Näytetään tekstit, joissa on tunniste leipominen. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste leipominen. Näytä kaikki tekstit
9. marraskuuta 2014
18. elokuuta 2014
21. elokuuta 2013
you are my treasure
leipomishulluus ei laannu. leivoin kakkoa ensimmäistä kertaa elämässäni!
leivät kohosivat liinan alla toisiinsa kiinni ja saatiin kaksi jättikakkoa.
kuori oli rapea ja sisus pehmeä, eka haukkaisu voin kanssa oli taivaallista!! quite perfect!
20. elokuuta 2013
while we sing away the blues
ihanaa olla kotona! yritin taltuttaa leipomisintoa lättyjen tekemisellä.
ei ollut sopivia jauhoja leipien tekemiseen eikä tomusokeria mokkapaloihin ja muuta en just nyt halunnut tehdä.
neilikat on niin kauniita!
miten niin tulin takaisin kotiin? aika nopeasti sain paikat sotkettua :)
19. elokuuta 2013
suljetuin silmin
synttärien juhlistamista
jatkoa siitä, mihin jäätiin - salaisten kansioiden 6. kausi ja nyt myös fringe!
kasa englannin kolikoita, joita ei saanut pankissa vaihdettua
sekä rokotustodistusta koulua varten, lääkelaskentakirjaa, tennispalloja, puhelinliittymää... i hate running errands!
Tunnisteet:
englanti,
leipominen,
opiskelu,
salaiset kansiot,
x files
29. heinäkuuta 2013
the lazy afternoon
Brighton Marina & luksusveneet plus ne vähän pienemmät.
Coastline...! Niin kaunista... Toi kuvassa näkyvä rakennus oli niin HUGE, ihan varmaan joku boarding school tms!
Lenni & veli piti meille seuraa.
Tämän päivän pääsisältö - tai siis tämä ja 101 dalmatialaista. Hyvä vapaapäivä, sanoisinko! Melkein kaikki tuliaisetkin sain ostettua ennen kakun "leipomista". Suunnitelma oli ihan alusta asti tehä kaikki itse, mutta kaupassa alkoi laiskottaa ja ostettiin vaan valmis kakkumix 8) Ihan hyvää, mutta Suomessa on paremmat kakkumixit.
5. kesäkuuta 2013
there's no need to complicate, our time is short
mahdollisimman paljon halusin tehdä itse, kuvan suklaakakku ja juustokakku sekä ylioppilaat mun käsialaa,
sisko teki kuvassa näkyvän porkkanakakun - oikeesti....tajuttoman hyvää!!!
suurimman osan kuvista otti sisko
1.6. oli ihana päivä! Koululla vielä jännitti, mutta kun nousin ja menin lavalle niin kaikki hermostuneisuus oli kaikonnut. Vitsit oli helppo hymyillä kun sai käteen niin mahtavan todistuksen!! Sain stipendinkin, 200€:n lahjakortin Suomalaiseen Kirjakauppaan. Taistelin koululla moneen kertaan kyyneleitä vastaan, etenkin erään upean lauluesityksen ja Suvivirren aikana. Kotona kaikki oli kyllä hirveetä häkkärää ja kiirettä ainakin aluksi, ja yritin olla kaikkien vieraiden kanssa mahdollisimman paljon tasapuolisesti. Päivä meni ihan liian nopeasti ohi! Oli ihanaa nähdä kaikki sukulaiset pitkästä aikaa, ja oli hauskaa että kaikki lapset oli valjastettu antamaan ruusu vaikka he vähän ujostelivatkin. Kuvia kertyi monta sataa ja pistin äsken kuvatilauksen menemään. Sisko otti kotona myös mun kiitoskorttikuvat. Musta ne onnistuivat täydellisesti ja olivat just sellaisia kuin toivoinkin. Thänks sis!! Next up: kiitoskorttiurakka.
