6. joulukuuta 2012

5. joulukuuta 2012

Näkymä mun huoneen ikkunasta vapaapäivän aamuna. What a wonderful world 

Joulukortit väkerretty, ja vitsi mutta tappelin noiden bling blingien kanssa, oli työn ja tuskan takana saada ne liimattua.
Kiukkuisena/raivoissaan on hyvä tehdä jotain luovaa.

Tänään oli kerrassaan hyvä päivä, tuli vähän tuhlattua kun ostin törkeän kalliit mutta sitäkin ihanammat tennarit, yhden neuleen alennuksesta kympillä(!!) ja isälle joululahjan. Meillä oli koulussa itsenäisyyspäivän juhla, jotenkin hullunkurista että opiskelijoita ei velvoiteta mihinkään juhlavaan pukeutumiseen kun kuitenkin samalla lakitetaan joulun aikaan valmistuvat ja paikalla on juhlaväkeä prameasti pukeutuneena. Koskaan muuten ei oikeastaan tule ajateltua itsenäisyyttä tai sitä, minkä uhrauksen aikaisemmat sukupolvet ovat tehneet meidän eteemme. Itsenäisyyspäivän juhlissa tulee aina tosi juhlava olo. Rehtorin siteeraama Finlandia-hymni on niin koskettavan kaunis, musta se voisi olla vaikka kansallislaulu.

2. joulukuuta 2012

jetin siivillä kuohui auringon kulta


Eilen olin ystävän vuoden vanhan pikkuprinsessan synttäreillä. Tarjolla oli muun muassa Hello Kitty -kakkua. Mä paketoin lahjan Hello Kitty -lahjapaperiin ja tein kortinkin samaan tyyliin. Etenkin kortin eteen näin vaivaa ja sitten vauva ruttasi sen saman tien käsissään :D Sisko neuloi hänelle kauniit villasukat, kuulemma heitti koon ihan päästään mutta vauvan äiti aprikoi sukkien olevan piankin oikean kokoiset.
Mä niin rakastan pikkulapsia! Taaperoikäiset ovat mun lemppareita, ne eivät enää pelkästään syö, nuku ja puklaa.


Näin unta, että olin just saanut tietää olevani raskaana. Sitten sattui sellainen välikohtaus, jossa joku poika ampui mua enkä mä tuntenut yhtään kipua ja se poika pelästyi ja nosti sen aseen ylös ikään kuin nostaakseen kätensä ylös antautumisen merkiksi ja kysyi että eikö muhun yhtään satu. Sit mä katsoin alaspäin ja näin, että mun mahassa oli verinen luodinreikä. Kummallisinta oli, ettei se sattunut yhtään, mua vain oksetti se että näin verta ja sen takia tuli heikko olo. Yritin soittaa hätänumeroon ja kävin apteekissakin (jossa mun siskon pomo oli töissä) hakemassa apua, mutta kukaan ei ottanut ampumista mitenkään vakavana asiana. Ihan kuin se olisi jokin pikkujuttu. Mä sekoilin sanoissani useaan otteeseen ja sanoin että mua on puukotettu. Mulla oli herätessäni tosi sekava olo ton unen jälkeen.


Pitkästä aikaa googletin uniselityksiä ja ne antoivat ainakin tuon unen osalta tosi ristiriitaisia viestejä.
Uuden alkua, jonkin päättymistä, hyviä ja huonoja asioita.

Aurinko osui kauniisti kuvan koneen kylkeen, mutta ei toi pikkuobjektiivi sitä tietenkään pystynyt taltioimaan.
Harmittaa vähän, jos olisi ollut iso putki kameran päässä niin olisin saanut koneesta tosi mahtavia kuvia.

