3. toukokuuta 2012

you didn't have to cut me off

  Absolutely in love  

Unista lueskellessani löysin tällaisen syyn siihen, miksi kaikki eivät muista uniaan: "Useammin syy on se, ettei ihminen tule kysyneeksi heti heräämisen hetkellä itseltään, mitä unia hän on nähnyt. Unia arvostava ihminen kysyy aamulla ensimmäisenä itseltään, mitä unia katselikaan yöllä." Which by the way is so true, mä mietin aina että mitä unta mä näin ja mitä se tarkoittaa, mä siis arvostan unia. Musta nukkuminen on ihanaa kun unimaailma on niin erilainen ja niin irti normaaleista rajoista että se on varsin rentouttavaa ja kun on nähnyt unia, tietää nukkuneensa hyvin. Paitsi jos näkee painajaista.

Näin viime yönä sellaisen painajaisen, jossa mä istuin autossa ja joku puukotti mua vatsaan monta kertaa ja veti mun suolet ulos ja liitti ne moottoriin ja mun suonissa tai suolissa alkoi kiertää bensaa ja pakokaasuja. Tunsin unen läpi, miten kokeilin mun mahaa monta kertaa että onko siinä reikiä ja heti kun heräsin, kokeilin automaattisesti pursuaako mun suolet ulos. I felt pretty fucking scared when waking up, se oli jotain niin traumatisoivaa ja kammottavaa etten halua vieläkään ajatella sitä.

P.S. Minne mun opiskelumotivaatio katosi? Miksi vaan väsyttää?

27. huhtikuuta 2012

when you're happy like a fool, let it take you over

Mikä kesäisä päivä! Kesäisä on vallan mainio sana kuvaamaan tätä päivää, koska kesäinen on niin tylsä, ja tämä auringonpaiste ja lämpö kaikkea muuta kuin tylsää. Celsiuksista mulla ei ole tietoa mutta jos nää kelit jatkuu niin finally voin ostaa kevättakin! Kesäisä ja helpottunut on mielialakin, äikän esseeseen olin vihdoinkin vallan tyytyväinen ja ruotsin esseeseen sain 129 sanaa kieliopillisesti correctly muodostettuina :) Eli oon siis positiivisella mielellä kaikesta koulupanikoinnista huolimatta. Oon yhä edelleen aina helisemässä ruotsin kanssa, kun en jaksa opiskella kielioppia tai sanoja. Sitten musta tuntuu etten osaa mitään ja pelkään vain luulevani että oon hyvä.

Oon aivan rakastunut Bon Iveriin, miten jollain voi olla niin ihana ääni? On muuten hauskaa löytää biisien nimiä kartalta - Calgary Kanadassa, Orinoco Flow jokena Etelä-Amerikassa etc.


19. huhtikuuta 2012

back down south

Mulla on nyt maantiede 3:n kurssi meneillään, mikä käsittelee "riskien maailmaa". Se on aika lailla edellisten kahden kurssin kertausta. Mä niin rakastan maantiedettä! Rakastan sitä tunnetta kun ymmärtää ja kun saa tietää lisää. Rakastan tunneilla sykkimistä :D

Oon myös happyhappytyytyväinen nelosjakson numeroihin, tosin harmittaa Suomen historian kurssin kokeesta saamani kasi, mutta en voi sille mitään. En ymmärrä, mitä vielä voisin kirjoittaa esseisiini. En ymmärrä, mitä opettaja vielä vaatii. Erityisen ylpeä olen matematiikan kurssin numerostani, se on mun toinen kasi siitä aineesta! Mua ei ole varustettu matemaattisilla taidoilla, mutta olen mieluusti kielipää kuin matemaatikko. Englanti 10, matematiikka 8(!!!!), historia 8, terveystieto 10. Suomi esihistoriasta autonomian aikaan -kurssista saadaan numero vasta Turun linnan vierailun jälkeen, jeij.