Sain tänään hoideltua taas muutamia au pair -asioita alta ja to do -lista sen kun lyhenee. Pakkauslistakin alkaa olla koossa, vaikka väkersin sen tosi lyhyessä ajassa. Tuntuu, että vaatteet sillä listalla ovat pienimmässä osassa. Mutta ihan hyvä vaan, sillä pian pääsen shoppailemaan Primarkkiin! :):):) Lähtöön on kaksi ja puoli viikkoa! JEE!
mun sängyn yllä on tämä vanhoista valokuvista kokoamani kuvakollaasi,
jonka päällä riippui siskon ostama unisiepparikoru....
....nyt mulla on oikea unisieppari! Sain tämän ystävältä yo-lahjaksi.
Tunnearvo on sanoinkuvaamaton!♥♥ tämä lähtee mukaan Englantiin!
♥
Tunnisteet:
au pair,
juhlat,
leipominen,
tulevaisuus,
valokuvat,
ylioppilaskirjoitukset
12. toukokuuta 2013
24. huhtikuuta 2013
it's been written in the scars on our hearts
Mustikkasopan pinta heijasteli kivasti puita tien toisella puolella.
Löysin kaksi mun lempilainausta viikonloppuna. Olin unohtanut ne jo aivan kokonaan. Toinen on kirjasta jonka oon lukenut jo liian monta kertaa, mutta koska se on aina yhtä kutkuttava ja mukaansatempaava, luin sen taas uudelleen. Toinen lainaus on suomalaisesta leffasta joka joku päivä taas tuli telkkarista.
Sää teet niinku muut sannoo, siks sää oot heikko. -Kielletty hedelmä
Kun elämänkipinä sammutettiin, liha oli merkityksetöntä. Ihminen saattoi kuvitella rakastavansa jonkun toisen silmiä, huulia tai käsiä, mutta loppujen lopuksi merkitystä oli vain ihmisen mielellä. Kun sen otti pois, jäljelle jäi vain pelkkää lihaa. - Vihollinen vai liittolainen, Taylor Smith
Työntäyteisen päivän aikana ehti pitää muutamat tauot huvimajassa jonka raivasin ja imuroin. Harmittelen sitä, ettei huvimajaa olla paljonkaan käytetty sellaisena kesäolohuoneena josta haaveilen. Onhan se vähän pieni, mutta nyt haaveilen sateisista illoista ja aurinkoisista päivistä siellä, seurana olisi hyvä kirja, torkkupeitto ja karkkia tai jäätelöä. Katosta roikkuisi kattokruunu ja kärpänen surraisi ikkunassa. Tätäkään en tänä kesänä pääse toteuttamaan. Toivon, että Englannin-talossa on joku takaterassi tms jolla voi rentoutua illan tullen. Oon muuten huomannut ihastelevani kaikkea kaunista täällä kotomaassa just to remember the things I love here. Haluan "tankata" tätä kauneutta muistin sopukoihin.
Mun uusi lentolaukku, such a cutie! Matkalaukku samannäköinen mutta isompi. Pitäis ainakin lentokentällä tunnistaa oma laukkunsa ;D
Huomaa kuvaajan hankala asento.
Leipomiskokeilut juhlia varten ovat alkaneet! Tein sokerikakkupohjan, jossa oli vähän kaakaojauhoa ja puolet perunajauhoja. Kerrankin jaksoin vatkata taikinan oikeasti kuohkeaksi joten tämä onnistui täydellisesti eikä lässähtänyt missään vaiheessa. Halkaisin kakun ja vatkasin rahkasta ja kermasta täytteen ja sommittelin banaanit ja mansikkaa päälle. Koko komeuden kruunasi paksu suklaakuorrute. Kakku olisi ollut täydellinen, mutta päällimmäinen osa jäi vähän kuivaksi. En oo varmaan koskaan tehnyt mitään yhtä huolella kuin tätä kakkua. Ja sit se jäi vähän kuivaksi. Damn.
Tunnisteet:
ajatukset,
leipominen,
matkustelu,
tulevaisuus,
valokuvat
22. joulukuuta 2012
joulu on jo ovella....
1. Do you start your Christmas shopping early or wait until the last minute?
Joka vuosi menee myöhempään, surullista kyllä.
2. If you could be in any Christmas movie what would it be?
En ole nähnyt niin monia joululeffoja että voisin vastata tähän nopeasti... Ei tule mitään mieleen. Ehdotuksia otetaan vastaan!
