Katja sanoi: "Silmäni kaipaavat uusia maisemia ja jalat tuntematonta maata!"
Kuulostipa ihanalta tuo lause. Joskus tässä vielä, kun mulla on rahaa, haluaisin lähteä kiertämään maailmaa, ihmettelemään, reissaamaan ilman sen suurempia suunnitelmia. Olen aina halunnut matkustaa menneisyyden maailmassa junilla ja laivoilla, elää kuin alemman luokan ihmiset ja nauttia rahvaiden juhlista. He vasta osasivat elää ja nauttia, pienistä asioista.
19. heinäkuuta 2010
14. heinäkuuta 2010
Satunnaista faktaa
- Pidän Satamaidon maitopurkkien kyljissä olevista Pori Jazz -mainoksista. Muistan etenkin Stingin mainoksen.
- En syö ikinä samaa ruokaa kuin porukat, olen kai niin nirso. Mikään ei maistu, kaikki maistuu pahalle.
- Vihaan ensin hyviä biisejä ja sitten en voi enää lakata kuuntelemasta niitä.
- Luen taas ahkerasti - okei, nuortenkirjoja, myönnettäköön. Mutta ne ovat sopivaa ajanvietettä näin kesäkuumalla, kun ei jaksa liikkua ja teinihömppä sopii luettavaksi.
- Parhaillani luen kirjaa Rintsikoita ja luudanvarsia.
- Siskon netin hitaus ärsyttää, Youtube lataa kappaleita älyttömän hitaasti!
- Vihaan viisastelijoita.
- Vihaan niitä ihmisiä, jotka ovat niin hyvää ystävää, mutta sitten sopivassa kohtaa unohtavan toisen ja menevät täysin omia menojaan, ja uskokaa pois, että kyseisiä henkilöitä elämässäni on paljon.
- Haluaisin tulla kirjailijaksi.
- Olen pettynyt ystäviini.
- Olo on yksinäinen.
- Rakastan Musea (huom. huom., sitäkin bändiä ennen vihasin!)
- Vihaan kirjoitusvirheitä ja lukihäiriöitä, ne ottavat päähän niin että nuppi alkaa kuumeta.
- Olen ehdottomasti kissaihminen.
- Odotan tulevaa vuotta innolla.
- Horoskoopit eivät ole koskaan ennen pitäneet paikkaansa, mutta nykyään...
- Ihmiset saattavat ymmärtää minut usein väärin.
- En ole sosiaalisesti sujut ihmisten kanssa, en tiedä mitä sanoa ja mikä on jo liikaa tai mitä ei pitäisi sanoa. En esimerkiksi osaa vitsailla, pelkään etteivät he pidä oudosta huumorintajustani ja mietin, millaisen kuvan se heille antaa. Enkä todellakaan halua näyttää kakaralta toisten seurassa.
- En tajua, mitä hävettävää on Jumalaan uskomisessa, mitä ihmeellistä siinä on?
- Rakastan television ja leffojen katselua. Voisin uppoutua niiden maailmaan tuntikausiksi.
- Olen sohvaperuna, inhoan liikuntaa esimerkiksi lenkkeilyn muodossa. TYLSÄÄ! Viekää minut tanssimaan, please?
- Peruna maistuu oksettavalta kaikkien näiden perunansyönnin vuosien jälkeen :D
- Kiukutteluni huomaa hymiöttömyydestä, ja lyhyistä vastauksista.
- Kusipäitä nähdessäni katson toisaalle ja osoitan ettei vittuakaan kiinnosta. En myöskään vastaa enää heidän kommentteihinsa, he ovat minulle ilmaa, vaikka jossakin selkäytimessä piilee pieni jännitys, ja suoristan automaattisesti selkäni.
- Haluaisin asua jossain, missä voi surffata. Kaliforniassa, Miamissa. Auuuu, sunshine aye? :)
- Insidevitsit eivät koskaan vanhene ♥
- En anna kenenkään enää ärsyttää itseäni.
- Jos tilanne vaatii, sanon suorat sanat, jos tilanne vaatii, annan turpaan. En ole koskaan vielä suuttunut niin, yleensä minua uskotaan, kun suutun. Todella suuttuessani tärisen niin paljon raivosta ettei kannata tulla lähelle, tai itse asiassa alle.
