28. helmikuuta 2011

ebony and ivory and dancing in the street

5. A song that reminds you of someone
Ruudolf - Leijonakuningaslaulu. (En löytänyt YouTubesta, kuunnelkaa Spotifysta!)
The Ting Tings - Hands.
Danzel - Pump It Up.
Professor Green - Hometown Glory.


P.S. Ostin tänään ihanat Vagabondin kangastennarit!♥ Olenko maininnut että rakastan kangastossuja?

27. helmikuuta 2011

we say goodbye in the pourin' rain

4. A song that makes you sad
Hurtsin Illuminated. Jotenkin se saa minut surulliseksi.
Toinen on Rihannan Cry, joka vain on surullinen.
Myös suuri osa Eminemin biiseistä kuuluisi tähän kategoriaan.

Näitä on yllättävän vaikea keksiä. Ei muistu mieleen mitään biisejä juuri silloin kun pitäisi.

26. helmikuuta 2011

26/02/2011

Pitäisi kai itse ryhtyä poliitikoksi kun kaikki on niin perseestä. Ei täällä vittu osata tehdä yhtään mitään! Kaikki yritykset myydään ulkomaille jotta Suomella menisi entistä huonommin. Köyhät köyhtyvät, rikkaat rikastuvat. Niin se vain on. Täällä ei pidetä millään mitään väliä. Ihan korruptoitunutta koko touhu! Ihan kuin Italian lahjotut poliisit nämä meidän "poliitikkomme". Miksei kukaan ajattele enää maalaisjärjellä? Suomella on vielä rankat ajat edessä ellei mitään aleta tehdä. Koska rakkaat päättäjämme ajattelivat puuttua asioihin?

Vanhuksia kohdellaan kuin sontaa, koko elämänsä työelämälle uhraamisen jälkeen. Suurin osa vanhuksista on nähnyt vähän niitä kovempiakin aikoja. Vaiennetaan vanhukset lääkkeillä ja annetaan kastella vuoteensa. Eikö mitään enää kunnioiteta? Eikö kenelläkään ole enää sydäntä?

Työllistymismahdollisuudet ovat aika laimeat. Töihin haetaan kokeneita. Mistä nuorten odotetaan saavan kokemusta jos töitä ei saa? Kaikki opintotuet ja asumislisät ovat aivan perseestä. Ei niillä pysty elämään. Ei niillä maksa edes vuokraa (riippuu tietysti asunnon vuokrasta, eikä kukaan opiskelija nyt missään ylettömän kalliissa paikoissa voi asuakaan).

Ja se, mikä minua kuohuttaa todella pahasti ovat eläinten oikeudet. Eläinten kaltoinkohtelusta saa aivan liian pieniä tuomioita. Joku sekopää heittää koiransa alas parvekkeelta kostoksi vaimolle, eikä saa siitä juuri mitään. Näitä riittää.
Turkiseläimillä on ehkä joissain paikoissa ihan hyvätkin oltavat, mutta niitä huonompiakin paikkoja löytyy. Eläimet kärsivät. Mitä meidän maa- ja metsätalousministerimme tekee eläinten hyväksi? Ei mitään.

Suomi on kuin EU:n talutusnuorassa. Kaikkeen suostutaan miettimättä. Rahaa ollaan aina syytämässä ulkomaille. Ottakaa, ottakaa. Meiltä saatte kyllä lainaa. Aivan uskomatonta ajattelua.

Pistää vihaksi.

25. helmikuuta 2011

25/02/2011



3. A song that makes you happy
Lady Antebellum - Home Is Where The Heart Is. Tulen sanoista todella iloiseksi.


I felt I was spinning my wheels
before too long the road was calling
I packed everything I own
so sure that I was leaving this small town life behind for good
and not a single tear was falling 
It took leaving for me to understand
sometimes your dreams just aren't what life has planned

Mama said home is where the heart is
when I left that town
I made it all the way to West Virginia
and that's where my heart found 
exactly where I'm supposed to be
it didn't take much time
it's just south of the Mason Dixon line
it's just south of the Mason Dixon line

I worked third shift at an all night diner
only stayed to save a little money for
enough gas to make it to the east coast
That's when I saw the brightest pair of
deep blue eyes walking straight into my life
and every night we talked till it became so clear
and I could feel those dreams inside shifting gears
Cause love brought me here 

Mama said home is where the heart is
when I left that town
I made it all the way to West Virginia
and that's where my heart found
exactly where I'm supposed to be
it didn't take much time
it's just south of the Mason Dixon line
it's just south of the Mason Dixon line

And I'm standing in my veil about to say I do
as mama smiles with tear drops in her eyes
and then I realize there's something mama always knew
Love is what I really left to find

She said home is where the heart is 
when I left that town
I made it all the way to West Virginia
and that's where my heart found
exactly where I'm supposed to be 
it didn't take much time
it's just south of the Mason Dixon line
it's just south of the Mason Dixon line

23. helmikuuta 2011

appearances I would kill for


Kuvat: H&M

Ja musiikkihaasteeseen...