3. Which do you like better: Christmas Eve or Christmas Day?
Jouluaatto ehdottomasti, se on suomalaisessa kulttuurissa niin vahvasti juhlittu päivä että ihmettelisinpä jos joku pitäisi enemmän joulupäivästä. Joulupäivänä tosin on aina yömessu jota mä rakastan!
4. When does your family put up your Christmas tree and who decorates it?
Musta aika aikaisin me laitetaan kuusi verrattuna toisiin. Kaikki saa osallistua, no isä ei varmaan sitä ole koskaan koristellut mutta kyllä mulle edelleen on tärkeää että saan olla mukana koristelemassa :D Lapsena se oli ihan ehdoton juttu että olin mukana koristelemassa.
5. White lights or colored lights?
Kirkkaat tietysti. Ne ovat kaikkein kauneimmat ja tunnelmallisimmat.
6. Are you guilty of peeking at your presents or do you like the surprise?
Noup. Lapsena sitä tuli tehtyä ja jälkeenpäin oli surkea olo kun näki että onko itselle luvassa pehmeitä vai kovia paketteja :D En tykkää kurkistella etukäteen, näin viisastuneena.
7. Would you rather live in a gingerbread house or in Santa's Workshop?
Piparkakkutalosta tulee jotenkin mieleen Hannu ja Kerttu, niin mieluummin Joulupukin pajalla kiitos.
8. Tell us your Christmas Eve traditions!
Kahdeltatoista katsotaan aina joulurauhan julistus, sitten syödään kinkut ja muut jouluruoat, neljältä menen siskon kanssa joulukirkkoon ja illalla syödään puuroa ja avataan lahjat. Kuulemma normaalit ihmiset syövät päivällä puuroa ja illalla kunnon ruokaa, mutta me ollaan monessa suhteessa erilaisia :D Musta onkin ihanaa, että ihmisillä on monenlaisia erilaisia jouluperinteitä.
9. If you could be under the mistletoe with anyone who would it be?
Anyone? Oh my, voisin ehkä olla John Mayerin tai Kings Of Leonin laulajan kanssa mistelinoksan alla ;)
10. What tops your tree?
Tähti tietysti!
11. Have you ever gone Christmas caroling?
Indeed, tänä vuonna ensimmäistä kertaa - toivottavasti en viimeistä ;)
12. Do you countdown to Christmas? If so, how many days are left?
Kyllähän sitä tulee laskeskeltua. Kaksi yötä, bloody hell.
13. What are some foods and treats you can count on having every holiday season?
Kinkku, lanttulaatikko, maksalaatikko (ei tosin mun tulevan perheeni joulupöydässä, NEVER), rosolli, italiansalaatti, perunat ja kastike, jonkinlaista kalaa, riisipuuro ja luumu/rusinakiisseli, piparit, joulutortut....
14. How has Christmas kept its magic for you as you've grown older?
No se lapsekas joulun odotus on ehkä laantunut, eikä lahjojen saaminen ole enää se pääjuttu. Voisin joskus viettää täysin lahjatonta joulua. Musta on kivempaa antaa kuin saada. Sitä paitsi en mä tarvitse useinkaan hirveesti mitään erityistä, niin kuin oikeasti tarvitse. Joulun pääasia on tullut selkeämmäksi, eihän sitä lapsena tajunnut että juhlitaan meidän Vapahtajamme syntymää. Ei silloin oikeasti edes tajunnut mitä se tarkoittaa...
Joka vuosi menee myöhempään, surullista kyllä.
2. If you could be in any Christmas movie what would it be?
En ole nähnyt niin monia joululeffoja että voisin vastata tähän nopeasti... Ei tule mitään mieleen. Ehdotuksia otetaan vastaan!
3. Which do you like better: Christmas Eve or Christmas Day?
Jouluaatto ehdottomasti, se on suomalaisessa kulttuurissa niin vahvasti juhlittu päivä että ihmettelisinpä jos joku pitäisi enemmän joulupäivästä. Joulupäivänä tosin on aina yömessu jota mä rakastan!