Eh, excuse me? Koko esseehän käsitteli sodan syitä...?
Vähän ihanaa country-Kings Of Leonia <3 huomioikaa ihana nauru videon lopussa! :D

18. huhtikuuta 2012

I swear in the days still left, we will walk in fields of gold

Mun on aivan pakko laittaa muutama kuva 365 promises -sivustolta, joka kerää jokaiselle päivälle lupauksia Raamatusta.

torstai 12.4.
perjantai 13.4.
keskiviikko 18.4.

16. huhtikuuta 2012

it's been minutes, it's been days, it's been all I will remember

Tänään olen herkutellut suklaalla ja masentunut uskonnon tunnilla,
koska etiikka ei ole lemppariaihealuettani.
Tein viikonloppuna suklaarahkaa, joka ehkä kutsuvasta
 ulkomuodostaan huolimatta maistui yskänlääkkeeltä.
Haluan lisää aurinkoisia päiviä! They make me smile like this: Ü

13. huhtikuuta 2012

Easter weekend

Mullan alla jäätelön kera <3

Suklaa-vaniljajuustokakkua
Raakoja kohokkaita
Pasharahkaa

5. huhtikuuta 2012

18

skumppaa 
söpö hopeainen kastikekauha
b-day kortteja :)

yksi emalimuumimuki mun kokoelmaan <3
huomatkaa BREATH, näihin mun "autolla ajamisiin" kuulemma (emmä nyt niin huono oo)
joo, mulla on nalle puh -lakanat...
vähän belgialaista suklaata :>

Ja tietty koko jutun kruunauksena taskussani kuumottaa tuliterä ajolupa ;D

27. maaliskuuta 2012

syy on seuraus ja seuraus on syy

Mun viikko alkoi hauskasti. Bussissa kuuntelin Voicea ja juontajat arvuuttelivat keskenään julkkiksia. Yksi vihjeistä oli että henkilö X hengailee urheilustarojen kanssa. Tauolla toinen juontajista oli keksinyt nämä urheilustarat, ja sitten hän sanoi lähetyksessä: "Kimi Räikkönen, Teemu Selänne ja ne muut jääkiekkoilijat." Toinen juontaja alkoi nauraa ja toisti "Kimi Räikkönen, Teemu Selänne ja ne muut jääkiekkoilijat". Tässähän sinänsä ei ole mitään älyttömän hauskaa, mutta tyrskähdin sille silti ihan totaalisesti kovaan ääneen. Yksin hiljaisessa bussissa. Unohdin kokonaan missä olen, ja sen jälkeen nolotti älyttömästi. Teeskentelin siinä sitten nauravani jotain viestiä jonka olin muka juuri saanut. Ja mä vannon että edessäni istuva nainen pelästyi koska hätkähti niin rajusti :D

Tänään kaikki tuntuivat kävelevän alle - ruokailussa törmäsin vaikka kuinka moneen ihmiseen ja kaikki pukkasivat eteen ja tekivät äkkipysäytyksiä. Onneksi tarjottimet eivät sentään lentäneet, vaikka tosi lennokasta kaikki muuten olikin. Luovutin äsken kamppailun historian kirjan kanssa, se on ihan hirveetä eikä mua kiinnosta joku sääty-yhteiskunnan synty tai Ruotsin vallan aika eikä hattujen sota. Huomenna on englannin kuuntelu, mua vähän jännittää koska niissä on aina ruton vähän aikaa vastata sanallisiin tehtäviin.

Väsynyt opiskelija kuittaa. Nyt Conan <3

25. maaliskuuta 2012

driving slow on Sunday morning




my laundry reality

24. maaliskuuta 2012

I'll find him next to me




Päivän ajatus: Yksi parhaimmista ominaisuuksista, joita toisella ihmisellä voi olla on samanlainen tai hyvä huumorintaju ylipäätään. Ei ole mitään parempaa kuin se että saa nauraa samalle asialle tai vitsille, tai että samat asiat ylipäätään naurattavat kumpaakin. Vielä parempi on se, jos tietää toisen ajattelevan samoin ja yhdestä katseesta saattaa revetä ihan täysin.

'My friends are my estate.'
- Emily Dickinson