29. marraskuuta 2012

mitä mun spotify mm. sisältää

Ei missään paremmuusjärjestyksessä, kaikki on mahtavaa musiikkia tai enemmänkin. Jos et tunne, tutustu. Tämänhetkisiä lemppareitani Agnes Obelin levy Philharmonics, Lana Del Reyn National Anthem ja mun USA eli Kings Of Leon ♥ x 100000

LISSIE
TOTO
EMMA SALOKOSKI ENSEMBLE
ADELE
SNOW PATROL
MAROON 5
DRUMSÖ
BON IVER
JEFF BUCKLEY
JOHN MAYER
KINGS OF LEON
LALEH
PARIISIN KEVÄT
SCOUTING FOR GIRLS
OWL CITY
MUSE
JAMES BLUNT
J. KARJALAINEN kaikkine kokoonpanoineen
FOO FIGHTERS
KAIJA KOO
ONEREPUBLIC
SAVAGE GARDEN
EMELI SANDÉ
U2
RIHANNA
SAMULI PUTRO
FREDI
GYM CLASS HEROES
THE FRAY
THE GLEE CAST
BRUNO MARS
WHITNEY HOUSTON
ZEN CAFE
DON JOHNSON BIG BAND
RUMER
VILLA NAH
JESSIE WARE
CUE
JAMES SUMMERFIELD
HERRA YLPPÖ kaikkine kokoonpanoineen
R.E.M.
RADIOHEAD
NELJÄ RUUSUA
SUM 41
A DAY TO REMEMBER
DUFFY
MADONNA
ADAM LAMBERT
ANNA PUU
SAMULI EDELMANN
LANA DEL REY
AGNES OBEL

25. marraskuuta 2012

the planets bend between us

Äsken taivas oli ihan violetin tummanpuhuva, nyt se on niin kirkas että sattuu kun kohottaa katseensa. Ja siellä näköjään sataa. Mulla on seurana hiljainen talo ja musiikki, tällainen rauha on harvinaista ja tekisi melkein mieli kirjoittaa. Sormet syyhyävät näppäimille.
Pöydällä lojuu joulukortintekele, se on vasta suunnitteluvaiheessa sillä musta on kiva suunnitella kaikki taiteellista silmää vaativat työt huolellisesti ennen kuin teen mitään konkreettista. Nyt: Kings Of Leon. Mahtava olotila.


Olen viime aikoina nähnyt toinen toistaan hullumpia, parempia, uskomattomampia, todellisempia unia. Tällaista unijaksoa en ole koskaan ennen kokenut. Ne unet ovat olleet kuin televisiosarja tai elokuva. En ole halunnut kirjoittaa uniani ylös tai kirjoittaa niistä tänne, sillä mulla on sellainen taikausko että hyvät asiat katoavat kun sanon ne ääneen tai jos kirjoitan niistä, jos ne tulevat ilmi sellaisella tavalla että muutkin saavat tietää niistä. Jos nyt lakkaan näkemästä niitä unia niin on sitten ihan todistettu fakta mistä se johtuu.

24. marraskuuta 2012

holidays are coming

Kuukausi jouluun. Tänään tein ensimmäiset jouluostokset, en kuitenkaan konkreettisesti vaan nettikaupasta.
Rakastan jouluostosten tekoa ja lahjojen antamista. Tykkään käydä Pentikissä etenkin joulun alla. Voisin ostaa (ja saada omat) lahjani kaikki sieltä.
Joulun varma merkki ovat myös Coca-Colan joulumainokset tv:ssä


Katselin kuvia viime joululta, kun sain lahjaksi järkkärin.
Osa kuvista on huonosti kohdistettu ja muutenkin niistä näkee, että ihme vempaimen käyttö on täysin tuntematonta.


Nämäkin kuvat ovat viime talvelta, vanhalla Canonin pokkarilla otettuja.

22. marraskuuta 2012

ei nopeimmat junat enää pysähdy täällä

Vähän sanattomaksi käynyt blogi.


Pitkä englanti E, maantiede kahta pistettä vaille E (hieno tapa kiertää M), historia M.
Englanti korotukseen.


Neljä Ruusua.

20. marraskuuta 2012

12. marraskuuta 2012

4. marraskuuta 2012