4. When does your family put up your Christmas tree and who decorates it?
Musta aika aikaisin me laitetaan kuusi verrattuna toisiin. Kaikki saa osallistua, no isä ei varmaan sitä ole koskaan koristellut mutta kyllä mulle edelleen on tärkeää että saan olla mukana koristelemassa :D Lapsena se oli ihan ehdoton juttu että olin mukana koristelemassa.
5. White lights or colored lights?
Kirkkaat tietysti. Ne ovat kaikkein kauneimmat ja tunnelmallisimmat.
6. Are you guilty of peeking at your presents or do you like the surprise?
Noup. Lapsena sitä tuli tehtyä ja jälkeenpäin oli surkea olo kun näki että onko itselle luvassa pehmeitä vai kovia paketteja :D En tykkää kurkistella etukäteen, näin viisastuneena.
7. Would you rather live in a gingerbread house or in Santa's Workshop?
Piparkakkutalosta tulee jotenkin mieleen Hannu ja Kerttu, niin mieluummin Joulupukin pajalla kiitos.
8. Tell us your Christmas Eve traditions!
Kahdeltatoista katsotaan aina joulurauhan julistus, sitten syödään kinkut ja muut jouluruoat, neljältä menen siskon kanssa joulukirkkoon ja illalla syödään puuroa ja avataan lahjat. Kuulemma normaalit ihmiset syövät päivällä puuroa ja illalla kunnon ruokaa, mutta me ollaan monessa suhteessa erilaisia :D Musta onkin ihanaa, että ihmisillä on monenlaisia erilaisia jouluperinteitä.
9. If you could be under the mistletoe with anyone who would it be?
Anyone? Oh my, voisin ehkä olla John Mayerin tai Kings Of Leonin laulajan kanssa mistelinoksan alla ;)
10. What tops your tree?
Tähti tietysti!
11. Have you ever gone Christmas caroling?
Indeed, tänä vuonna ensimmäistä kertaa - toivottavasti en viimeistä ;)
12. Do you countdown to Christmas? If so, how many days are left?
Kyllähän sitä tulee laskeskeltua. Kaksi yötä, bloody hell.
13. What are some foods and treats you can count on having every holiday season?
Kinkku, lanttulaatikko, maksalaatikko (ei tosin mun tulevan perheeni joulupöydässä, NEVER), rosolli, italiansalaatti, perunat ja kastike, jonkinlaista kalaa, riisipuuro ja luumu/rusinakiisseli, piparit, joulutortut....
14. How has Christmas kept its magic for you as you've grown older?
No se lapsekas joulun odotus on ehkä laantunut, eikä lahjojen saaminen ole enää se pääjuttu. Voisin joskus viettää täysin lahjatonta joulua. Musta on kivempaa antaa kuin saada. Sitä paitsi en mä tarvitse useinkaan hirveesti mitään erityistä, niin kuin oikeasti tarvitse. Joulun pääasia on tullut selkeämmäksi, eihän sitä lapsena tajunnut että juhlitaan meidän Vapahtajamme syntymää. Ei silloin oikeasti edes tajunnut mitä se tarkoittaa...
| Tänä aamuna herätessäni näin tämän kauniin taivaan, ja totesin että maailmanloppu ei tullut, mutta uusi aika on todella alkanut. |
19. joulukuuta 2012
* I'M SO READY FOR CHRISTMAS *
Valkosuklaakuorrutus ja joululta maistuva kakku
Pipareita
Mutakakkua, tietysti
"Joulukuusi"
Joulusiivous, uudet ihanat juhlavat verhot ♥
25. lokakuuta 2012
velvet sky
Eilen tehtiin omenapiirakkaa ja taiteilin sen tällä tavalla symmetriseksi. Mä tein myös tänään ja eilen meidän omenoista viisi pulloa omenamehua - maistuu ihan raparperilta! Pehmeää ja hyvää. (Omppupiirakan before and after)
Päivällä satoi jotain lumen/rännän/rakeiden sekaista. IHANAAA!!
Ulkona on tällä hetkellä aika kylmät fiilikset, hrr.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)