- Ollessani ärtynyt näytän kiukkuiselta ja kivahtelen, kaikki ottaa päähän ja vituttaa.
- Toisinaan voisin pitää pääni kiinni, aye?
- Haluaisin harrastaa syväsukellusta.
- Pystyn olemaan veden alla mielestäni aika kauan. It's all about self-control, which is difficult for me ;)
- Rakastan uimista.
- Saan helposti pisamia, etenkin tänä kesänä, kun olen ollut koko ajan ulkona (töissä).
19. huhtikuuta 2010
Ekoilu on in!
Pakko sanoa liittyen ruokaan, kaiken maailman säilöntäaineisiin ja kaikkeen paskaan mitä niihin tungetaan, että mä tein bilsan esitelmän otsikolla "Ekoteko ruokakaupassa". Se oli kyl tosi mielenkiintosta, ja meidän biologian opettaja (joka on muuten tosi mahtava tyyppi!) kertoi, että ruokaa riittäis maailman tappiin saakka, jos kaikki alkaisivat kasvissyöjiksi, koska sillon peltoja käytettäisiin pelkästään ruoan viljelyyn, ei eläimille syötettävän rehun viljelyyn, josta vaan kymmenesosa päätyy lihaksi tuotannossa. Mitä haaskausta. Sitte pitäis vaan syyä enemmän papuja ja herneitä että saa proteiinia. Mä aion todellaki ryhtyä ekoilijaksi jahka saan oman kämpän, ja aion meilläki alottaa. Roskien lajittelu meillä kyllä pelaa, ja energiajätteen keräys. Lisää vois vielä panostaa ja kasvisruokaa ostaa, kute olen siitä porukoille paasannu.
Ja tiesitkö, että vapaakanojen munatki ei oikeastaan ole minkään onnellisen kanan munia? Vapaakanat asustelee 9 kanaa per neliömetri. Eli kannattaa ostaa luomukananmunia, mä huomaan.
Ruokaan liittyvillä valinnoilla voi hillitä tehokkaammin ilmanstonmuutosta kuin esimerkiksi sillä, että vaihtaa kotteronsa ns. ekoautoon.
Se, että kasvatetaan eläimiä sisätiloissa ja ruokitaan niitä pelloilla kasvatetulla rehulla aiheuttaa moninkertaisesti enemmän hiilidioksi- ja ravinnepäästöjä ympäristöön kuin saman ruokamäärän aikaansaaminen kasvinviljelyllä. Kasvikset sen sijaan ovat terveellisiä, ja vähintään voi pudottaa lihan määrää omassa ruokavaliossaan. Mitäpä et tekisi ympäristön puolesta?
Suosi suomalaista! Lähiruokaa ei tuoda satojen kilometrien päästä lentokoneilla tai laivoilla tai rekoilla ja suosimalla kotimaista kannattaa oman maan tuotantoa myös taloudellisesti. Hyödynnä puutarhaasi, tee kasvimaa! Terveellisiä kasviksia ja vihanneksia omasta puutarhasta kesäkeittiöön - mmm! Herkkua!
Kannatathan kehitysmaiden hyvinvointia - osta Reilun kaupan tuotteita.
Vähennä roskamäärääsi, lajittele roskat kunnolla. Kerää energiajäte ja vähennä hiilijalanjälkeäsi. Ole eko ;)
Lisäys: Tiesittekö että farkuissaki on pakkasnestettä?
Ja tiesitkö, että vapaakanojen munatki ei oikeastaan ole minkään onnellisen kanan munia? Vapaakanat asustelee 9 kanaa per neliömetri. Eli kannattaa ostaa luomukananmunia, mä huomaan.
Ruokaan liittyvillä valinnoilla voi hillitä tehokkaammin ilmanstonmuutosta kuin esimerkiksi sillä, että vaihtaa kotteronsa ns. ekoautoon.