2. Your least favorite song
Inhokkibiisini... Voisin yleisesti sanoa etten pidä covereista. Inhoan niitä YouTubeen ladattuja videoita joissa ihmiset kuvaavat itseään laulamassa tai soittamassa. Ärsyttäviä. Etenkin Lady Gaga -coverit.
Vihaan myös kaikkia teinitähtiä, kuten Justin Bieberiä ja Amy Diamondia. En voi sietää sellaisia oksettavia pikku tähtösiä.

P.S. Aika symppis biisi tämä L.I.F.E.G.O.E.S.O.N.  :)

P.P.S. Mä odotan innolla meidän nuorteniltaporukan matkaa Saarenmaalle!

22. helmikuuta 2011

Finska fyrar

Sisko sai joskus lahjaksi tämän upean Seppo Laurellin kirjan, Suomen majakat. Sitä sitten katseltiin lumoutuneena, sen pelottavia kuvia ja upeita saaristomaisemia, Celine Dionin 1 fille & 4 types -levyn soidessa taustalla. Sen salaperäisyys sopi hyvin yhteen kirjan kanssa. Muistan tuijottaneeni yhtä talvista kuvaa, jossa majakan valo osoittaa kohti kameraa, ja samalla soi Le vol d'un ange. Sain kylmiä väreitä.



"Sälgrundin alkuperäinen 3. luokan linssistö on yhä käytössä, joskin valoverkkoon kytkettynä."

Olen aina pelännyt tätä kuvaa. Tuo mies näyttää aivan vahanukelta.
Minusta majakoiden valolaitteistot ovat pelottavan näköisiä.

Voin jo kuvitella puuveneen ja illan sinisen hetken hiljaisuuden, kun airot ja veden loiske ovat ainoat äänet, edessä kohoavat Märketin kallio Ahvenanmerellä ja hiljainen majakka.


Bengtskär.

mysteries, part II

Selittämättömät asiat kiinnostavat minua, koska niiden olemassaoloa ei voida kieltää eikä selittää. Koska niitä ei voida selittää, niille on oltava olemassa jokin yliluonnollinen syy.

Monet ihmiset eivät usko tällaisiin asioihin - kummituksiin, kirouksiin, ufoihin, enneuniin... minä uskon. Uskon, että on olemassa suuri joukko ihmisiä, joilla on kyky tehdä tai kokea jotain yliluonnollista.

Minä uskon koska merkit ovat selvästi näkyvissä. Uskotko sinä?
Onkohan maailma valmis avaamaan silmänsä tällaisille ihmeille?

21. helmikuuta 2011

30 day music challenge

Jaanan ihanasta blogista nappasin tämän idean itselleni!


1. Your favorite song
2. Your least favorite song
3. A song that makes you happy
4. A song that makes you sad
5. A song that reminds you of someone
6. A song that reminds you of somewhere
7. A song that reminds you of a certain event
8. A song that you know all the words to
9. A song that you can dance to
10. A song that makes you fall asleep
11. A song from your favorite band/artist
12. A song from a band/artist you hate
13. A song that is a guilty pleasure
14. A song that no one would expect you to love
15. A song that describes you
16. A song that you used to love but now hate
17. A song that you hear often on the radio
18. A song that you wish you heard on the radio
19. A song from your favorite album
20. A song that you listen when you're angry
21. A song that you listen when you're happy
22. A song that you listen when you're sad
23. A song that you want to play at your wedding
24. A song that you want to play at your funeral
25. A song that makes you laugh
26. A song that you can play on an instrument
27. A song that you wish you could play
28. A song that makes you feel guilty
29. A song from your childhood
30. Your favorite song at this time last year



Kyseessä on siis 30 Day Music Challenge, jota aion seuraavissa postauksissa vähän päivitellä.


1. Your favorite song
En todellakaan osaa nimetä lempikappalettani, joten laitan muutaman suosikin, joita voin soittaa tuntikausia nonstoppina.


A Day To Remember -bändin Over My Head (Cable Car), joka on The Frayn biisin erittäin onnistunut cover. En kyllästy koskaan.
Johanna Kurkelan Kosketusta vailla vapiseva mies. Ihanat sanat, jotka koskettavat syvältä. Koko albumi Hyvästi, Dolores Haze on upea.
Eminemin Mockingbird, jossa on suruisa sävel ja surulliset sanat.
Ja vielä Eminemin Beautiful. Musiikkivideo on surullinen, iso stadion revitään alas ja tehtaat tyhjenevät. Rakastan Eminemiä.


Aurinko paistaa ja hanki kimmeltää kaikissa sateenkaaren väreissä.
En asuisi missään muualla.

19. helmikuuta 2011

Johanna Kurkelan laulujen nimillä voisin kirjoittaa oman elämäntarinani, tai sinun.

Satojen merien näkijä
Kaunis mieli
Riko minut
Sydän paikallaan
Juurrun tähän ikävään
En mä itke miehen tähden
Hän ei kävele koskaan
Minä rakastan elämää
Toisen kerroksen kevät
Linnunradan lapset
Maan päällä niin kuin taivaassa

18. helmikuuta 2011

Sun odotan vielä palaavan
vielä kerran mua halaavan