat aluksi tuntua tahmaisilta. Varsinaista tahmaisuutta en huomannut ainakaan kuivissa hiuksissa, mutta suihkussa hiukset takertuivat toisiinsa inhottavasti. Pesin kuitenkin rohkeasti joka kerta palasaippualla ja toivoin, että ilmiö häviää ajan kuluessa. Vaan ei hävinnyt. Edes hoitoaineen laittaminen ei auttanut takertumiseen. Paketissa myös neuvottiin vaahdottamaan hiukset kahteen kertaan ja tein niin joka kerta, kunnes aloin epäillä sen pesevän liikaa ja ryhdyin vaahdottamaan vain kerran. Hiusten harjaaminen oli ihan tuskaa sekä märkänä että kuivana, takkuja oli ihan järjettömästi ja multa lähti hiuksia tuplaten sen verran mitä aiemmin oli lähtenyt. Mun harja oli ihan pallo tosi nopeasti. Saippua kyllä antoi luvattua nostetta mutta hiukset menivät huonoon kuntoon. Myös mun parturi huomautti hiusten kunnon rapistuneen, ja se sai mut jättämään palasaippuakokeilun. Parturi joutui turvautumaan tangle teezeriin selvittääkseen mun hiukset vaikka oli pessyt kampaamotuotteilla ja laittanut hoitoainettakin. Mulla oli kova luotto tähän saippuaan kaiken Flow'n saaman positiivisen palautteen vuoksi. Ne odotukset kyllä karisivat aika nopeasti. Ainoa plussat, jotka saippualle annan, ovat sen vaahtoavuus ja palasaippualla pesemisen helppous. Vaikka vaahtoavuus ei sinänsä ole mikään hyvän pesun merkki, mä tykkään siitä että se vaahtoaa. Osa luonnonkosmetiikan shampoista on hyvin vaahtoamattomia, joten se voi tuntua vähän oudolta jos siihen ei ole tottunut.

Parhain luonnonkosmetiikan shampoo tähän mennessä on ollut Santen kiiltoshampoo. Mádara on tosi hyvä merkki, mutta sillä mun hiukset jäivät rasvaisiksi. Luonnonkosmetiikassa yksi parhaimmista jutuista ovat tuoksut, ne ovat täysin aitoja ja muistan tuoksujen olleen tottumattomalle tosi rajuja. Etenkin muistan nuo Mádaran shampoot jotka tuoksuivat tosi vahvasti päärynältä. Niihin tottuu kuitenkin nopeasti.

Markettishampoihin en enää koskaan palaa, en itse asiassa tule koskaan käyttämään mitään muuta kuin luonnonkosmetiikkaa. En halua enää palata mihinkään kemikaalipommeihin, kun on olemassa niin helppo ja hyvä tapa vähentää sekä ympäristön kuormitusta että omalle kropalle aiheutuvaa vahinkoa.

On muutamia asioita, joista voisin puhua vaikka ikuisuuden, ja luonnonkosmetiikka on ehdottomasti yksi niistä. Musta on tosi hienoa, että se on aina vain tunnetumpaa ja että mun käyttämiä tuotteita löytyy nykyisin tavarataloistakin. Useimmiten kuitenkin tilaan kaiken nettikaupoista. Samaan aikaan mä painin näiden asioiden kanssa, kun ajattelen sitä miten länsimaissa pohditaan omaa kauneutta ja hyvinvointia kaiken yltäkylläisyyden keskellä kun samaan aikaan toisella puolella maapalloa nähdään nälkää. Tuntuu tosi itsekkäältä ja hullulta, että meillä on aikaa miettiä jotain mustapäitä tai näppylöitä, kun toisilla ei ole syötävää. Kyllä se herättää ajattelemaan.
Ainakin mulle tulee parempi omatunto, kun tiedän, etteivät mun käyttämät kosmetiikat pilaa tai saastuta vesiä tai luontoa. Koska ihan yhtä lailla kuin välitän kehitysmaiden köyhistä, samalla tavalla ympäristöaiheet koskettavat mun sydäntä. Loppuun yksi hieno ajatus...