Se, että kasvatetaan eläimiä sisätiloissa ja ruokitaan niitä pelloilla kasvatetulla rehulla aiheuttaa moninkertaisesti enemmän hiilidioksi- ja ravinnepäästöjä ympäristöön kuin saman ruokamäärän aikaansaaminen kasvinviljelyllä. Kasvikset sen sijaan ovat terveellisiä, ja vähintään voi pudottaa lihan määrää omassa ruokavaliossaan. Mitäpä et tekisi ympäristön puolesta?
Suosi suomalaista! Lähiruokaa ei tuoda satojen kilometrien päästä lentokoneilla tai laivoilla tai rekoilla ja suosimalla kotimaista kannattaa oman maan tuotantoa myös taloudellisesti. Hyödynnä puutarhaasi, tee kasvimaa! Terveellisiä kasviksia ja vihanneksia omasta puutarhasta kesäkeittiöön - mmm! Herkkua!
Kannatathan kehitysmaiden hyvinvointia - osta Reilun kaupan tuotteita.
Vähennä roskamäärääsi, lajittele roskat kunnolla. Kerää energiajäte ja vähennä hiilijalanjälkeäsi. Ole eko ;)
Lisäys: Tiesittekö että farkuissaki on pakkasnestettä?
7. huhtikuuta 2010
Jeremiah Smith
Olen hirveän säikky, olen nähnyt painajaisia ja kummallisia unia ja olen täydellisen varma että alienit tulevat valtaamaan Maan hyvin pian - Kiitos, Salaiset kansiot! ♥
Olen nähnyt muutaman tosi inhottavan jakson. Murhajaksoja en enää halua edes katsoa. Liikaa verta, liikaa käsittämätöntä pahuutta. Olen nähnyt jakson, jossa naiset synnyttävät avaruusoliovauvoja ja synnytyksen jälkeen naiset tapetaan.
Mutta noista inhottavista jaksoista huolimatta hra Mulder on saanut minut uskomaan, että tuolla jossain on elämää, ehkä älykkäämpää kuin meillä, ehkä yksinkertaisempaa. Ehkä ihan yhtä uteliasta porukkaa kuin me täällä. Kaikella on tarkoitus, kaikki liittyy toisiinsa jotenkin. Sattumaa ei ole. Kaikki on kohtalon käsissä. Kaikki tulee selviämään joskus.
Mikä kuolema on? Portti toiseen elämään, toiseen aikakauteen, toiseen universumiin - maailmankaikkeuteen? Mitä ovat mustat aukot? Portteja toisiin maailmoihin? Mitä löydämme vielä joskus pitkälle kehittyneillä avaruusvierailuillamme? Vai onko löydettävä jo löydetty? Salataanko se meiltä?
Niitä elämän pieniä kysymyksiä ;) Ja rakastan niitä. Ehkä pitäisi ryhtyä ufotutkijaksi ja tehdä läpimurto. Mulderin kunniaksi ;)
Olen nähnyt muutaman tosi inhottavan jakson. Murhajaksoja en enää halua edes katsoa. Liikaa verta, liikaa käsittämätöntä pahuutta. Olen nähnyt jakson, jossa naiset synnyttävät avaruusoliovauvoja ja synnytyksen jälkeen naiset tapetaan.
Mutta noista inhottavista jaksoista huolimatta hra Mulder on saanut minut uskomaan, että tuolla jossain on elämää, ehkä älykkäämpää kuin meillä, ehkä yksinkertaisempaa. Ehkä ihan yhtä uteliasta porukkaa kuin me täällä. Kaikella on tarkoitus, kaikki liittyy toisiinsa jotenkin. Sattumaa ei ole. Kaikki on kohtalon käsissä. Kaikki tulee selviämään joskus.
Mikä kuolema on? Portti toiseen elämään, toiseen aikakauteen, toiseen universumiin - maailmankaikkeuteen? Mitä ovat mustat aukot? Portteja toisiin maailmoihin? Mitä löydämme vielä joskus pitkälle kehittyneillä avaruusvierailuillamme? Vai onko löydettävä jo löydetty? Salataanko se meiltä?
Niitä elämän pieniä kysymyksiä ;) Ja rakastan niitä. Ehkä pitäisi ryhtyä ufotutkijaksi ja tehdä läpimurto. Mulderin kunniaksi ;)
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)