"Two things define you: your patience when you have nothing and your attitude when you have everything."

22. heinäkuuta 2013

shopping in the heat

Dr. Organicin suihkugeeli, Holland and Barrett's

Pesuhanskat, The Body Shop £4

Kaksi lompakkoa, Primark £5 kappale

Juoksuhousut, Primark

Brighton Sealife! Oli jotain ihan muuta kuin odottanut, melkoinen pettymys. Sisällä oli ihan törkeän kuuma....vaikka niin oli kyllä ulkonakin! Nää helteet on kestäny musta jo ihan tarpeeks kauan.

Sealifen jälkeen mentiin nopeesti naimisiin!

15. lokakuuta 2012

i've fallen for a monster


Oi sitä iloa, kun törmäsin Sokoksessa täyteen Mádara -hyllyyn! Just edellisenä päivänä olin kierrellyt luonnonkosmetiikkaosastolla ja todennut sen olevan aika heikonlainen. Olin jo suunnitellut kokeilevani Cutrinin Green -shampoota, mutta sitten tein tämän löydön... ja vitsi mikä uus look näillä puteleilla! Kirsikkana kakun päällä tästä sai -15 % :)
Hyvästi postimaksut ja netistä tilailu, kun näitä nyt saa jo Sokokseltakin!


Ostin jälleen Weledan kasvojenpuhdistusainetta, koska olen aikaisemmin todennut sen hyväksi kuivalle iholle. Purkki on harmi kyllä pieni (75ml), mutta koska se oli tarjouksessa otin sen saman tien.


Mä ja äiti vietettiin lauantaina saunan jälkeen vähän tyttöjen iltaa mun huoneessa fiilistelemällä kynttilöillä. Suunniteltiin joulumenua ja kuusen koristelua, sisustusjuttuja ynnä muuta.


Mä odotan jo kovasti joulua, vaikka haluaisinkin kelien suhteen mahdollisimman pitkään (taas kerran) sinnitellä tennareilla *pusu*

Tennareista puheen ollen: mä aina kulutan kaikki kengät loppuun ennen kuin ostan uudet, ja niin kävi nytkin vaikka olin ehtinyt jo ostaa ja tilata parit kengät ennen kuin nämä tennarit hajosivat. Lenkillä nimittäin ihmettelin miksi näin kuivalla kelillä sukka kastui. Kenkä pois ja havainto: kaikki tennarit näyttävät aina hajoavan kantapäistä.

Ja vitsit, mutta oli huikaisevaa katsella Felix Baumgartnerin hyppyä!
Aika pulssia kiihdyttävää katseltavaa (ja olihan se hienoa)!

7. heinäkuuta 2011

I got fever runnin' like a fire

30. Your favorite song at this time last year

Huh. Ehkäpä tämä olisi yksi niistä, en tosin muista milloin aloin Villa Nahia kuunnella. Silloin, kun näin ensimmäisen kerran Damagesin mainoksen. Siinä soi tämä biisi.


LÄHETYSJUHLAT, olen aivan unohtanut kertoa: siellä oli mahtavaa! Mieletön yhteenkuuluvuuden tunne. Sitä ei saa oikeastaan missään muualla. Tuli oikein ikävä sinne. Joitakin tuttujakin näin siellä ollessani :) Mukana oli myös Janne Kataja talkshow, me likey.

Perjantaina (ehkä) tiedossa partyt! :) Muksaa. Kamujakin olisi suunnitelmissa nähdä viikonvaihteessa.






Kauan odotettu Yves Rocherin paketti saapui! 

Kauneudenhoitoa.

Laila Hirvisaaren 450-sivuinen Sonja luettu! Ikinä en ole lukenut yhtä hyvää kirjaa, ja nälkähän tunnetusti kasvaa syödessä. Ykkösosaa ahmin ilta toisensa perään. Sarjan toinen kirja Valkoakaasiat odottaa jo.

Ja jestas miten tämä soi päässä!